Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14482
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Servicehelvetet

Inlägg av taliz »

Jag hade nog också letat tredjepart.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
juristen
Teslaägare
Inlägg: 861
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Servicehelvetet

Inlägg av juristen »

Fredrik j skrev:
Skit i tesla. Skruva av bromsslangen och åk till hydroscand eller motsvarande. Satsa på stålomspunnet så kan den ligga mot vad som helst sen...
Bra tips med Hydroscand. Ska höra med dem, de finns här.

Har sökt efter trejdepartsdelar, men inte hittat nåt än. Har skickat ett mail till Tars också...
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Fredrik j »

juristen skrev:
Fredrik j skrev:
Skit i tesla. Skruva av bromsslangen och åk till hydroscand eller motsvarande. Satsa på stålomspunnet så kan den ligga mot vad som helst sen...
Bra tips med Hydroscand. Ska höra med dem, de finns här.

Har sökt efter trejdepartsdelar, men inte hittat nåt än. Har skickat ett mail till Tars också...
Hydroscand tillverkar slangar själva. Man kan göra vilken slang som helst.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

Lämnade in bilen på service för problemet med värmaren nu i fredags (ungefär 2 månader från att det felanmäldes i appen och flera samtalsförsök, besök på servicecenter för att se varför jag blivit ombokad, vad som händer osv), hämtade den idag, och fortfarande samma problem. Det enda som gjorts var att fylla på kylvätskan för att den tydligen varnade om det. Trots att jag fått mail om fördiagnostik där de nämnt sensorer och fläktmoduler. Så nu är det bara att vänta igen för att se när de hör av sig. Gissar på att det inte kommer vara smidigare denna gången.

Hade förövrigt en Tesla Model S85 som lånebil, nästan likadan som en sådan jag själv ägt tidigare. Tyvärr en mycket styvmoderligt behandlad bil, skitig in- och utvändigt, varnar om att däcktryckssensorerna inte fungerar, tjutande ljud från fläkten. Så inte heller deras loaners verkar kunna få service.
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Ferro94 »

I december upptäckte jag att ena strålkastaren (ögonbrynet) lyste svagt när bilen var avstängd. Inte alltid, men från tid till annan. Ser lite lustigt ut, ungefär som att bilen ligger och slumrar med halvöppet öga (kanske är det som är Sentry Mode... ;) ). Dessutom började båda ögonbrynen att anta en gulaktig ton in mot mitten. Således inget akut och jag tänkte att det får vänta tills bilen ändå ska in för något annat.

I mitten av januari hade "problemet" blivit så pass frekvent att jag ändå valde att boka en appointment i appen. Bilen är, trots allt, bara drygt ett år gammal och någonting är ju bevisligen fel. Fick en tid c:a 2 månader bort (den 17/3) i Upplands Väsby. Fortfarande inget akut, så det var inga problem för mig att vänta. Nu fanns det i alla fall en plan.

Dagen efter fick jag ett meddelande att de skulle kunna lösa det snabbare via mobil service - de skulle bara beställa hem delar först och sen höra av sig igen för en ny tid. Kanonbra, tänkte jag! Min bokade service appointment togs bort.

En månad senare fick jag nytt meddelande att de hade en ledig tid på mobil service (fortfarande på SC i Upplands Väsby???) idag den 27/2 (underförstått att de nu hade alla delar hemma).

Så idag begav jag mig till SC, lämnade ifrån mig nyckeln till en glad tjej och blev bjuden på gott kaffe medan jag väntade.

[SÅ HÄR LÅNGT ÄR/VAR JAG 100% NÖJD...]

En (1) timme senare får jag beskedet att det uppstått något missförstånd. Delarna finns inte alls hemma och de behövde tyvärr få återkomma med en ny tid.

Att det tar tid att få en service appointment för något icke akut är verkligen helt OK för mig. Att Tesla inte har koll på sina serviceärenden och misslyckas med att kommunicera stör mig däremot enormt. Ett SMS senast igår hade räckt långt. Då hade jag enkelt kunna planera om dagen, och detta inlägg hade aldrig skrivits...

Nu känner jag mig bara illa behandlad. Jag hoppas att de överraskar positivt framöver. I så fall lovar jag att skriva om det också.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
default
Teslaägare
Inlägg: 217
Blev medlem: 05 mar 2019 19:25

Re: Servicehelvetet

Inlägg av default »

Fått upp sköldpadda i displayen ett par ggr vilket ger begränsad effekt. Har hjälpt att starts om bilen men efter läsning på nätet ringde jag SC då det kunde vara fel på motor eller batteri. Fick till svar att de kunde fjärrfelsöka men måste ha ett ärende först (servicebokning i appen). Bokade detta och ringde tillbaka och de skulle kolla på det och ÅTERKOPPLA nästa dag. Ringde sedan 3ggr PÅ en månad och varje gång skulle de ÅTERKOPPLA senast dagen efter. Efter 4-5 veckor fick jag påminnelse att jag hade service dan efter. Bäst att ringa en sista gång och jo då bilen skulle in imorgon för att byta delar, bilen skulle de ha över dagen. Boka hotell och köra 30 mil samma kväll (förra torsdagen). Bilen skulle vara klar mån eller tis. Idag är det väl torsdag så vitt jag vet. Enl appen beräknas den vara klar igår... Inget sms inget samtal :D
901F2C87-BDD2-4F11-9BBE-B129497F2AA4.png
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av e5m1r »

default skrev:
Fått upp sköldpadda i displayen ett par ggr vilket ger begränsad effekt. Har hjälpt att starts om bilen men efter läsning på nätet ringde jag SC då det kunde vara fel på motor eller batteri. Fick till svar att de kunde fjärrfelsöka men måste ha ett ärende först (servicebokning i appen). Bokade detta och ringde tillbaka och de skulle kolla på det och ÅTERKOPPLA nästa dag. Ringde sedan 3ggr PÅ en månad och varje gång skulle de ÅTERKOPPLA senast dagen efter. Efter 4-5 veckor fick jag påminnelse att jag hade service dan efter. Bäst att ringa en sista gång och jo då bilen skulle in imorgon för att byta delar, bilen skulle de ha över dagen. Boka hotell och köra 30 mil samma kväll (förra torsdagen). Bilen skulle vara klar mån eller tis. Idag är det väl torsdag så vitt jag vet. Enl appen beräknas den vara klar igår... Inget sms inget samtal :D
901F2C87-BDD2-4F11-9BBE-B129497F2AA4.png
Dem tog emot dig i alla fall
För mig har dem genom nån uppdatering de pushat it natten till onsdag fått mcu i bootloop.
Jag är välkommen 31 mars Bild
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av binsell-gerdin »

Hej Bullen jag har ett problem. Lång historia kort: Kör en S75D som jag hämtade dec -18. 2 veckor senare dog bilens laddare. Bilen bärgades till Trondheim, fick lånebil levererad till dörren, bil lagades och kördes tillbaka. Dagliga uppdateringar per tfn från trevlig norska som berättade vad som hände. Bra hanterat av Tesla.

Ett år senare pajar laddaren igen (!). Bilen bärgas igen men denna gång till Stockholm. Hyrbil fick jag till sist men diesel (urk). Inget ljud från Tesla på en vecka, sen kommer ett sms om att de inte hunnit titta på bilen. Hyrbilsfirman ringer mig var 3:e dag och berättar att hyran gått ut och att jag måste kontakta Tesla själv annars blir jag betalningsskyldig för hyran (!). Ringer säkert 5 gånger och får diverse olika besked. En holländare sa att de skulle ordna bogsering tillbaka till Östersund (60 mil) när bilen var klar, en norsk sa att han skulle fixa en låne-Tesla istället för Dieseln men han återkom aldrig.

Nu är bilen klar och beskedet blir att jag måste hämta bilen själv, att de inte bekostar resa, de kan ej förklara varför den kördes tillbaka förra gången men ej nu. Någon riktig förståelse för att det är svårt att på kort varsel komma loss från jobb för att hämta bilen.

Till min fundering: Är det bara att hacka i sig och vara nöjd över att få köra en i övrigt så trevlig bil och gilla läget, köpa nattågbiljett och hämta bilen? Har någon lyckats få Tesla att stå för resa eller boendekostnader eller har ni haft liknande upplevelse?

Vill inte gnälla men de har lite jobb att göra med att få ordning på sin serviceorganisation.
Fredrik j
Inlägg: 10799
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Fredrik j »

Har du räddningsförsäkring kan den betala omkostnaderna för att hämta bilen. Typ billigaste färdsätt. Prata med ditt försäkringsbolag.
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av binsell-gerdin »

Fredrik j skrev:
Har du räddningsförsäkring kan den betala omkostnaderna för att hämta bilen. Typ billigaste färdsätt. Prata med ditt försäkringsbolag.
Tack för tips! Tänkte jag inte ens på...
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av e5m1r »

binsell-gerdin skrev:
Hej Bullen jag har ett problem. Lång historia kort: Kör en S75D som jag hämtade dec -18. 2 veckor senare dog bilens laddare. Bilen bärgades till Trondheim, fick lånebil levererad till dörren, bil lagades och kördes tillbaka. Dagliga uppdateringar per tfn från trevlig norska som berättade vad som hände. Bra hanterat av Tesla.

Ett år senare pajar laddaren igen (!). Bilen bärgas igen men denna gång till Stockholm. Hyrbil fick jag till sist men diesel (urk). Inget ljud från Tesla på en vecka, sen kommer ett sms om att de inte hunnit titta på bilen. Hyrbilsfirman ringer mig var 3:e dag och berättar att hyran gått ut och att jag måste kontakta Tesla själv annars blir jag betalningsskyldig för hyran (!). Ringer säkert 5 gånger och får diverse olika besked. En holländare sa att de skulle ordna bogsering tillbaka till Östersund (60 mil) när bilen var klar, en norsk sa att han skulle fixa en låne-Tesla istället för Dieseln men han återkom aldrig.

Nu är bilen klar och beskedet blir att jag måste hämta bilen själv, att de inte bekostar resa, de kan ej förklara varför den kördes tillbaka förra gången men ej nu. Någon riktig förståelse för att det är svårt att på kort varsel komma loss från jobb för att hämta bilen.

Till min fundering: Är det bara att hacka i sig och vara nöjd över att få köra en i övrigt så trevlig bil och gilla läget, köpa nattågbiljett och hämta bilen? Har någon lyckats få Tesla att stå för resa eller boendekostnader eller har ni haft liknande upplevelse?

Vill inte gnälla men de har lite jobb att göra med att få ordning på sin serviceorganisation.
Jag fick flyg betalt av mitt försäkring för att hämta bilen k tyskland när den var klar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 22 dec 2018 00:11
Ort: Umeå

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Johan84 »

inte lovande ord i denna tråd inför min service om 2 veckor. Kör jag totalt 130 mil för service vill jag veta att jag får en lånebil, men det har dom inte svarat på under 7 veckor. Finns det något nummer man kan ringa eller är det bara att hoppas på det bästa? gör dom uppgraderingar till hw3 nu när man har fsd?
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 426
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av nicklasandersson »

Credde skrev:
Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Den har varit igång under flera år. Under 2017 kom de t ex till mitt jobb i Linköping och justerade en ruta och bytte UMC-kontakt.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av e5m1r »

Credde skrev:
Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Si och så
De kom och bytte mitt batteri och gångjärn men nu var jag tvungen att åka in.
Ang att hämta bilen i tyskland så brakade den ihop där och jag hade ingen lånebil det var garanti så i mitt tycke borde dem ha sett till att jag får hem bilen men icke
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Jojo »

Credde skrev:
Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Uppenbarligen har Ranger Service lagts på is. Den var jättebra när den fanns (använt mig av den vid två tillfällen, fungerade helt klanderfritt) men det verkar som att den numera har ersatts av 'Mobile Service Center' eller hur dessa företeelser kallas. Då måste man bege sig till ett ställe där de har hyrt in sig, vanligtvis något parkeringsgarage eller liknande, på en förbestämd tid (som Tesla ordnar åt en, tror ej Du får välja fritt), sedan vänta där medans man fixar Din bil.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Jojo skrev:
Credde skrev:
Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Uppenbarligen har Ranger Service lagts på is. Den var jättebra när den fanns (använt mig av den vid två tillfällen, fungerade helt klanderfritt) men det verkar som att den numera har ersatts av 'Mobile Service Center' eller hur dessa företeelser kallas. Då måste man bege sig till ett ställe där de har hyrt in sig, vanligtvis något parkeringsgarage eller liknande, på en förbestämd tid (som Tesla ordnar åt en, tror ej Du får välja fritt), sedan vänta där medans man fixar Din bil.
Tack för svaren alla. Lite tråkigt att det har lagts på is, verkade vara ett bra koncept för mindre reparationer/ fix. Känns bättre att ha stora grejer ordnade på SC och mindre via Ranger, vill kanske kunna ta trycket på det hela.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

binsell-gerdin skrev:
Hej Bullen jag har ett problem. Lång historia kort: Kör en S75D som jag hämtade dec -18. 2 veckor senare dog bilens laddare. Bilen bärgades till Trondheim, fick lånebil levererad till dörren, bil lagades och kördes tillbaka. Dagliga uppdateringar per tfn från trevlig norska som berättade vad som hände. Bra hanterat av Tesla.

Ett år senare pajar laddaren igen (!). Bilen bärgas igen men denna gång till Stockholm. Hyrbil fick jag till sist men diesel (urk). Inget ljud från Tesla på en vecka, sen kommer ett sms om att de inte hunnit titta på bilen. Hyrbilsfirman ringer mig var 3:e dag och berättar att hyran gått ut och att jag måste kontakta Tesla själv annars blir jag betalningsskyldig för hyran (!). Ringer säkert 5 gånger och får diverse olika besked. En holländare sa att de skulle ordna bogsering tillbaka till Östersund (60 mil) när bilen var klar, en norsk sa att han skulle fixa en låne-Tesla istället för Dieseln men han återkom aldrig.

Nu är bilen klar och beskedet blir att jag måste hämta bilen själv, att de inte bekostar resa, de kan ej förklara varför den kördes tillbaka förra gången men ej nu. Någon riktig förståelse för att det är svårt att på kort varsel komma loss från jobb för att hämta bilen.

Till min fundering: Är det bara att hacka i sig och vara nöjd över att få köra en i övrigt så trevlig bil och gilla läget, köpa nattågbiljett och hämta bilen? Har någon lyckats få Tesla att stå för resa eller boendekostnader eller har ni haft liknande upplevelse?

Vill inte gnälla men de har lite jobb att göra med att få ordning på sin serviceorganisation.
Riktigt dåligt skött av Tesla (som vanligt), är det garanti så tycker jag att de borde bekosta transport.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Bjelke »

Vore den privatköpt så skulle jag absolut hävda ursprungsfel (den byttes ju första gången inom
väldigt kort tid och nu har samma fel uppstått igen dvs misslyckad reparation)...
Och då får dom stå för alla eventuella omkostnader osv.
Företagsköpt så är det värre tyvärr.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
binsell-gerdin
Teslaägare
Inlägg: 87
Blev medlem: 01 apr 2016 21:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av binsell-gerdin »

Bjelke skrev:
Vore den privatköpt så skulle jag absolut hävda ursprungsfel (den byttes ju första gången inom
väldigt kort tid och nu har samma fel uppstått igen dvs misslyckad reparation)...
Och då får dom stå för alla eventuella omkostnader osv.
Företagsköpt så är det värre tyvärr.
Företag dessvärre. Hade de bara varit lite bättre på att kommunicera hade jag haft lättare att hacka i mig strulet. Nu lovar roadside assistance i holland att de ska hjälpa mig fp tillbaka bilen, SC dementerar, en norsk lovar på tfn att han ska ordna Tesla-loaner istället för Dieseln men han återkommer aldrig, förlängning av bilhyran sköts ej utan Sixt ringer mig 3 ggr i vecka och säger att jag ska bli betalningsskyldig osv. Den biten fungerade klanderfritt förra gången när bilen kördes till Trondheim istället.
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Servicehelvetet

Inlägg av point1 »

binsell-gerdin skrev:
Bjelke skrev:
Vore den privatköpt så skulle jag absolut hävda ursprungsfel (den byttes ju första gången inom
väldigt kort tid och nu har samma fel uppstått igen dvs misslyckad reparation)...
Och då får dom stå för alla eventuella omkostnader osv.
Företagsköpt så är det värre tyvärr.
Företag dessvärre. Hade de bara varit lite bättre på att kommunicera hade jag haft lättare att hacka i mig strulet. Nu lovar roadside assistance i holland att de ska hjälpa mig fp tillbaka bilen, SC dementerar, en norsk lovar på tfn att han ska ordna Tesla-loaner istället för Dieseln men han återkommer aldrig, förlängning av bilhyran sköts ej utan Sixt ringer mig 3 ggr i vecka och säger att jag ska bli betalningsskyldig osv. Den biten fungerade klanderfritt förra gången när bilen kördes till Trondheim istället.
Så irriterande att de inte bara kan fixa sånt här. Hur svårt kan det vara för Tesla, att man som kund ska behöva tjafsa med hyrbilsföretag, service osv. De borde bara lösa det, det är ju fel som ska hanteras av garantin. Köper man en ny bil vill man ju ha bra garantiservice och uptime, annars hade man ju lika gärna kunnat köpa en begagnad bil.
Användarvisningsbild
M455E
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 30 jun 2019 22:45
Ort: Skultuna
Kontakt:

Re: Servicehelvetet

Inlägg av M455E »

Jojo skrev:
Credde skrev:
Hur har det egentligen gått med Ranger servicen som var på tal för ett par år sedan? Har visst kört lite som test i Stockholm.
Uppenbarligen har Ranger Service lagts på is. Den var jättebra när den fanns (använt mig av den vid två tillfällen, fungerade helt klanderfritt) men det verkar som att den numera har ersatts av 'Mobile Service Center' eller hur dessa företeelser kallas. Då måste man bege sig till ett ställe där de har hyrt in sig, vanligtvis något parkeringsgarage eller liknande, på en förbestämd tid (som Tesla ordnar åt en, tror ej Du får välja fritt), sedan vänta där medans man fixar Din bil.
Jag hade idag en dejt i Västerås med en Ranger. Trixade med lite garantiärenden som SC misslyckats med. Var mycket trevlig och förtroendegivande. Bra att få en genomgång på plats om vad som faktiskt åtgärdats, sån info fick jag aldrig från SC.
https://www.instagram.com/p/B9ZtMNaHqOn ... w79aqg6ibm
<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Användarvisningsbild
Tedde
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 dec 2019 18:34

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Tedde »

Vi lämnade in vår model 3 lr 19/2 pga ett felmeddelande om airbag dom sa att det skulle ta ca 3 timmar att fixa det på sc i Malmö nu har det gått över 2 veckor och inte fått tillbaka den än inte ens hört när vi ska få tillbaka den tycker det är riktigt dåligt vi han ha bilen i ca 1 månad
topgun12
Inlägg: 82
Blev medlem: 04 aug 2019 19:48

Re: Servicehelvetet

Inlägg av topgun12 »

Jag lämna in Model S för 2 större fel, läkage kylvätska och länkarmsproblem framhjul. Men bad dem samtidigt titta på vänster backspegel som gick styra men alltid när man starat bilen hade den hamnat i fel läge, tänkte det måste vara nått minnesfel. Jag får reda på att det är fel på kabelhärva som behöver bytas för ca 4000kr varför jag hälsar de inte behöver åtgärda backspegeln. När jag ska hämta bilen fungerar dock backspegeln men förardörren går inte öppna utifrån ! De tar inte ansvar för det, fast de varit på kabeldragningen till den dörren då de tittat på bakspegeln . De menar jag måste betala 6000kr +moms? för nytt dörrhantag. Jag misstänker nån pinne i snabbkontakt gått av då de felsökt, och därför sagt jag måste köpa ny kabelhärva till dörren.
Förbannad, lämnat in för enkelt fel som egentligen inte behöver åtgärdas och får tillbaks bil med stort fel som måste åtgärdas för 6000kr, och de tar inget ansvar.
Det var liknande då jag läma in för byte 12v batteri, det tog bort det gamla på fel sätt, skruva utan mothåll så en del gick sönder för 2000kr som jag var tvungen betala för. Platsen för mothåll ligger svårt till så mekanikern strunta i det och chansa varvid delen gick sönder, bara för mig att pröjsa. Nu gör jag enkla lagningar själv istället för att lämna in till tesla, just bytt ett dörhantag vä-bak och fönsterhiss hö-fram utan problem.

Har ingen lust köpa nytt dörrhantag vä fram om det är fel på kabelhärvan som de först mena. Nä det hör får de fixa själva, rapport kommer.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Remuz »

Har inte fått in min trea ännu, men jag har mailat och lagt in i appen nya fel. Första gången så flyttade dom tiden, men denna gång ska jag tydligen komma. Fick just dokument att signera där bara lackskadorna var med... det var ju lite fler saker än så, men dom gillar väl att ösa in bilar på service många gånger. Tänk om man hade kunnat prata med någon. Förr ringde dom alltid ett tag innan, gör dom inte det längre?
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar