Har någon fått leverans av vinterdäck via Tesla Service?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

urb90
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 nov 2019 12:33

Har någon fått leverans av vinterdäck via Tesla Service?

Inlägg av urb90 »

Hej alla,

ny med elbil och mx sedan i somras. Och började förbereda vintern med mötesbokning för att beställa vinterdäck enligt konstens alla regler 20/9. Fick leveransbesked via SMS en månad efteråt efter lite hjälp av försäljning. Men sedan dess har det varit helt tyst och det är helt omöjligt att få kontakt med Service.

Har någon annan här på forumet fått vinterdäcksleverans via Tesla nu i höst? Några tips hur man kan kommunicera med Service utöver mötesbokningar, mail, sms och webbformulär som jag provat? (och de åtminstone inte svarar mig på)

/urban
R1883RM4n
Inlägg: 78
Blev medlem: 18 jun 2019 23:35

Re: Har någon fått leverans av vinterdäck via Tesla Service?

Inlägg av R1883RM4n »

Det bästa är nog att ringa Tesla. Troligen kommer du sen få dina hjul via Euromaster. Det kan vara idé att ringa dem och fråga också. Är det en leasingbil har de en speciell avdelning. Be att få prata med dem. De har efter omständigheterna hyfsat koll på hjulen.
Användarvisningsbild
Hjortis
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 maj 2019 21:24
Ort: Järfälla

Re: Har någon fått leverans av vinterdäck via Tesla Service?

Inlägg av Hjortis »

Jag beställde däck (bara gummit) via Tesla och som då levererades i samband med service och lastade i bilen. Nu är min privatköpt annars kanske det görs på annat sätt via Euromaster, alternativt att jag hade velat lägga om i samband med upphämtning av däck.

All dialog runt detta skötte jag direkt på servicecentret, vilket underlättade de kommunikations utmaningarna som annars finns.

//Hjortis
Skriv svar