Kod till shopen?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Kod till shopen?

Inlägg av manks »

Om någon inte har i behov av sin kod så tar jag gärna en via pm.

Tänkte köpa en Teslatröja.

http://dlvr.it/RRLjWC
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Kod till shopen?

Inlägg av Svenssons »

manks skrev:
Om någon inte har i behov av sin kod så tar jag gärna en via pm.

Tänkte köpa en Teslatröja.

http://dlvr.it/RRLjWC
Har du redan använt din kod?

Du finner den här:
discount.php
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Kod till shopen?

Inlägg av manks »

Svenssons skrev:
Har du redan använt din kod?

Du finner den här:
discount.php
Får upp detta:
Du verkar inte ha någon rabattkod tilldelad.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Kod till shopen?

Inlägg av Svenssons »

manks skrev:
Svenssons skrev:
Har du redan använt din kod?

Du finner den här:
discount.php
Får upp detta:
Du verkar inte ha någon rabattkod tilldelad.
Ahh, du är inte Tesla-ägare. Då förstår jag. Trodde det gällde alla forum-medlemmar. Då är frågan om någon vill ge bort sin kod.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Inlägg: 858
Blev medlem: 16 apr 2019 08:07
Ort: Nacka
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Re: Kod till shopen?

Inlägg av loftux »

Går väl ändå inte handla på Tesla shop utan ett Tesla-konto?
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Kod till shopen?

Inlägg av manks »

loftux skrev:
Går väl ändå inte handla på Tesla shop utan ett Tesla-konto?
Jo då, det är bara vissa saker som endast går att beställa med VIN som exempelvis Wallcharger.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Kod till shopen?

Inlägg av Walker »

manks skrev:
Om någon inte har i behov av sin kod så tar jag gärna en via pm.

Tänkte köpa en Teslatröja.

http://dlvr.it/RRLjWC
Du har pm ;)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Kod till shopen?

Inlägg av manks »

Hej!

Tänkte beställa lite julklappar i Teslas webshop.
Om någon inte vill ha sin rabattkod som finns att hämta i länken nedan så tar jag gärna den.
Skicka gärna PM i så fall :D

discount.php
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Kod till shopen?

Inlägg av manks »

Bump!
Någon som har en kod över?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Kod till shopen?

Inlägg av TiborBlomhall »

2020 års koder gäller inte längre. Vi kommer få nya för i år. "Snart"
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kod till shopen?

Inlägg av martinot »

TiborBlomhall skrev:
2020 års koder gäller inte längre. Vi kommer få nya för i år. "Snart"
Om man redan handlat med rabatt under 2020, kan man då handla med rabatt igen under 2021?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Kod till shopen?

Inlägg av TiborBlomhall »

Ja det blir nya rabattkoder för det nya året. Alla som är med i en officiell Tesla Owners Club (vilket vi är) får en rabattkod per år.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7577
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Kod till shopen?

Inlägg av mikebike »

Detta har jag helt missat! -Synd...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Kod till shopen?

Inlägg av MWall »

Jag skulle få en svart Elon Musk signature WC från förra referral-programmet men fick mail häromdagen att det var problem att få fram en sån och att de istället erbjuder mig en voucher på 6400:- på shopen.

Problemet är bara att jag inte behöver något därifrån. Vad ska man ta för att enklast kunna sälja vidare? Mobile Connector med 3-fas för 6 755 kr är "slut på lagret" men de är väl ganska eftertraktade annars? Eller ska jag ta en vanlig WC för 5100:- och lite kläder för 1300:-?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Kod till shopen?

Inlägg av TiborBlomhall »

ja de menade väl just det, att du kan köpa en vanlig WC från shoppen å nån tröja som tröst
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Kod till shopen?

Inlägg av MWall »

TiborBlomhall skrev:
ja de menade väl just det, att du kan köpa en vanlig WC från shoppen å nån tröja som tröst

Ja, men jag behöver ingen WC. Har redan en. Dessutom är standard-WC betydligt snyggare än den svarta. Iaf mot färgen på vårt hus.

Jag tänkte på smidigast sätt förvandla den där krediten på 6400:- till så mycket kontanter som möjligt. :)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kod till shopen?

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
TiborBlomhall skrev:
ja de menade väl just det, att du kan köpa en vanlig WC från shoppen å nån tröja som tröst

Ja, men jag behöver ingen WC. Har redan en. Dessutom är standard-WC betydligt snyggare än den svarta. Iaf mot färgen på vårt hus.
Själv så tycker jag att den helasvarta WC är mycket snyggare än den i silvrig plast (ser alltid tacky ut och tänker på billigt kinaskräp när jag ser plast som skall efterlikna silver). Har vitt hus och blev grymt snyggt med svart WC.

Bäst system har dock Easee där man kan välja emellan en massa olika färger på fronten (men är IMO också en 5x bättre laddbox än Teslas WC på alla sätt och vis).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Kod till shopen?

Inlägg av MWall »

martinot skrev:
MWall skrev:
TiborBlomhall skrev:
ja de menade väl just det, att du kan köpa en vanlig WC från shoppen å nån tröja som tröst

Ja, men jag behöver ingen WC. Har redan en. Dessutom är standard-WC betydligt snyggare än den svarta. Iaf mot färgen på vårt hus.
Själv så tycker jag att den helasvarta WC är mycket snyggare än den i silvrig plast (ser alltid tacky ut och tänker på billigt kinaskräp när jag ser plast som skall efterlikna silver). Har vitt hus och blev grymt snyggt med svart WC.

Bäst system har dock Easee där man kan välja emellan en massa olika färger på fronten (men är IMO också en 5x bättre laddbox än Teslas WC på alla sätt och vis).

Vi har ganska ljust hus och vill inte att den ska synas i onödan. Nu smälter den in bra.

Bättre? Kan inte bli bättre. Man stoppar in kabeln och så laddas bilen. Den har till och med en knapp på handtaget som öppnar laddluckan. Perfekt! ;)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11554
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Kod till shopen?

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
martinot skrev:
MWall skrev:
TiborBlomhall skrev:
ja de menade väl just det, att du kan köpa en vanlig WC från shoppen å nån tröja som tröst

Ja, men jag behöver ingen WC. Har redan en. Dessutom är standard-WC betydligt snyggare än den svarta. Iaf mot färgen på vårt hus.
Själv så tycker jag att den helasvarta WC är mycket snyggare än den i silvrig plast (ser alltid tacky ut och tänker på billigt kinaskräp när jag ser plast som skall efterlikna silver). Har vitt hus och blev grymt snyggt med svart WC.

Bäst system har dock Easee där man kan välja emellan en massa olika färger på fronten (men är IMO också en 5x bättre laddbox än Teslas WC på alla sätt och vis).

Vi har ganska ljust hus och vill inte att den ska synas i onödan. Nu smälter den in bra.

Bättre? Kan inte bli bättre. Man stoppar in kabeln och så laddas bilen. Den har till och med en knapp på handtaget som öppnar laddluckan. Perfekt! ;)
Fördel Easee: Du kan få nästan vilken färg som helst, så vill du att den matchar huset; inget problem! :)

Andra fördelar;
  • Du kan koppla in med effektmätare (som tex. Watty) så kan du lastbalansera och ladda bilen max, men alltid utan att vara orolig för att några säkringar skall gå.
    Du kan ställa in så att du skall ladda automatiskt under den tiden på dynget som elen är billigast. (Går med Tesla WC, men inte lika stabilt och smidigt.)
    Du kan fjärrstyra boxen och laddeffekten.
    Du kan låsa boxen så att endast du med rätt taggbricka kan ladda på den.
    Den kan lastbalansera trådlöst med flera andra boxar. Inga kablar behövs, och intelligentare (riktig) lastbalansering till skillnad från Teslas klumpiga lösning.
    Förutom att styra via WiFi, men även via 4G (bra om ditt WiFi inte räcker ut till där boxen sitter).
    Du kan ha vilken som helst Typ2-kabel som du föredrar, och av vilken längd du vill ha. Jag har en 11 m kabel med Teslaknapp i handtaget. Dessutom mycket bättre knapp än Teslas egna! :D
Köpte en Tesla WC i början då jag snabbt ville ha en box på plats så fort jag skaffat min Tesla, men idag skulle jag verkligen skippat det om jag vetat vad jag vet nu. Har sedan i höstas skaffat Easee, och är en extremt mycket bättre och bra mycket mer kompetent laddbox än Teslas, och de flesta andra (även om Teslas kanske är den som är äldst och ligger tekniskt mest efter alla andra).

För att bli lite mer on-topic så kan jag rekommendera att Tibor ordnat en rabatt åt alla oss TCS-medlemmar på 1500 kronor!

Läs mer i tråden: Easee laddbox från Tibber - viewtopic.php?f=38&t=18417#p374597

Riktigt bra deal som Tibor fått till på Easee-boxen hos Tibber! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 721
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Kod till shopen?

Inlägg av Dexter »

TiborBlomhall skrev:
Ja det blir nya rabattkoder för det nya året. Alla som är med i en officiell Tesla Owners Club (vilket vi är) får en rabattkod per år.
När lanseras de nya rabatt koderna för 2021?
Hur mycket rabatt är det?
Jag tänkte köpa en tröja där när det finns tillfälle.
Skriv svar