"Tesla Killers"

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: "Tesla Killers"

Inlägg av mati »

Jerka skrev:
Laddnätverket, batteritillgången och batteripriset är Teslas stora fördelar. Samt know-how om hur man gör den elektriska drivlinan. OM Tesla lyckas med någon sorts level 4- eller 5-självkörning så kommer det förstås bli en stor fördel också, men om man bara ser till vad de har idag så tror jag knappast autopiloten är någon killer feature.
Om jag skulle byta min e-tron mot en Tesla idag skulle jag garanterat sakna den supermjuka adaptiva farthållaren och lane-assisten i Audin. Jag upplever den som mycket trevligare och behagligare att använda än Teslas AP. Jag har aldrig upplevt att den studsar mellan linjerna.
Vidare skulle jag sakna de finfina LED-matrix strålkastarna, mörkerkameran, den tysta kupén, komforten och naturligtvis närheten till serviceverkstan. Det finns säkert en hel del som jag inte kan komma på just nu, sånt som man inte uppskattar förrän man inte längre har det.
Sen är ju drivlinan i en Tesla en klass för sig. Den kan de andra inte riktigt konkurrera med. Och laddnätverket behöver man ju inte ens tala om. Det har ju precis blivit ännu bättre tack vare att Ionity har blivit sämre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: "Tesla Killers"

Inlägg av Zalman3 »

Tesla killers! :lol:
Opel Ampera-e har nu också gjort att en av Norges större bilhandlare, som funnits i branschen sedan 1970-talet, ansökt om konkurs.
https://www.vibilagare.se/nyheter/bilha ... ar-det-nog
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar