Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

binsell-gerdin skrev:
Bjelke skrev:
Vore den privatköpt så skulle jag absolut hävda ursprungsfel (den byttes ju första gången inom
väldigt kort tid och nu har samma fel uppstått igen dvs misslyckad reparation)...
Och då får dom stå för alla eventuella omkostnader osv.
Företagsköpt så är det värre tyvärr.
Företag dessvärre. Hade de bara varit lite bättre på att kommunicera hade jag haft lättare att hacka i mig strulet. Nu lovar roadside assistance i holland att de ska hjälpa mig fp tillbaka bilen, SC dementerar, en norsk lovar på tfn att han ska ordna Tesla-loaner istället för Dieseln men han återkommer aldrig, förlängning av bilhyran sköts ej utan Sixt ringer mig 3 ggr i vecka och säger att jag ska bli betalningsskyldig osv. Den biten fungerade klanderfritt förra gången när bilen kördes till Trondheim istället.
Så irriterande att de inte bara kan fixa sånt här. Hur svårt kan det vara för Tesla, att man som kund ska behöva tjafsa med hyrbilsföretag, service osv. De borde bara lösa det, det är ju fel som ska hanteras av garantin. Köper man en ny bil vill man ju ha bra garantiservice och uptime, annars hade man ju lika gärna kunnat köpa en begagnad bil.
Användarvisningsbild
M455E
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 30 jun 2019 22:45
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av M455E »

Jojo skrev:
Credde skrev:
Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Uppenbarligen har Ranger Service lagts på is. Den var jättebra när den fanns (använt mig av den vid två tillfällen, fungerade helt klanderfritt) men det verkar som att den numera har ersatts av 'Mobile Service Center' eller hur dessa företeelser kallas. Då måste man bege sig till ett ställe där de har hyrt in sig, vanligtvis något parkeringsgarage eller liknande, på en förbestämd tid (som Tesla ordnar åt en, tror ej Du får välja fritt), sedan vänta där medans man fixar Din bil.
Jag hade idag en dejt i Västerås med en Ranger. Trixade med lite garantiärenden som SC misslyckats med. Var mycket trevlig och förtroendegivande. Bra att få en genomgång på plats om vad som faktiskt åtgärdats, sån info fick jag aldrig från SC.
https://www.instagram.com/p/B9ZtMNaHqOn ... w79aqg6ibm
<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Användarvisningsbild
Tedde
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 dec 2019 18:34

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Tedde »

Vi lämnade in vår model 3 lr 19/2 pga ett felmeddelande om airbag dom sa att det skulle ta ca 3 timmar att fixa det på sc i Malmö nu har det gått över 2 veckor och inte fått tillbaka den än inte ens hört när vi ska få tillbaka den tycker det är riktigt dåligt vi han ha bilen i ca 1 månad
topgun12
Inlägg: 82
Blev medlem: 04 aug 2019 19:48

Re: Servicehelvetet

Inlägg av topgun12 »

Jag lämna in Model S för 2 större fel, läkage kylvätska och länkarmsproblem framhjul. Men bad dem samtidigt titta på vänster backspegel som gick styra men alltid när man starat bilen hade den hamnat i fel läge, tänkte det måste vara nått minnesfel. Jag får reda på att det är fel på kabelhärva som behöver bytas för ca 4000kr varför jag hälsar de inte behöver åtgärda backspegeln. När jag ska hämta bilen fungerar dock backspegeln men förardörren går inte öppna utifrån ! De tar inte ansvar för det, fast de varit på kabeldragningen till den dörren då de tittat på bakspegeln . De menar jag måste betala 6000kr +moms? för nytt dörrhantag. Jag misstänker nån pinne i snabbkontakt gått av då de felsökt, och därför sagt jag måste köpa ny kabelhärva till dörren.
Förbannad, lämnat in för enkelt fel som egentligen inte behöver åtgärdas och får tillbaks bil med stort fel som måste åtgärdas för 6000kr, och de tar inget ansvar.
Det var liknande då jag läma in för byte 12v batteri, det tog bort det gamla på fel sätt, skruva utan mothåll så en del gick sönder för 2000kr som jag var tvungen betala för. Platsen för mothåll ligger svårt till så mekanikern strunta i det och chansa varvid delen gick sönder, bara för mig att pröjsa. Nu gör jag enkla lagningar själv istället för att lämna in till tesla, just bytt ett dörhantag vä-bak och fönsterhiss hö-fram utan problem.

Har ingen lust köpa nytt dörrhantag vä fram om det är fel på kabelhärvan som de först mena. Nä det hör får de fixa själva, rapport kommer.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Remuz »

Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Servicehelvetet

Inlägg av NEO »

Remuz skrev:
Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?
Brukar få SMS från väsby med uppdatering.

Vad är det för fel på din trea?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Remuz »

NEO skrev:
Remuz skrev:
Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?
Brukar få SMS från väsby med uppdatering.

Vad är det för fel på din trea?
Lackskador vid leverans och ljudet i bilen funkar bara lite som det vill, solsken, medvind och nerförsbacke krävs typ
P85D svart/svart med gratis SuC
topgun12
Inlägg: 82
Blev medlem: 04 aug 2019 19:48

Re: Servicehelvetet

Inlägg av topgun12 »

topgun12 skrev:
Jag lämna in Model S för 2 större fel, läkage kylvätska och länkarmsproblem framhjul. Men bad dem samtidigt titta på vänster backspegel som gick styra men alltid när man starat bilen hade den hamnat i fel läge, tänkte det måste vara nått minnesfel. Jag får reda på att det är fel på kabelhärva som behöver bytas för ca 4000kr varför jag hälsar de inte behöver åtgärda backspegeln. När jag ska hämta bilen fungerar dock backspegeln men förardörren går inte öppna utifrån ! De tar inte ansvar för det, fast de varit på kabeldragningen till den dörren då de tittat på bakspegeln . De menar jag måste betala 6000kr +moms? för nytt dörrhantag. Jag misstänker nån pinne i snabbkontakt gått av då de felsökt, och därför sagt jag måste köpa ny kabelhärva till dörren.
Förbannad, lämnat in för enkelt fel som egentligen inte behöver åtgärdas och får tillbaks bil med stort fel som måste åtgärdas för 6000kr, och de tar inget ansvar.
Det var liknande då jag läma in för byte 12v batteri, det tog bort det gamla på fel sätt, skruva utan mothåll så en del gick sönder för 2000kr som jag var tvungen betala för. Platsen för mothåll ligger svårt till så mekanikern strunta i det och chansa varvid delen gick sönder, bara för mig att pröjsa. Nu gör jag enkla lagningar själv istället för att lämna in till tesla, just bytt ett dörhantag vä-bak och fönsterhiss hö-fram utan problem.

Har ingen lust köpa nytt dörrhantag vä fram om det är fel på kabelhärvan som de först mena. Nä det hör får de fixa själva, rapport kommer.
Lovade rapport. Det var inte fel på kabelhärvan utan sladd med 2 brytarkontakter inne i dörrhantaget. Beställde dess dela från USA fr 700kr noname med frakt och laga dörrhandtaget själv. Tesla begär det dubbla för delen utan frakt. Dörrhantaget förefaller bara råkat gå sönder medan bilen var hos tesla. Inte orimligt med tanke hur ofta de går sönder.
Användarvisningsbild
Dino
Teslaägare
Inlägg: 23
Blev medlem: 04 maj 2020 19:30

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Dino »

Alla! av de anställda inom Tesla Segel/Upplands har noll service känsla vet att ingen av dom har fått en utbildning på hur man servar människor och att det inte tar hand om våra bilar är skamligt! Var mycket uppmärksamma när ni lämnar in och hämtar ut era bilar, Ta kort på miltalen vid inlämning Buskörning alert!
Swede1
Inlägg: 1227
Blev medlem: 01 apr 2016 15:57

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Swede1 »

Tråkigt att det är tveksam service på Tesla. Men det är problem med många märken. Toyota verkar ha bra service dock, men dyrt. Fortfarande dålig konkurrens på marknaden uppenbarligen. Man måste känna till och ha referenser på varje verkstad. Tesla borde kunna locka till sig bra tekniker tycker man. Men det verkar uppenbarligen knepigt. Finns det bra privatverkstäder för Tesla? Borde väl börja dyka upp när bilarna blir allt vanligare.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jojo »

Tvärr är det väl den nya standarden vi får vänja oss på :cry: . Det stämmer att det fins några fria verkstäder numera, dock är dessa bara aktuella när garantin har gått ut. Jag har gjort bra erfarenheter med EVreparir i Malmö. Borde snart finnas fler över hela landet.
Tombstone
Inlägg: 13
Blev medlem: 01 feb 2020 10:14

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Tombstone »

Dino skrev:
Alla! av de anställda inom Tesla Segel/Upplands har noll service känsla vet att ingen av dom har fått en utbildning på hur man servar människor och att det inte tar hand om våra bilar är skamligt! Var mycket uppmärksamma när ni lämnar in och hämtar ut era bilar, Ta kort på miltalen vid inlämning Buskörning alert!
Nu var jag bara inne för en mindre garantiåtgärd efter att ha hämtat min MS i Märsta, men alla jag pratade med i Upplands Väsby var trevliga och hjälpsamma då i februari i alla fall.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Curik »

Tombstone skrev:
Dino skrev:
Alla! av de anställda inom Tesla Segel/Upplands har noll service känsla vet att ingen av dom har fått en utbildning på hur man servar människor och att det inte tar hand om våra bilar är skamligt! Var mycket uppmärksamma när ni lämnar in och hämtar ut era bilar, Ta kort på miltalen vid inlämning Buskörning alert!
Nu var jag bara inne för en mindre garantiåtgärd efter att ha hämtat min MS i Märsta, men alla jag pratade med i Upplands Väsby var trevliga och hjälpsamma då i februari i alla fall.
Jo, jag har också varit inne två gånger och båda gångerna har alla varit trevliga. Sen har inte åtgärderna varit så professionella, men det är en annan sak. :roll:
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

Curik skrev:
Tombstone skrev:
Dino skrev:
Alla! av de anställda inom Tesla Segel/Upplands har noll service känsla vet att ingen av dom har fått en utbildning på hur man servar människor och att det inte tar hand om våra bilar är skamligt! Var mycket uppmärksamma när ni lämnar in och hämtar ut era bilar, Ta kort på miltalen vid inlämning Buskörning alert!
Nu var jag bara inne för en mindre garantiåtgärd efter att ha hämtat min MS i Märsta, men alla jag pratade med i Upplands Väsby var trevliga och hjälpsamma då i februari i alla fall.
Jo, jag har också varit inne två gånger och båda gångerna har alla varit trevliga. Sen har inte åtgärderna varit så professionella, men det är en annan sak. :roll:

Hade min m3 lr inlämnad idag för små service åtgärder.
Vid Tröskellisterna så hade clipsen gått sönder.. vilket de åtgärdade idag. Fick mycket bra service, så känner inte igen det som skrivits här. Fick tom ett paraply för att det tagit lite längre tid än beräknat! Jag hade inte klagat eller visat missnöje utan den kvinnliga kundmottagaren sa: ber om ursäkt för att det tog lite längre tid än tänkt så här får du... Vilket va faktiskt väldigt passande när det spöregnade idag och fick faktiskt användningen för den vid hemresan när jag va vid Bauhaus. Så jag kan inte klaga på servicen.. buskörning? Tvärtom bästa servicen jag fått.. Porsche inkluderat.
Verdi

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Verdi »

Jag är typ 90% säker på att de skrapat fronten på två av mina Model S vid service i Upplands Väsby. Exakt samma skada på två olika bilar som upptäckts kort efter service och som jag inte förstår varifrån det kommer. Dock 2,5 år mellan tillfällena. Möjligt att de har en trång högersväng med nån typ av "trottoarkant" där inne? För det har varit skrapskador vänster undersida av fronten. Så pass lågt att man inte ser det om man inte böjer sig ner och kollar. Tycker jag borde ha hört skrapet rätt rejält om jag gjort det själv.

Kopplade inte sambandet förrän det hände andra gången. Nästa gång bilen ska dit ska jag vara extra uppmärksam. Ta bilder osv.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Curik »

Verdi skrev:
Jag är typ 90% säker på att de skrapat fronten på två av mina Model S vid service i Upplands Väsby. Exakt samma skada på två olika bilar som upptäckts kort efter service och som jag inte förstår varifrån det kommer. Dock 2,5 år mellan tillfällena. Möjligt att de har en trång högersväng med nån typ av "trottoarkant" där inne? För det har varit skrapskador vänster undersida av fronten. Så pass lågt att man inte ser det om man inte böjer sig ner och kollar. Tycker jag borde ha hört skrapet rätt rejält om jag gjort det själv.

Kopplade inte sambandet förrän det hände andra gången. Nästa gång bilen ska dit ska jag vara extra uppmärksam. Ta bilder osv.
Fy. Det ska jag också kolla efter när jag får tillbaka min. Sist så var det ordentliga märken i förarsätet som inte gick bort, det såg ut som det hade legat något verktyg där som sedan blivit nedtryckt i sätet. Jättetråkigt. :cry:
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Servicehelvetet

Inlägg av lator »

Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Servicehelvetet

Inlägg av TechNerd »

Har också väldigt bra erfarenhet av Tesla service (Malmö).
Tycker att allt har fungerat väldigt bra, de återkopplade snabbt från ärenden i appen och styr upp allt riktigt bra.
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Fredrik j »

Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
Reparationer som tidigare ägare har gjort brukar verkstäderna vara sparsamma med att lämna ut.
Speciellt om den tidigare ägaren har betalt för reparationen men även garantiåtgärder. Om garantin gått ut är det none of your business brukar man tycka.
Det finns givetvis undantag men att någon skulle lämna ut all historik utan vidare tror jag är mycket ovanligt.

Porsche har t.ex. en 111-punktskontroll som man kan göra för att få veta skicket på bilen. Den lämnar dom uttryckligen bara ut till den som betalar för testet.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Tesla hävdar typ GDPR när de nekar att lämna ut åtgärder förbundet till tidigare ägare. Om man vill bevisa vad som är gjort får man helt enkelt visa de elektroniska kvitton etc som man fått efter SC-besök.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Servicehelvetet

Inlägg av lator »

HelectriC skrev:
lator skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Tesla hävdar typ GDPR när de nekar att lämna ut åtgärder förbundet till tidigare ägare. Om man vill bevisa vad som är gjort får man helt enkelt visa de elektroniska kvitton etc som man fått efter SC-besök.
Men om man får tillstånd från tidigare ägare så kan det ju inte vara något problem...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4181
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Servicehelvetet

Inlägg av nek0 »

lator skrev:
HelectriC skrev:
lator skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Tesla hävdar typ GDPR när de nekar att lämna ut åtgärder förbundet till tidigare ägare. Om man vill bevisa vad som är gjort får man helt enkelt visa de elektroniska kvitton etc som man fått efter SC-besök.
Men om man får tillstånd från tidigare ägare så kan det ju inte vara något problem...
Jo det är problem. Atteviks ville inte lämna ut papper om vad som var gjort po min bil och menade att jag inte har rätt att få det.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Fredrik j skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
Reparationer som tidigare ägare har gjort brukar verkstäderna vara sparsamma med att lämna ut.
Speciellt om den tidigare ägaren har betalt för reparationen men även garantiåtgärder. Om garantin gått ut är det none of your business brukar man tycka.
Det finns givetvis undantag men att någon skulle lämna ut all historik utan vidare tror jag är mycket ovanligt.

Porsche har t.ex. en 111-punktskontroll som man kan göra för att få veta skicket på bilen. Den lämnar dom uttryckligen bara ut till den som betalar för testet.
Tycker det är dålig stil av Tesla t.ex. På min BMW hade jag elektronisk service protokoll, kunde se i bilen vad som hade gjorts (typ service) - önskar bara en lista över vad som är gjort på bilen inte pris etc. Den information tycker jag faktisk borde följa bilen och vara möjligt att lämna ut.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
p1457
elbilist
Inlägg: 297
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Servicehelvetet

Inlägg av p1457 »

Man får väl be säljaren att skicka med en lista på vad som är gjort. Ungefär som att man frågar om servicebok finns på andra bilar.
Skriv svar