Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Servicehelvetet

Inlägg av LarsL »

mikebike skrev:
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Vilken löjlig kommentar!

Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Fredrik j
Inlägg: 10789
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Fredrik j »

LarsL skrev:
mikebike skrev:
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Vilken löjlig kommentar!

Jag hade en bil som ibland vägrade starta. Sedan efter en stund så startade den bara och allt funkade. Verkstaden hittade inte felet. Jag ringde bärgare en gång för att de skulle få se felet direkt… men bildjäveln startade så klart när de kom. Sålde bilen då det var enda lösningen. Ej Tesla… så klart då de har loggar.
Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Servicehelvetet

Inlägg av LarsL »

Fredrik j skrev:
Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Inte bara för dem som bor långt bort! Jag bor 3,5 mil från Service men de skickade ut en Ranger ändå för att uppdatera CCS. Det är service det. Och detta utan att bilen ännu var kopplad till min app.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Fredrik j skrev:
Ja, en ganska löjlig kommentar. Alla bilar har ju problem.
Anledningen till varför Tesla använder ambulerande servicetekniker är väl att kunden i det här fallet hade 10mil till närmaste verkstad. DET har man kanske inte upplevt med något annat bilmärke man haft om man inte bor i glesbygd förstås.
Jag bor mitt i Stockholm så har nära till två servicecenter, Tesla skickar ändå mobil service om det går och jag vill ha det.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

mikebike skrev:
metchristian skrev:
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.

Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etc
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Servicehelvetet

Inlägg av taliz »

mikebike skrev:
metchristian skrev:
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.

Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Två fel är väl inget?
Här är min ID4: :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7549
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mikebike »

metchristian skrev:
mikebike skrev:
metchristian skrev:
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.

Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etc
Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Walker »

mikebike skrev:
metchristian skrev:
mikebike skrev:
metchristian skrev:
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.

Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Japp! Det har jag faktiskt på flera bilar.. (vindrutetorkaren, spolarmotor, dock ej vatten i baklyktorna)mkt pga då jag jobbar med hyrbilar i 17år så klart några fel skett under dessa år men ALDRIG att bilen blivit fixat på hemadress utan alltid behövt köra till verkstad etc
Jag har heller aldrig fått bilen fixad hemma, trots att Tesla initialt hävdat att de skulle komma (tre gånger).
Däremot har jag 250 meter till en annan märkesverkstad (Volvo m.fl.). Senast jag utnyttjade den verkstan var när jag körde sönder ett däck på väg till jobbet. Volvo assistans hämtade bilen utanför jobbet och när jag kom hem efter jobbet var bilen klar.
Låter ju som om Tesla inte är bilen för dig. Gå tillbaka till Volvo och få lite sinnesro. ;)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MWall »

taliz skrev:
mikebike skrev:
metchristian skrev:
Måste faktiskt ge beröm till Servicecenter.

Jag fick problem med min m3 att vänster spolare till vindrutetorkaren slutade fungera varav jag bokar in bilen på service fick då möjligheten att få mobile service som kommer hem till en! Behövde inte ens va hemma! Service killen ringde upp mig dagen innan o sen fick jag sms ungefär när han tänkte komma service dagen o sen ringde han när han va på plats så jag kunde låsa upp bilen o han fixade både vindrutetorkaren o fixa ny lykta på höger bak pga kondens (skvalpade vatten). Detta va helt suverän service! Något jag inte upplevt från något annat märke. Jag bor drygt 10mil från närmsta servicecenter (upplands Väsby) så super nice detta. Då jag inte behövde ta ledigt från jobbet eller åka 20mil t/r.
Har du haft någon bil av annat märke där vindrutespolningen slutat fungera och baklyset varit fullt med vatten (samtidigt)?
Två fel är väl inget?
Här är min ID4: :lol:

Nästan alltid när nån ska visa att det blir fel på andra bilar så används bilar från VAG som exempel. :lol:
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Måste säga att jag tycker servicen är rätt bra nu, hade den inne för fix av något som skramlade vid leverans och de jobbade hela dagen med den, fick lånebil. Tyvärr kom ljudet tillbaka efter 10 mil men det är ju svårt för dem att veta att det inte var helt löst när det försvunnit efter deras fix.

Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.

Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Servicehelvetet

Inlägg av spacecoin »

OfarligTesla skrev:
Måste säga att jag tycker servicen är rätt bra nu, hade den inne för fix av något som skramlade vid leverans och de jobbade hela dagen med den, fick lånebil. Tyvärr kom ljudet tillbaka efter 10 mil men det är ju svårt för dem att veta att det inte var helt löst när det försvunnit efter deras fix.

Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.

Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Servicehelvetet

Inlägg av martinot »

OfarligTesla skrev:
Måste säga att jag tycker servicen är rätt bra nu, hade den inne för fix av något som skramlade vid leverans och de jobbade hela dagen med den, fick lånebil. Tyvärr kom ljudet tillbaka efter 10 mil men det är ju svårt för dem att veta att det inte var helt löst när det försvunnit efter deras fix.

Idag så smällde något till i bilen och den stendog efter supercharging, laddstatus visade också högre nivå än jag laddade till. Så om ni såg en blå Model 3 som blockerade ena filen precis innan ”rondellen” ut från Bredden idag så var det jag. Traskade bort till servicecentret vid 17:30 efter en halvtimmes telefonkö till Roadside och de löste allt direkt, ringde bärgare utanför det vanliga systemet och de skulle fixa så bärgaren fick nyckeln. Satt i en lånebil på väg hem en halvtimme efter jag kom till servicecentret och fick ett SMS som bekräftade när de tagit emot bilen så jag slapp oroa mig.

Shit happens men verkligen snabb och smidig hantering av dem så det ger jag högt betyg, nu får man hoppas att de är lika smidiga när de skall lösa felet och att jag slipper batteribyte.
Otur, men riktigt bra service och väl hanterat av Tesla. Det är precis så det alltid borde gå till (både hos Tesla, och andra biltillverkare).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev:
Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
Ja det det var ett bra ställe då Roadside verkade vara totalt överbelastade för service centret fick inte tag på dem heller. Det som skulle kunnat blivit farligt var att bakhjulen verkade låsa sig när det skedde, hann inte ens svänga in till sidan av vägen innan jag stannat helt från typ 40 km/h och det lät inte bra alls bakifrån. Så hade det skett en minut senare skulle jag dundrat fram i 120-130 km/h på motorvägen och då vore det osäkert vad som hänt.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6069
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Servicehelvetet

Inlägg av spacecoin »

OfarligTesla skrev:
spacecoin skrev:
Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
Ja det det var ett bra ställe då Roadside verkade vara totalt överbelastade för service centret fick inte tag på dem heller. Det som skulle kunnat blivit farligt var att bakhjulen verkade låsa sig när det skedde, hann inte ens svänga in till sidan av vägen innan jag stannat helt från typ 40 km/h och det lät inte bra alls bakifrån. Så hade det skett en minut senare skulle jag dundrat fram i 120-130 km/h på motorvägen och då vore det osäkert vad som hänt.
Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Bjelke »

spacecoin skrev:
OfarligTesla skrev:
spacecoin skrev:
Surt. Hoppas det löser sig med bilen! Bra ställe att stendö på i alla fall...
Ja det det var ett bra ställe då Roadside verkade vara totalt överbelastade för service centret fick inte tag på dem heller. Det som skulle kunnat blivit farligt var att bakhjulen verkade låsa sig när det skedde, hann inte ens svänga in till sidan av vägen innan jag stannat helt från typ 40 km/h och det lät inte bra alls bakifrån. Så hade det skett en minut senare skulle jag dundrat fram i 120-130 km/h på motorvägen och då vore det osäkert vad som hänt.
Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
Ja verkligen! :o
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev:
Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
Fick svar från dem nu. Vet inte om det var mer saker som pajade de behöver byta men batteriet är tydligen kört så det krävs ett nytt, appen säger att den beräknas vara klar om en månad men tror det bara var något de lagt in i systemet för de hade ingen aning om leveranstid när jag pratade med dem. Får väl hoppas de har de nya packen på lager i EU för annars lär det ta tid att få in det.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7549
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mikebike »

OfarligTesla skrev:
spacecoin skrev:
Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
Fick svar från dem nu. Vet inte om det var mer saker som pajade de behöver byta men batteriet är tydligen kört så det krävs ett nytt, appen säger att den beräknas vara klar om en månad men tror det bara var något de lagt in i systemet för de hade ingen aning om leveranstid när jag pratade med dem. Får väl hoppas de har de nya packen på lager i EU för annars lär det ta tid att få in det.
Ja, det har man ju hört. Batterierna går sönder hela tiden... :lol:

Får du lånebil under tiden?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

mikebike skrev:
Ja, det har man ju hört. Batterierna går sönder hela tiden... :lol:

Får du lånebil under tiden?
Fick en Model 3 med mig igår som lånebil, de har inte sagt något så antar att jag får behålla den hela tiden. Lite trist när det är en bullrig 2019 men man skall inte vara allt för bortskämd :D .
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Servicehelvetet

Inlägg av lator »

mikebike skrev:
OfarligTesla skrev:
spacecoin skrev:
Otäckt! Tala gärna om hur det gick!
batteriet är tydligen kört så det krävs ett nytt, .
Ja, det har man ju hört. Batterierna går sönder hela tiden... :lol:
Fast det luriga är ju att det nästan aldrig är batteriet som går sönder utan bara någon behjälplig elektronikgrej... :(
Som exempel så fick ju inte Tesla SC byta säkringen, vilket inte alls är någon stor operation, så hela batteriet skulle bytas på den S det handlade om.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1770
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Servicehelvetet

Inlägg av tor-ake »

Var inne på SC i Bredden idag för att byta vindruta, lite små garantiärenden (servicebulletiner, inget som jag själv hittat och anmält) samt kupéluftfilter. Exemplarisk service och kommunikation, fick en Model S 2015 som lånebil, den var fint städad och tvättad.

De nämnde att de har öppet till 22.00 sedan ett bra tag tillbaka, och jag frågade varför, då jag inte såg en enda annan kund varken på morgonen när jag lämnade eller på kvällen när jag hämtade? Fick svaret att de har fullt med bilar inne som de gör olika "utredningar" på. Kvällsskiftet såg inte så pigga ut, fick intrycket att de nog har en del jobb?

Fick en avskedsmuta i form av en bilpåse (elbilar) i hopp om att jag skall lämna ett bra betyg, men det hade jag gjort även utan muta. :mrgreen: Populärt knep tydligen, fick en bilpåse i lådan med avfettning från Bollnäs Bilvård tidigare i veckan...
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

tor-ake skrev:
Var inne på SC i Bredden idag för att byta vindruta, lite små garantiärenden (servicebulletiner, inget som jag själv hittat och anmält) samt kupéluftfilter. Exemplarisk service och kommunikation, fick en Model S 2015 som lånebil, den var fint städad och tvättad.

De nämnde att de har öppet till 22.00 sedan ett bra tag tillbaka, och jag frågade varför, då jag inte såg en enda annan kund varken på morgonen när jag lämnade eller på kvällen när jag hämtade? Fick svaret att de har fullt med bilar inne som de gör olika "utredningar" på. Kvällsskiftet såg inte så pigga ut, fick intrycket att de nog har en del jobb?

Fick en avskedsmuta i form av en bilpåse (elbilar) i hopp om att jag skall lämna ett bra betyg, men det hade jag gjort även utan muta. :mrgreen: Populärt knep tydligen, fick en bilpåse i lådan med avfettning från Bollnäs Bilvård tidigare i veckan...
När jag var där och pratade med dem sa de att det var ganska lugnt nu men att de skalat upp i väntan på Model Y och att de jobbar skift, för att det inte skall bli samma kaos som när Model 3 kom.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Credde skrev:
mikebike skrev:
Credde skrev:
Credde skrev:
Ska ha bytt mitt minneskort imorgon på min model S (MCU1). Jag bokade först en service tid för att det låter från bakvagnen när jag kör över gupp och generellt sett, varefter Tesla dagen innan bokade om tills imorgon då dom inte hade fått hem alla delar till minneskort bytet. Då var det första gång jag fattade att dom skulle byta minneskortet :mrgreen:

Sen är jag lite besviken på, att man inte får lånebil vid en återkallelse 8-)
Och nu för en timme sedan så bokade Tesla om igen då dom inte hade alla delarna hemma ändå - även om de bekräftade det i morse... :o
De är ju för goa. :mrgreen:
Ja det kör inte just för dom... Dock funkar min MCU utan problem, så det är väl ingen brådska.
3e gången lyckades dom med att ha alla grejer hemma till att byta minneskortet 8-)
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Nu har de haft bilen i 10 dagar, de kan inte säga när de får in ett batteri mer än det inte finns något i EU och måste skickas från USA. Gissar på att Tesla sparat in pengar genom att inte lagerhålla alla reservdelar inom EU. Att de inte vet när det kommer bör ju innebära att det inte skickats ännu så det lär ju vara 2 månader bort innan bilen är lagad i så fall.

Börjat bråka lite med dem så vi får se var det leder. Tänker i var fall inte acceptera att vara utan bilen i okänt antal månader utan någon information från dem medan jag får betala för den, då får de kompensera mig på något vis eller häva köpet. Skulle det ta 2,5 månad är det typ 15-20% av tiden jag kommer äga bilen.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Remuz »

Hade min bil inne 49dagar som längst en gång, ersättning var bara att glömma. Jag hade dock en rätt fin lånebil son fick åka många hundra mil.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5481
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Remuz skrev:
Hade min bil inne 49dagar som längst en gång, ersättning var bara att glömma. Jag hade dock en rätt fin lånebil son fick åka många hundra mil.
Kan säga att över 2 månader räknas inte som skälig reparationstid enligt vad jag kan hitta i var fall, under det verkar det vara lite touch and go speciellt om man får lånebil. Tror det är därför Tesla vägrar säga någon leveranstid för batteriet, om de för tidigt medger att det först kommer komma in i mitten av september så hinner jag driva ärendet innan dess. Det finns ju nämligen inte på kartan att de inte skulle veta om ifall det finns utbytesbatterier på båtarna som är på väg. Men om de förhalar tillräckligt länge med att ge mig information så kommer de ju hunnit laga bilen innan jag hinner driva klart ärendet. Får prata med vänner som är advokater, så får man se vad man kan göra. Kanske kan man göra livet lite jobbigare för dem i var fall, som de gör sitt yttersta för att göra det jobbigt för mig :D .

Själv har jag en 2019 Model 3 som lånebil (dvs så bullrig att den inte går att använda längre sträckor) som dessutom luktar illa så det är ju helt klart ett nedköp. Lär inte se så mycket användning förutom när det är absolut nödvändigt, frun vill undvika att vara i den pga lukten, jag har tappat större delen av luktsinnet så jag märker inte det så mycket men störs av oljudet från vägen.
Skriv svar