Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av frippe »

Verdi skrev:
ovelundkvist skrev:
Försvann det uppfriskande inlägget om att vi allihop var ett gäng bortskämda gnällande barnrumpor? :lol:
Taliz?
Nej det var någon utan teslaregistrering på forumet som skrev inlägget om barnrumpor.

Förstår att det uppstår gnissel när serviceorganisationen inte fungerar som den borde. Ska absolut inte ta någon sin upplevelse ifrån dem. Tycker bara det är intressant att det kan vara så otroligt olika.

Vi är toppen nöjda och har snabbt och enkelt fått assistans av SC i Malmö när vi haft problem eller haft behov av service. De hör av sig och kollar upp m.m. Sedan har andra helt annan upplevelse att de inte går att nå, aldrig fixar något m.m. Ganska otroligt att det kan vara en sådan stor skillnad i en och samma organisation. Eller är det tecken på en otrolig växtvärk när det är så olika?
Model Y LR.
Model S70D
Verdi

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Verdi »

taliz skrev:
Förövrigt har pris inte nödvändigtvis något med kvalitet att göra.
Lite fascinerad av att vissa verkar tro det.
Kan diskuteras. Men service och upplevelse har det. Iaf påverkar det min betalningsvilja.
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Daniel »

Märklig logik för mig att man ska vara nöjd även om ens bil har problem.
Du köper en ny iPhone för 16k - var nöjd, även om högtalaren sprakar.
Du köper ett nytt hus för X miljoner - var nöjd, det är ju bara lite mögel/en liten fuktskada.
Etc...

Jag har vindbrus från vänster trekantsruta i hastigheter över 100km/h på min 5 månader gamla bil. Bilen funkar utmärkt, men det är jävligt irriterande. Det är inget man ska klaga på alltså eftersom Tesla är ett bra bolag och bilen generellt är trevlig?
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jojo »

Ojdå, taliz har hittat en ny sandlåda :roll: . Hursomhelst, Teslas servicenivå är icke acceptabelt nuförtiden. Inte bara för ett premiummärke. Om detta fortsätter kommer de tappa en hel del förtroendekapital (och således även rejäla pengar i slutändan). För min del blir det ingen ny Tesla om de inte skärper till sig ordentligt snart. Jag har skrivit en del om mina senaste erfarenheter med deras 'service'organisation, som oftast inte ens går att nå, och strulet fortsätter big time :evil: .
Jag fattar verkligen inte varför man skulle acceptera en felaktig/undermålig produkt och vara nöjd med vad man får?!? Påminner lite om situationen i f d Östeuropa, där man fick vara nöjd med det som fanns att få överhuvudtaget. Olyckligtvis har Tesla ett relativt monopol och kan utnyttja sin position då det saknas likvärdiga varor på marknaden. Som kund är detta ett moment 22, tyvärr.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Servicehelvetet

Inlägg av taliz »

Men geez. Läs igen vad jag skrev.
"Det betyder inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt".

Kosmetiska grejer är ngt annat än funktionella. Eller?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

taliz skrev:
Men geez. Läs igen vad jag skrev.
"Det betyder inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt".

Kosmetiska grejer är ngt annat än funktionella. Eller?
Jaja, då var det inte ändå inte relevant för tråden, så då kan du ju trolla någon annanstans. Du kan tycka vad du vill om vilka fel som ska åtgärdas men ett fel ska åtgärdas oavsett om det är kosmetiskt eller inte.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Servicehelvetet

Inlägg av taliz »

point1 skrev:
taliz skrev:
Men geez. Läs igen vad jag skrev.
"Det betyder inte att det är bra eller acceptabelt, bara logiskt".

Kosmetiska grejer är ngt annat än funktionella. Eller?
Jaja, då var det inte ändå inte relevant för tråden, så då kan du ju trolla någon annanstans. Du kan tycka vad du vill om vilka fel som ska åtgärdas men ett fel ska åtgärdas oavsett om det är kosmetiskt eller inte.
Men suck. Läs igen vad jag skrev till cosmos.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Kosmetiska grejer är ngt annat än funktionella. Eller?
Ja, nåt annat är det. Funktionella fel vill jag ha åtgärdat bums direkt. Kosmetiska fel kan vänta lite, men inte hur länge som helst. Ska man verkligen behöva gå och reta sig på allt som inte ser ut som det ska? Varför?
Produkter med optiska skavanker brukar i vanliga fall säljas som andra sortering, dvs mycket billigare. Jag kan med andra ord utgå ifrån att min kafferservis eller min pralinask inte har några kosmestiska fel när jag köper den i en vanlig butik. Varför stämplas man då som petig när man vill att en bil för en miljon ska se perfekt ut?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av ovelundkvist »

taliz skrev:
Jag har inte skrivit något om ”barnrumpor”.
Men lite roligt att ni tror det.
Sorry, då var det någon annan.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14514
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Servicehelvetet

Inlägg av taliz »

mati skrev:
taliz skrev:
Kosmetiska grejer är ngt annat än funktionella. Eller?
Ja, nåt annat är det. Funktionella fel vill jag ha åtgärdat bums direkt. Kosmetiska fel kan vänta lite, men inte hur länge som helst. Ska man verkligen behöva gå och reta sig på allt som inte ser ut som det ska? Varför?
Produkter med optiska skavanker brukar i vanliga fall säljas som andra sortering, dvs mycket billigare. Jag kan med andra ord utgå ifrån att min kafferservis eller min pralinask inte har några kosmestiska fel när jag köper den i en vanlig butik. Varför stämplas man då som petig när man vill att en bil för en miljon ska se perfekt ut?
Poängen var varför ödsla energi på ngt man tycker är väldigt jobbigt om man inte absolut måste.

Med det sagt så är det väl på ett sätt bra att ni ändå orkar. Det tvingar ju Tesla att bättra sig.
Skönt för oss andra som inte bryr oss så mkt och slipper anstränga oss. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mati »

Det är kanske inte så att man åker till SC enbart pga en sned dörr. Det håller jag med om. Men det brukar ju sällan vara en enda grej som måste fixas utan snarare en hel radda med saker. Då bakar man ihop dem inför nästa besök hos SC. Jag brukade ringa till SC och så skrev de upp mina "concerns" och när listan var tillräckligt lång eller när nåt mer allvarligt hade gått sönder bokade jag tid. Men det var i den gamla goda tiden när det fortfarande gick att ringa och när man kunde boka tid med en veckas varsel eller så. De visste vem jag var och bilens VIN kände de till.
Då var servicen utomordentligt bra och kompenserade med råge för bilens alla brister. Den dagen de kommer upp i samma servicenivå som förr kan Tesla återigen hamna på listan med bilar jag kan tänka mig köpa.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Snap02 »

Hade ett annat märke innan teslan o det alltid väntetid på ca 2 månader. Audi är väl knappast kända för snabb service? Finns många som aldrig fick service i tid sedan rasade motorn pga felaktig kamkedja o garanti gällde inte då.

Jag tror att många som köper tesla är nojiga för småsaker som många gånger inte är ett problem o det belastar tesla service orginanasation.

Jag hade ett annat märke innan, dom hittade aldrig felet blev aldrig bra. Bilen var inne 12 gånger på 2,5 år sedan gav jag upp.
Är man inte nöjd o man tycker att servicen är så dålig så byt märke.
Överlag tycker jag dom flesta verkar nöjda med servicen från tesla. Någon kan väl starta en tråd om det med röstning?
Senast redigerad av Snap02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jerker »

Snap02 skrev:
Någon kan väl starta en tråd om det med röstning?
Du t.ex.? ;)

Jag håller iofs i princip med om att man inte ska acceptera att en dyr bil har en massa fel och självklart ska serviceorganisationen vara anpassad till volymen bilar. Men jag är en sån som inte orkar bråka om småsaker. Jag har bara hittat ett fel i min bil och det är att höger högtalare bak ibland har viss distortion. Vissa här skulle kanske genast boka service för detta men jag orkar inte bry mig. I princip kan jag leva med skönhetsfel och mindre funktionsfel för jag är ur den aspekten så bekväm av mig att jag hellre lever med dem än försöker få dem åtgärdade. Så jag håller bara tummarna för att min bil inte ska drabbas av nåt större fel så jag tvingas in i nåt som kanske kan utvecklas till ett servicehelvete.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Kriper »

Det här är min upplevelse av SC från igår morse.

Lämnade bilen på SC i Sätra i morse. Blev tvungen att godkänna faktura i förskott på fyra loppor innan de skulle börja arbeta med bilen. 675 kr + moms för att de skulle kolla klonket i framvagnen, 675 kr + moms för att dra någon kod samt resten för att kolla vad felet var när bilen dog. Hårda bud! Jag känner inte igen Tesla som jag lärt mig känna företaget. Senast bilen var på SC så var det kontaktorerna som ingick i garantin och jag fick lånebil. Nu var det bara, "betala!". Tars, kan du öppna en fristående verkstad? Behovet kommer att bli enormt med nuvarande servicenivå på SC.
Jag har alltid varit glad och förhoppningsfull vid mina tidigare möten med SC, men nu kändes bemötandet väldigt instrumentellt. :|

I telefon dagen innan ville SC veta vinnummer så de kunde dra koder. När jag sedan kommer för att lämna bilen har de skrivit upp kostnaderna för felsökningen som jag inte visste skulle kosta mig. Ingen överenskommelse utan pang så satt det på fakturan. Jag känner mig maktlös när man får samtala med en snubbe som ställer ultimatum för att de ska ta emot och börja felsöka. Stressad och sen till jobbet på andra sidan stan så hade inte jag tid att stå och dividera. Och jag behöver bilen.
Jag ställer mig väldigt frågande till deras nya bemötande.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

Snap02 skrev:
Hade ett annat märke innan teslan o det alltid väntetid på ca 2 månader. Audi är väl knappast kända för snabb service? Finns många som aldrig fick service i tid sedan rasade motorn pga felaktig kamkedja o garanti gällde inte då.

Jag tror att många som köper tesla är nojiga för småsaker som många gånger inte är ett problem o det belastar tesla service orginanasation.

Jag hade ett annat märke innan, dom hittade aldrig felet blev aldrig bra. Bilen var inne 12 gånger på 2,5 år sedan gav jag upp.
Är man inte nöjd o man tycker att servicen är så dålig så byt märke.
Överlag tycker jag dom flesta verkar nöjda med servicen från tesla. Någon kan väl starta en tråd om det med röstning?
Sluta gnäll för småsaker då! Varför lämna in bilen 12 gånger för småsaker? Det är väl ingenting. Enda gången bilen ska in på service är om den exploderat. Och det behöver inte gå snabbare än ett år att få det åtgärdat, för jag har haft en annan serviceupplevelse och den var ännu värre. :roll:
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mati »

Snap02 skrev:
Hade ett annat märke innan teslan o det alltid väntetid på ca 2 månader. Audi är väl knappast kända för snabb service? Finns många som aldrig fick service i tid sedan rasade motorn pga felaktig kamkedja o garanti gällde inte då.
Det är möjligt. Men Audi är inte Audi utan fristående märkesverkstäder. Är man inte nöjd så går man till en annan verkstad. Den friheten har man inte hos Tesla. Jag kan inte klaga över servicenivån hos Toveks bil här i stan. Jag är nöjd med dem. Att boka service går till ungefär såhär:
- Hej, jag vill boka tid.
- Okej, vilken dag vill du komma?
- Vet ej, nästa vecka nån gång?
- Det går bra, kan du måndag eller tisdag?
- Måndag går bra. Får jag lånebil?
- Självklart.
- Tack
- Då är du välkommen på måndag.

Svårare än så är det inte. Det är precis så jag vill att det ska vara. Och så brukar det vara hos alla verkstäder jag har varit hos. Och så var det även hos Tesla för några år sedan. Synd att de har gått ifrån det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jojo »

Kriper skrev:
Det här är min upplevelse av SC från igår morse.

Lämnade bilen på SC i Sätra i morse. Blev tvungen att godkänna faktura i förskott på fyra loppor innan de skulle börja arbeta med bilen. 675 kr + moms för att de skulle kolla klonket i framvagnen, 675 kr + moms för att dra någon kod samt resten för att kolla vad felet var när bilen dog. Hårda bud! Jag känner inte igen Tesla som jag lärt mig känna företaget. Senast bilen var på SC så var det kontaktorerna som ingick i garantin och jag fick lånebil. Nu var det bara, "betala!". Tars, kan du öppna en fristående verkstad? Behovet kommer att bli enormt med nuvarande servicenivå på SC.
Jag har alltid varit glad och förhoppningsfull vid mina tidigare möten med SC, men nu kändes bemötandet väldigt instrumentellt. :|

I telefon dagen innan ville SC veta vinnummer så de kunde dra koder. När jag sedan kommer för att lämna bilen har de skrivit upp kostnaderna för felsökningen som jag inte visste skulle kosta mig. Ingen överenskommelse utan pang så satt det på fakturan. Jag känner mig maktlös när man får samtala med en snubbe som ställer ultimatum för att de ska ta emot och börja felsöka. Stressad och sen till jobbet på andra sidan stan så hade inte jag tid att stå och dividera. Och jag behöver bilen.
Jag ställer mig väldigt frågande till deras nya bemötande.
Det är precis min upplevelse med och jag delar känslorna... Jag har haft Tesla nu I fem år och den tidigare servicen var en trevlig upplevelse t o m, nu är den dock värre än bedrövligt :cry: :evil: .
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

mati skrev:
Snap02 skrev:
Hade ett annat märke innan teslan o det alltid väntetid på ca 2 månader. Audi är väl knappast kända för snabb service? Finns många som aldrig fick service i tid sedan rasade motorn pga felaktig kamkedja o garanti gällde inte då.
Det är möjligt. Men Audi är inte Audi utan fristående märkesverkstäder. Är man inte nöjd så går man till en annan verkstad. Den friheten har man inte hos Tesla. Jag kan inte klaga över servicenivån hos Toveks bil här i stan. Jag är nöjd med dem. Att boka service går till ungefär såhär:
- Hej, jag vill boka tid.
- Okej, vilken dag vill du komma?
- Vet ej, nästa vecka nån gång?
- Det går bra, kan du måndag eller tisdag?
- Måndag går bra. Får jag lånebil?
- Självklart.
- Tack
- Då är du välkommen på måndag.

Svårare än så är det inte. Det är precis så jag vill att det ska vara. Och så brukar det vara hos alla verkstäder jag har varit hos. Och så var det även hos Tesla för några år sedan. Synd att de har gått ifrån det.
Precis så ska det vara. Inte telefonköer, personer som säger att de ska ringa upp men inte gör det, ombokningar sista dagen utan någon information, ändringar i sista minuten, delar som inte finns hemma trots att de har haft månader på sig osv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Servicehelvetet

Inlägg av +46 »

Jag var på ett inbokat verkstadsbesök för några veckor sedan på SC i Upplands Väsby. De fixade felet medan jag väntade. Allt som allt tog det fyra timmar. Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Själv har jag alltid fått bästa service och bemötande, inklusive detta besök, så jag är mer än nöjd. Men mitt intryck är att den goda stämningen på SC är som bortblåst. Påminde mer om hur det var att besöka en auktoriserad VW verkstad i början på 2000-talet.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jerker »

+46 skrev:
Jag var på ett inbokat verkstadsbesök för några veckor sedan på SC i Upplands Väsby. De fixade felet medan jag väntade. Allt som allt tog det fyra timmar. Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Själv har jag alltid fått bästa service och bemötande, inklusive detta besök, så jag är mer än nöjd. Men mitt intryck är att den goda stämningen på SC är som bortblåst. Påminde mer om hur det var att besöka en auktoriserad VW verkstad i början på 2000-talet.
Sen när är det så? undrar jag. Jag var där för ett par månader sedan och laddade och då gick jag in och lånade toa och bytte några ord med flera olika i personalen och de talade svenska allihop.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

Jerker skrev:
+46 skrev:
Jag var på ett inbokat verkstadsbesök för några veckor sedan på SC i Upplands Väsby. De fixade felet medan jag väntade. Allt som allt tog det fyra timmar. Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Själv har jag alltid fått bästa service och bemötande, inklusive detta besök, så jag är mer än nöjd. Men mitt intryck är att den goda stämningen på SC är som bortblåst. Påminde mer om hur det var att besöka en auktoriserad VW verkstad i början på 2000-talet.
Sen när är det så? undrar jag. Jag var där för ett par månader sedan och laddade och då gick jag in och lånade toa och bytte några ord med flera olika i personalen och de talade svenska allihop.
Jag var där igår och köpte torkarblad.. (oxå för att jag ville checka in hur det såg ut) hörde inget om engelska.. pratades svenska och allt gick smidigt och hjälp inom rimlig tid etc satt lite folk där o väntade.
+46
Teslaägare
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 jan 2015 17:10

Re: Servicehelvetet

Inlägg av +46 »

Jerker skrev:
+46 skrev:
Jag var på ett inbokat verkstadsbesök för några veckor sedan på SC i Upplands Väsby. De fixade felet medan jag väntade. Allt som allt tog det fyra timmar. Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Själv har jag alltid fått bästa service och bemötande, inklusive detta besök, så jag är mer än nöjd. Men mitt intryck är att den goda stämningen på SC är som bortblåst. Påminde mer om hur det var att besöka en auktoriserad VW verkstad i början på 2000-talet.
Sen när är det så? undrar jag. Jag var där för ett par månader sedan och laddade och då gick jag in och lånade toa och bytte några ord med flera olika i personalen och de talade svenska allihop.
Jag var där i år. Men det är inte unikt att de har personal på plats som bara pratar engelska. Har hänt mig tidigare.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

+46 skrev:
Jerker skrev:
+46 skrev:
Jag var på ett inbokat verkstadsbesök för några veckor sedan på SC i Upplands Väsby. De fixade felet medan jag väntade. Allt som allt tog det fyra timmar. Under den tiden som jag satt där och väntade så kom det in en jämn ström med kunder. Flera var riktigt upprörda. Andra verkade mest uppgivna. Det blev heller inte bättre av att en av kundmottagarna bara förstod engelska.
Själv har jag alltid fått bästa service och bemötande, inklusive detta besök, så jag är mer än nöjd. Men mitt intryck är att den goda stämningen på SC är som bortblåst. Påminde mer om hur det var att besöka en auktoriserad VW verkstad i början på 2000-talet.
Sen när är det så? undrar jag. Jag var där för ett par månader sedan och laddade och då gick jag in och lånade toa och bytte några ord med flera olika i personalen och de talade svenska allihop.
Jag var där i år. Men det är inte unikt att de har personal på plats som bara pratar engelska. Har hänt mig tidigare.
Anser inte det va ett problem att det är någon som pratar engelska.. de flesta bör ju kunna konversera på engelska ju.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jojo »

metchristian skrev:
Anser inte det va ett problem att det är någon som pratar engelska.. de flesta bör ju kunna konversera på engelska ju.
Rimligt är det ändå inte.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

Jojo skrev:
metchristian skrev:
Anser inte det va ett problem att det är någon som pratar engelska.. de flesta bör ju kunna konversera på engelska ju.
Rimligt är det ändå inte.
Varför är det inte rimligt? Tesla är ett amerikanskt bolag, kan ju ha varit person från tesla Hk som vill se hur saker o ting fungerar..

Har själv erfarenhet av såna situationer då jag har arbetat med utländska bolag. Så sen kan det va en som flyttat till Sverige från usa tex som inte hunnit lära sig svenska än.. och innan den personen kanske känner sig 100% bekväm att prata svenska så vill den prata engelska. Svenskar anses va duktiga på engelska och förstå engelska...
Skriv svar