Service

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Service

Inlägg av point1 »

HenrikM76 skrev:
lator skrev:
Jojo skrev:
Håller med, Göteborgsgänget är helt fantastiskt, trots att servicenivån överlag är kasst nuförtiden.
Om man följer alla inlägg om service så kan man ganska snabbt konstatera att alla SC för både ris och ros. Det verkar vara väldigt slumpartat vilken service man får... :roll:
Jag har med bara positivt att säga om servicen efter 1 år och 6000 mil. Men du skriver att det verkar slumpartat, jag tror det till viss del med har att göra med hur man själv bemöter med. Ligger ju en del i det gamla ordspråket: "Bemöt andra som du själv vill bli bemött....."
Det tror jag inte, för det är i princip omöjligt att bemöta dom. Bokning sker genom appen och har man frågor så är de omöjliga att komma i kontakt med via telefon utan måste fysiskt åka till SC.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Service

Inlägg av bylund »

Jag ringde service idag. Valde Segeltorp och fick vänta i kö c:a 20 sekunder, så jag upplever det inte som helt omöjligt.

Anledningen att jag ringde var dock utebliven reaktion på min servicebokning i appen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Service

Inlägg av e5m1r »

bylund skrev:
Jag ringde service idag. Valde Segeltorp och fick vänta i kö c:a 20 sekunder, så jag upplever det inte som helt omöjligt.

Anledningen att jag ringde var dock utebliven reaktion på min servicebokning i appen.
Jag pratade med Mölndal idag hjälpsamma tittade på bilen på distans gav lite råd och bad mig återkomma imorgon
Som innan typ fast att man inte har egen SA
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Service

Inlägg av point1 »

bylund skrev:
Jag ringde service idag. Valde Segeltorp och fick vänta i kö c:a 20 sekunder, så jag upplever det inte som helt omöjligt.

Anledningen att jag ringde var dock utebliven reaktion på min servicebokning i appen.
Ungefär 1/5 av gångerna jag ringt service och valt Segeltorp har jag fått prata med någon dansk person i ett call center och förklarat mitt problem för 5 gången i rad.

Kanske är så att de andra service centrena är bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Service

Inlägg av bylund »

point1 skrev:
bylund skrev:
Jag ringde service idag. Valde Segeltorp och fick vänta i kö c:a 20 sekunder, så jag upplever det inte som helt omöjligt.

Anledningen att jag ringde var dock utebliven reaktion på min servicebokning i appen.
Ungefär 1/5 av gångerna jag ringt service och valt Segeltorp har jag fått prata med någon dansk person i ett call center och förklarat mitt problem för 5 gången i rad.

Kanske är så att de andra service centrena är bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar som att man väljer servicecenter så hamnar man hos generell support som ett filter, så att det bara är ärenden som kräver att man pratar med servicecenter hamnar där. De gånger jag försökt ta kontakt med Segeltorp har jag hamnat i detta filter inser jag, och sedan har de ringt tillbaka från Segeltorp inom 10 minuter efter att jag förklarat vad jag vill för filtret.

(Stäng gärna av reklamen din forumklient lägger till i alla dina inlägg, går att stänga av i dess inställningar)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Service

Inlägg av e5m1r »

Undrar om det är så att om man inte har bokat ärande på SC som man vill bli kopplad till eller ringer från en telefon som inte finns hos tesla så hamna man i ”filtret”
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9342
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Service

Inlägg av bylund »

Fast jag hade både och. De visste vilken bil jag hade utan att jag presenterat mig med mer än förnamn.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Service

Inlägg av point1 »

bylund skrev:
point1 skrev:
bylund skrev:
Jag ringde service idag. Valde Segeltorp och fick vänta i kö c:a 20 sekunder, så jag upplever det inte som helt omöjligt.

Anledningen att jag ringde var dock utebliven reaktion på min servicebokning i appen.
Ungefär 1/5 av gångerna jag ringt service och valt Segeltorp har jag fått prata med någon dansk person i ett call center och förklarat mitt problem för 5 gången i rad.

Kanske är så att de andra service centrena är bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar som att man väljer servicecenter så hamnar man hos generell support som ett filter, så att det bara är ärenden som kräver att man pratar med servicecenter hamnar där. De gånger jag försökt ta kontakt med Segeltorp har jag hamnat i detta filter inser jag, och sedan har de ringt tillbaka från Segeltorp inom 10 minuter efter att jag förklarat vad jag vill för filtret.

(Stäng gärna av reklamen din forumklient lägger till i alla dina inlägg, går att stänga av i dess inställningar)
Nja det tror jag inte, eftersom jag sällan blir uppringd, däremot om man försöker ringa lite senare så händer det ibland att man kommer direkt till SC(vilket förövrigt var rådet från call centret).


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar