Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11846
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Servicehelvetet

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Tesla hävdar typ GDPR när de nekar att lämna ut åtgärder förbundet till tidigare ägare. Om man vill bevisa vad som är gjort får man helt enkelt visa de elektroniska kvitton etc som man fått efter SC-besök.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Servicehelvetet

Inlägg av lator »

HelectriC skrev:
lator skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Tesla hävdar typ GDPR när de nekar att lämna ut åtgärder förbundet till tidigare ägare. Om man vill bevisa vad som är gjort får man helt enkelt visa de elektroniska kvitton etc som man fått efter SC-besök.
Men om man får tillstånd från tidigare ägare så kan det ju inte vara något problem...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Servicehelvetet

Inlägg av nek0 »

lator skrev:
HelectriC skrev:
lator skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
När du är ägare så ska de väl inte kunna neka dig en åtgärdslista tycker jag... Jag var spekulant på en bil i Gbg och fick ut en lista (muntlig) utan större problem...
Tesla hävdar typ GDPR när de nekar att lämna ut åtgärder förbundet till tidigare ägare. Om man vill bevisa vad som är gjort får man helt enkelt visa de elektroniska kvitton etc som man fått efter SC-besök.
Men om man får tillstånd från tidigare ägare så kan det ju inte vara något problem...
Jo det är problem. Atteviks ville inte lämna ut papper om vad som var gjort po min bil och menade att jag inte har rätt att få det.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Credde »

Fredrik j skrev:
Credde skrev:
Har varit inne med min begagnade Model S 2 gånger på 3 mån i Malmö (garanti ä), fått riktig bra service än så länge. Dock har jag försökt att få ut en lista/rapport över saker som har åtgärdas/service på bilen sen leveransen (jag är andra ägaren) men det har Tesla inte ville ge ut, vilket jag tycker är lite konstigt. Nån annan som har fått ut en sån rapport/lista. Svarar väl lite till en service "bok" på en fossilbil.
Reparationer som tidigare ägare har gjort brukar verkstäderna vara sparsamma med att lämna ut.
Speciellt om den tidigare ägaren har betalt för reparationen men även garantiåtgärder. Om garantin gått ut är det none of your business brukar man tycka.
Det finns givetvis undantag men att någon skulle lämna ut all historik utan vidare tror jag är mycket ovanligt.

Porsche har t.ex. en 111-punktskontroll som man kan göra för att få veta skicket på bilen. Den lämnar dom uttryckligen bara ut till den som betalar för testet.
Tycker det är dålig stil av Tesla t.ex. På min BMW hade jag elektronisk service protokoll, kunde se i bilen vad som hade gjorts (typ service) - önskar bara en lista över vad som är gjort på bilen inte pris etc. Den information tycker jag faktisk borde följa bilen och vara möjligt att lämna ut.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
p1457
elbilist
Inlägg: 297
Blev medlem: 29 nov 2017 00:51

Re: Servicehelvetet

Inlägg av p1457 »

Man får väl be säljaren att skicka med en lista på vad som är gjort. Ungefär som att man frågar om servicebok finns på andra bilar.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Servicehelvetet

Inlägg av HerrNilsson »

Fler som upplever att Tesla service/verkstad ryckt upp sig?
Var drygt ett år sen sist jag hade med dom att göra och då var det halv-kaos...

Hade X:n inne idag i Upplands-Väsby för CCS-uppgradering, byte av trasig sidobackspegel plus några smågrejer.

- All bokning via appen med bifogade bilder, val av verkstad etc. fungerade klockrent. Plus att man nu ser status och flödet för verkstadsärendet i appen.
- Tesla rep ringde några dagar innan och stämde av allt och förklarade att dom beställt hem så grejerna skulle finnas på plats.
- Fick en offert på jobbet i serviceärendet i appen. Bra.
- Lämnade in bilen. Ingen lånebil pga besöket ansågs för kort, men fick Uber-vouchers för att kunna ta mig till jobbet utan kostnad. Bra!
- Tesla rep ringde igen på eftermiddagen och förklarade att bilen var klar och vad dom hade gjort.
- Hämtade upp bilen och betalade.

Jämfört med skiten man upplevt tidigare så kändes det hela klockrent!
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Monark1954 »

HerrNilsson skrev:
Fler som upplever att Tesla service/verkstad ryckt upp sig?
Var drygt ett år sen sist jag hade med dom att göra och då var det halv-kaos...

Hade X:n inne idag i Upplands-Väsby för CCS-uppgradering, byte av trasig sidobackspegel plus några smågrejer.

- All bokning via appen med bifogade bilder, val av verkstad etc. fungerade klockrent. Plus att man nu ser status och flödet för verkstadsärendet i appen.
- Tesla rep ringde några dagar innan och stämde av allt och förklarade att dom beställt hem så grejerna skulle finnas på plats.
- Fick en offert på jobbet i serviceärendet i appen. Bra.
- Lämnade in bilen. Ingen lånebil pga besöket ansågs för kort, men fick Uber-vouchers för att kunna ta mig till jobbet utan kostnad. Bra!
- Tesla rep ringde igen på eftermiddagen och förklarade att bilen var klar och vad dom hade gjort.
- Hämtade upp bilen och betalade.

Jämfört med skiten man upplevt tidigare så kändes det hela klockrent!
Jag har bokad tid för att laga värmen i bilen i Upplands Väsby. Då görs även CCS uppgradering och några till småsaker.
Tid bokades långt fram för om delarna kom skulle jag få en "akut tid" tidigare. Nu blev det dock inte så.

Tycker att kontakten med verkstan fungerat bra, när man väl kommer i kontakt till en tekniker.
De mänskliga telefonsvararna man först kommer till kan inte logga in i systemet och se om beställda delar kommit.
Har man tur svarar en person utanför verkstan, ofta norsktalande, dessa kan logga in och se om några delar kommit.

När den som bokat service ringer tillbaka får jag veta att delarna skulle komma på söndag, dagen före bokat besök och jag har 65 mil att åka. Han boka snabbt om till tisdag så jag får veta om delarna kommit innan jag lämnar hemorten.
Får även sms bekräftelse som går använda om något ändrats eller om delarna kommit.
Kanske en lärdom sen jag tror det var en Östersundsbo som fått besked att delarna fanns och åkt till service för att få veta att inga delar fanns.

Förhoppningsvis blir det verkstan i Umeå nästa gång.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 30 sep 2020 21:53

Re: Servicehelvetet

Inlägg av pawweshark »

Har ägt bilen i 1,5 månad och servicehelvetet är under all kritik.
SC återkopplar ej på samtal, kan ej heller ge leveransbesked på delar som behöver bytas ut.
Vissa reservdelar har jag väntat på sedan leveransdag..

Är det verkligen ingen på Tesla som vet vad service och återkoppling till kund betyder?
Idag lovade SC Norrköping att återkoppla innan dagens slut....väntar fortfarande på besked.

Varför är det så mycket reservdelar som är restnoterade?
Känns som de fokuserar på det som erbjuds i shoppen och inget mer.
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Curik »

pawweshark skrev:
Varför är det så mycket reservdelar som är restnoterade?
Jag har inte svaret men det jag fick höra när jag väntade 7 veckor på förarbälte var att reservdelen låg som restnoterad i hela Europa.

Det låter som att det inte tillverkas fler än det som behövs för att tillverka nya bilar, men det är ju min tolkning.
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 30 sep 2020 21:53

Re: Servicehelvetet

Inlägg av pawweshark »

Curik skrev:
pawweshark skrev:
Varför är det så mycket reservdelar som är restnoterade?
Jag har inte svaret men det jag fick höra när jag väntade 7 veckor på förarbälte var att reservdelen låg som restnoterad i hela Europa.

Det låter som att det inte tillverkas fler än det som behövs för att tillverka nya bilar, men det är ju min tolkning.
Japp tror det ligger mycket i din tolkning
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

Jag tycker att kondens i bakljus inte är rimligt.
Jag har arbetat 17år inom biluthyrning och haft typ alla bilmärken och fått erfarenhet av garantireparationer bla och under alla dessa år så har jag inte varit med om att ha så här mycket kondens i baklyktor, som plötsligt kommit, inte haft alls under 11mån som jag ägt bil. De få gånger hyrbilarna ens haft så har jag fått dem bytta på garanti men denna gång får jag ett svar som jag blev otroligt förvånad över och som jag bli förbannad över. Kommer att åka direkt till servicecentret o visa upp och diskutera på plats istället. (Ej hunnit än)
Svaret jag fick igår:
Hej, och tack för er bokning hos oss på Tesla service. Tyvärr är den mängden kondens som syns i lyktorna inte tillräckligt för att vi ska byta dessa på garanti. Anledningen till att en viss mängd kondens anses vara normal är eftersom att våra lyktor är utrustade med LED för att spara energi, och dessa inte avger någon direkt värme. Eftersom att dom inte har en högre grad av värmeutveckling tar det därför längre tid för kondensen att försvinna. Eftersom att ett byte av lyktorna inte skulle förbättra problemet rekommenderar vi inte heller att ni byter dessa mot en kostnad för er. Vi kommer nu att avboka er tid, men ni är välkomna att boka en ny tid genom er app om ni har några andra funderingar. Mvh, Tesla Service


Rimligt? Nej för tillslut kommer fukten förstöra lamporna. Resultat kommer paja för eller senare..
Helt sjukt svar i mina ögon.
9AF9B2D9-D124-4D3C-B287-A3899D61C372.jpeg
274E2258-3326-4167-BA2B-A283ADDB0915.jpeg
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7586
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Servicehelvetet

Inlägg av mikebike »

"Eftersom att..."

Har alla Model 3 kondens i baklysena?

Om JA, så är detta en "produktegenskap".
Om NEJ, så är det ett garantiärende.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

mikebike skrev:
"Eftersom att..."

Har alla Model 3 kondens i baklysena?

Om JA, så är detta en "produktegenskap".
Om NEJ, så är det ett garantiärende.
Inte haft kondens alls på 11mån förrän nu! Så nej från min sida... men hur många har haft???
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare
Inlägg: 1826
Blev medlem: 05 aug 2019 10:50
Ort: Luleå

Re: Servicehelvetet

Inlägg av BrooklynS »

Det finns ett litet hål i glaset där ev fukt skall ventileras ut. Eftersom LED-lampor inte avger särskilt mycket värme så är ju en effekt att det tar lite tid under vissa förhållanden.

Periodvis har jag haft fukt i mina lampor, det har försvunnit efter ett tag. Det är konstruerat så. Sitt i båten.
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Servicehelvetet

Inlägg av OfarligTesla »

Jag har iaf fått fukt i bakljusen av tvätt med högtryck i olika bilar från olika tillverkare så i min värld är det rätt normalt. Antar att man kan få in fukt genom att köra i regn eller parkera ute längre stunder då det är fuktigt. Parkerar man då ute normalt så är det svårt att få bort fukten den här årstiden (oavsett var fukten är), vilket är en av anledningarna till varför jag tycker det är värt nära 3k/mån för varmgarage istället för att stå på gatan.
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 437
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Servicehelvetet

Inlägg av kikat »

När det är fuktig väderlek blir det kondens i lyktorna. Hur mycket eller lite beror på klimatet. Det ventileras ut genom hålet efter några timmar i bättre väder.
Är det någon som skriver att de aldrig har det så har de antingen inte kört i tillräckligt fuktigt väder eller så har man inte tittat efter det.

Vid första regnskuren efter leverans hade jag kondens i min lykta som aldrig gick ur. Det var mitt i sommaren med varmt väder, ändå gick kondensen aldrig ur. Därför var det enkelt att överbevisa för tesla att något var fel på den så jag fick den bytt på garantin. Jag har ju självklart fortfarande kondens när det är dåligt väder, men det är normal kondens som försvinner efter ett tag.
Om lyktorna går sönder p.g.a. kondens så går det på garantin förmodar jag. Lär bli svårt att hävda slitage på baklyktor?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Bjelke »

kikat skrev:
När det är fuktig väderlek blir det kondens i lyktorna. Hur mycket eller lite beror på klimatet. Det ventileras ut genom hålet efter några timmar i bättre väder.
Är det någon som skriver att de aldrig har det så har de antingen inte kört i tillräckligt fuktigt väder eller så har man inte tittat efter det.

Vid första regnskuren efter leverans hade jag kondens i min lykta som aldrig gick ur. Det var mitt i sommaren med varmt väder, ändå gick kondensen aldrig ur. Därför var det enkelt att överbevisa för tesla att något var fel på den så jag fick den bytt på garantin. Jag har ju självklart fortfarande kondens när det är dåligt väder, men det är normal kondens som försvinner efter ett tag.
Om lyktorna går sönder p.g.a. kondens så går det på garantin förmodar jag. Lär bli svårt att hävda slitage på baklyktor?
Problemet är väl att skador pga kondens lär ta ett bra tag och då kan garantin ha gått ut...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 437
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: Servicehelvetet

Inlägg av kikat »

Bjelke skrev:
kikat skrev:
När det är fuktig väderlek blir det kondens i lyktorna. Hur mycket eller lite beror på klimatet. Det ventileras ut genom hålet efter några timmar i bättre väder.
Är det någon som skriver att de aldrig har det så har de antingen inte kört i tillräckligt fuktigt väder eller så har man inte tittat efter det.

Vid första regnskuren efter leverans hade jag kondens i min lykta som aldrig gick ur. Det var mitt i sommaren med varmt väder, ändå gick kondensen aldrig ur. Därför var det enkelt att överbevisa för tesla att något var fel på den så jag fick den bytt på garantin. Jag har ju självklart fortfarande kondens när det är dåligt väder, men det är normal kondens som försvinner efter ett tag.
Om lyktorna går sönder p.g.a. kondens så går det på garantin förmodar jag. Lär bli svårt att hävda slitage på baklyktor?
Problemet är väl att skador pga kondens lär ta ett bra tag och då kan garantin ha gått ut...
Bör inte ta 4 år innan skadan sker och så länge tänker åtminstone inte jag behålla min bil, men det kan ju vara en risk för andrahandsköpare annars.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Bjelke »

kikat skrev:
Bjelke skrev:
kikat skrev:
När det är fuktig väderlek blir det kondens i lyktorna. Hur mycket eller lite beror på klimatet. Det ventileras ut genom hålet efter några timmar i bättre väder.
Är det någon som skriver att de aldrig har det så har de antingen inte kört i tillräckligt fuktigt väder eller så har man inte tittat efter det.

Vid första regnskuren efter leverans hade jag kondens i min lykta som aldrig gick ur. Det var mitt i sommaren med varmt väder, ändå gick kondensen aldrig ur. Därför var det enkelt att överbevisa för tesla att något var fel på den så jag fick den bytt på garantin. Jag har ju självklart fortfarande kondens när det är dåligt väder, men det är normal kondens som försvinner efter ett tag.
Om lyktorna går sönder p.g.a. kondens så går det på garantin förmodar jag. Lär bli svårt att hävda slitage på baklyktor?
Problemet är väl att skador pga kondens lär ta ett bra tag och då kan garantin ha gått ut...
Bör inte ta 4 år innan skadan sker och så länge tänker åtminstone inte jag behålla min bil, men det kan ju vara en risk för andrahandsköpare annars.
Ja om man ligger på max 2000 mil per år så är det nog lugnt,
men om man kör mycket så kan garantin vara slut på typ 2 år, och då vettifan om man klarar sig.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 872
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Servicehelvetet

Inlägg av metchristian »

Bjelke skrev:
kikat skrev:
Bjelke skrev:
kikat skrev:
När det är fuktig väderlek blir det kondens i lyktorna. Hur mycket eller lite beror på klimatet. Det ventileras ut genom hålet efter några timmar i bättre väder.
Är det någon som skriver att de aldrig har det så har de antingen inte kört i tillräckligt fuktigt väder eller så har man inte tittat efter det.

Vid första regnskuren efter leverans hade jag kondens i min lykta som aldrig gick ur. Det var mitt i sommaren med varmt väder, ändå gick kondensen aldrig ur. Därför var det enkelt att överbevisa för tesla att något var fel på den så jag fick den bytt på garantin. Jag har ju självklart fortfarande kondens när det är dåligt väder, men det är normal kondens som försvinner efter ett tag.
Om lyktorna går sönder p.g.a. kondens så går det på garantin förmodar jag. Lär bli svårt att hävda slitage på baklyktor?
Problemet är väl att skador pga kondens lär ta ett bra tag och då kan garantin ha gått ut...
Bör inte ta 4 år innan skadan sker och så länge tänker åtminstone inte jag behålla min bil, men det kan ju vara en risk för andrahandsköpare annars.
Ja om man ligger på max 2000 mil per år så är det nog lugnt,
men om man kör mycket så kan garantin vara slut på typ 2 år, och då vettifan om man klarar sig.
Jag har kört 3600mil o bilen är bara 11månader...
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Servicehelvetet

Inlägg av bonath »

Finns det ingen som kommit på nån "fix"?
Det är ju inget fel på lampan, behöver bara vädras lite. ;)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Elix747
Teslaägare
Inlägg: 670
Blev medlem: 06 mar 2019 23:13
Ort: Borås

Re: Servicehelvetet

Inlägg av Elix747 »

Jag hade mycket fukt/vatten i mina baklyktor. Fick de bytta förra hösten. Värst var det när varmt och fuktigt slog om till kallt. Då kondenserar ångan som droppar på närmaste yta. Det verkade inte försvinna som det skulle och fukten blev kvar länge.
Har inte alls Samma problem med de nya (som nu är över ett år gamla). Så det går uppenbarligen att fixa.
Lite fukt kanske är rimligt som ventileras ut men inte i mängder.
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1445
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Servicehelvetet

Inlägg av kenjon »

Jag hade fukt i den ena i somras, fixades på garanti. Nu har jag fukt i båda....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
MrRun
elbilist
Inlägg: 804
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Servicehelvetet

Inlägg av MrRun »

bonath skrev:
Finns det ingen som kommit på nån "fix"?
Det är ju inget fel på lampan, behöver bara vädras lite. ;)
Öppna lyktan och göm en silica gel-påse där nånstans. :D
Skulle jag provat på en gammal bil iaf.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
pawweshark
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 30 sep 2020 21:53

Re: Servicehelvetet

Inlägg av pawweshark »

Servicehelvetet fortsätter, fattar inte att auktoriserad Tesla Body Shop kan ta så lång tid på sig att åtgärda bilen
Skärmklipp.PNG
Tesla Model 3 LR 2020
Tesla Model Y LR 2022
Skriv svar