Konstiga villkor för leasingavtal

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Teslamodel3_SH
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 dec 2019 11:22

Konstiga villkor för leasingavtal

Inlägg av Teslamodel3_SH »

Vänligen notera att de villkor som gäller för leasingen via DNB är felaktigt skrivna. Det finns INGEN skrivning i avtalet om att OM banken får miljöbilsrabatten så dras den från månadsavgiften. I praktiken skulle det innebära att banken skulle a all rätt att behålla hela miljöbilspremien själva. DNB och Tesla säger att "de alltid sänker avgiften" men personligen så tycker jag att det är självklart att det skulle stå som ett förtydligande villkor "att om miljöbilspremien beviljas så sänks månadsavgiften".
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Konstiga villkor för leasingavtal

Inlägg av pejvic »

Nu kan ju jag och många gå i god för att den sänks. men Hur tänker du "i avtalet". Det står ju på andra ställen att de tänker göra så. Om de helt plötsligt skulle knipa någons 60.000 så skulle det aldrig hålla i rätten ändå. Även om det inte just kanske då står i själva avtalet. Jag tänker att såfort de gör det. Alltså första gången - så skulle de tappa mellan 99-100% av sina leasingkunder. Så jag tror att du kan vara rätt lugn.
Haft alla 3/Y
JanE
Inlägg: 75
Blev medlem: 23 dec 2015 09:36

Re: Konstiga villkor för leasingavtal

Inlägg av JanE »

Jag har haft två teslor på leasing och båda ggr har dom sänkt när premien betala ut. Det är inga problem!
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: Konstiga villkor för leasingavtal

Inlägg av Schelin »

Man ska inte krångla till saker som fungerar. Funkat alla två gånger

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Konstiga villkor för leasingavtal

Inlägg av Bjelke »

Men jag kan hålla med om att ett avtal är ett avtal, och då ska det verkligen hålla, och inte bygga
på saker som sägs på annat håll eller praxis osv.
Dom har väl helt enkelt inte brytt sig om att införa det utan utgår från tidigare avtal, bonusen är ju
en ganska ny företeelse och andelen som får det är ju också väldigt liten jämfört med hela deras
kundbas...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar