Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare bonath » 19 nov 2020 13:48

Finns det ingen som kommit på nån "fix"?
Det är ju inget fel på lampan, behöver bara vädras lite. ;)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
 
Inlägg: 1710
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad
Referralkod: svante59135

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Elix747 » 19 nov 2020 14:13

Jag hade mycket fukt/vatten i mina baklyktor. Fick de bytta förra hösten. Värst var det när varmt och fuktigt slog om till kallt. Då kondenserar ångan som droppar på närmaste yta. Det verkade inte försvinna som det skulle och fukten blev kvar länge.
Har inte alls Samma problem med de nya (som nu är över ett år gamla). Så det går uppenbarligen att fixa.
Lite fukt kanske är rimligt som ventileras ut men inte i mängder.
TM3 LR AWD 19” Black
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås
Referralkod: magnus69767

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare kenjon » 19 nov 2020 15:21

Jag hade fukt i den ena i somras, fixades på garanti. Nu har jag fukt i båda....
Model 3 Performance 2020 blå
Beställt Model Y LR (eller P) FSD blå
Bokat Cybertruck
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
 
Inlägg: 434
Blev medlem: 30 mar 2020 08:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: kent76750

Re: Servicehelvetet

Inläggav MrRun » 19 nov 2020 15:50

bonath skrev:Finns det ingen som kommit på nån "fix"?
Det är ju inget fel på lampan, behöver bara vädras lite. ;)

Öppna lyktan och göm en silica gel-påse där nånstans. :D
Skulle jag provat på en gammal bil iaf.
MrRun
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 24 sep 2020 13:36

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare pawweshark » 10 dec 2020 22:46

Servicehelvetet fortsätter, fattar inte att auktoriserad Tesla Body Shop kan ta så lång tid på sig att åtgärda bilen
Skärmklipp.PNG
Tesla Model 3 LR 2020
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare
 
Inlägg: 62
Blev medlem: 30 sep 2020 20:53
Referralkod: pawel93429

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare JoeMad » 13 jan 2021 10:22

Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.

Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.

Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu ;)
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!
Blå Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
JoeMad
Teslaägare
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 okt 2019 11:36
Ort: Tyresö
Referralkod: johan65667

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Curik » 13 jan 2021 10:40

pawweshark skrev:Servicehelvetet fortsätter, fattar inte att auktoriserad Tesla Body Shop kan ta så lång tid på sig att åtgärda bilen


Beklagar! Jag hade min inne ungefär lika länge precis efter att jag fick bilen och det var inte kul. Vad är det för reservdel vi pratar om här?
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
 
Inlägg: 379
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42

Re: Servicehelvetet

Inläggav MrRun » 13 jan 2021 11:20

JoeMad skrev:Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.

Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.

Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu ;)
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!

Ja det är verkligen den andra änden av det hela. Lyxigt att kunna åka till verkstaden och dom hjälper till med ett fruset lås! Är väl normalt upp till ägaren att lösa, behövs väl knappast några specialverktyg, specialkunskap osv. Eller är det bara jag som är för mycket åt "kan-själv-hållet". Bortskämd blev du. ;)

/Gör-det-självare
MrRun
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 24 sep 2020 13:36

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare Bo G » 13 jan 2021 17:57

I måndags fick jag trevligt besök av mobile service för att fixa CCS-laddningen som slutat fungera på min S oktober 19. Felet hade inte gått att spåra i loggarna och det gick inte att diagnosticera på plats. Genast iväg till service Aminogatan där jag fick lånebil. Idag en trevlig röst i telefon - bilen är klar. Det var någon liten dator som bytts. Allt på garantin. Bra upplevelse och det känns skönt för jag passerar Sveg eller Kristinehamn på väg norrut.
Användarvisningsbild
Bo G
Teslaägare
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 02 sep 2019 12:59
Ort: Göteborg
Referralkod: bog75388

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare JoeMad » 15 jan 2021 11:25

MrRun skrev:
JoeMad skrev:Tänkte balansera inläggen lite med erfarenhet från Tesla Norrköping igår.

Vid laddning i Ödeshög skulle jag fylla spolarvätska, men fick inte upp huven.
Den öppnade sig lite men var fortfarande låst.
Eftersom jag kört i alla slags väder det senaste dygnet från regn till snö och minusgrader gissade jag att något frusit fast.
Tog sikte på Norrköping och ringde under tiden det telefonnummer som finns i bilen.
Efter lite väntetid svarade en person som var mycket hjälpsam.
Vi gjorde några reset och konstaterade att det inte fungerade.
Får då förslag att åka till SC Norrköping och att hon skulle meddela dem att jag anländer.

Väl hos SC tog de in bilen omgående och fixade problemet som mycket riktigt var ett fastfruset lås.
Toppade upp lite laddning i Norrköping eftersom jag hade 10% beräknat vid ankomst Tyresö och jag inte är lika modig som TeslaBjörn ännu ;)
När jag skulle fylla spolarvätska upptäckte jag att det redan gjorts på SC
Bra jobbat!!

Ja det är verkligen den andra änden av det hela. Lyxigt att kunna åka till verkstaden och dom hjälper till med ett fruset lås! Är väl normalt upp till ägaren att lösa, behövs väl knappast några specialverktyg, specialkunskap osv. Eller är det bara jag som är för mycket åt "kan-själv-hållet". Bortskämd blev du. ;)

/Gör-det-självare



Nja, det blev lite akut när man var på resa och måste fylla spolarvätska.
Det hade inte gått att köra vidare på grund av salt och slask på vägarna om jag inte fått hjälp.

Enligt Sc behövde bilen lyftas upp, skyddsplåtar monteras av och med specialverktyg komma åt underifrån.
Det tog en timme för dem att öppna låset och montera tillbaka allt.
Självklart hade det löst sig med några timmar i ett varmgarage, men hade tyvärr inget med mig på resan :P

Är glad att jag inte försökte mig på något själv. Då hade jag nog fortfarande stått kvar i Ödeshög.

//Gör-det-helst-inte-självare ;)
Blå Model 3 LR -21
Användarvisningsbild
JoeMad
Teslaägare
 
Inlägg: 110
Blev medlem: 10 okt 2019 11:36
Ort: Tyresö
Referralkod: johan65667

Föregående

Återgå till Företaget Tesla

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster

Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.