Tesla kan öppna sina fabriker i Kalifornien igen!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Tesla kan öppna sina fabriker i Kalifornien igen!

Inlägg av dd88 »

Nicke Nyfiken skrev:
dd88 skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
dd88 skrev:
Stämmer detta så är det sjukt ofräscht med svenska mått mätt:
E18D6363-015B-4D77-8ED3-07B80EB19A33.jpeg
Det är mycket i utlandet som avviker kraftigt med svenska mått mätt. Anställningsskyddet i USA har aldrig gått att jämföra med Sverige, och covid-19 har inte förändrat det. Jag skulle snarare säga att det är ovanligt generöst att de som vill får stanna hemma utan att få sparken.

Försök inte göra en höna av en fjäder.
Don’t kill the messenger, ligger på förstasidan som trending på Reddit, så det är definitivt en snackis (varav inläggen jag klistrade in ovan som populärast). Känns som om opinionen håller på att vända när det kommer till Elon, framställs mer och mer som ett girigt ego än den entreprenör med ett nobelt uppdrag som man hade bilden av innan.
Var det inte du som skrev att det var sjukt ofräscht?
Ja innan jag fick reda på att man hade lyft direktiven, vilket givetvis förändrar situationen.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tesla kan öppna sina fabriker i Kalifornien igen!

Inlägg av e5m1r »

dd88 skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
dd88 skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
dd88 skrev:
Stämmer detta så är det sjukt ofräscht med svenska mått mätt:
E18D6363-015B-4D77-8ED3-07B80EB19A33.jpeg
Det är mycket i utlandet som avviker kraftigt med svenska mått mätt. Anställningsskyddet i USA har aldrig gått att jämföra med Sverige, och covid-19 har inte förändrat det. Jag skulle snarare säga att det är ovanligt generöst att de som vill får stanna hemma utan att få sparken.

Försök inte göra en höna av en fjäder.
Don’t kill the messenger, ligger på förstasidan som trending på Reddit, så det är definitivt en snackis (varav inläggen jag klistrade in ovan som populärast). Känns som om opinionen håller på att vända när det kommer till Elon, framställs mer och mer som ett girigt ego än den entreprenör med ett nobelt uppdrag som man hade bilden av innan.
Var det inte du som skrev att det var sjukt ofräscht?
Ja innan jag fick reda på att man hade lyft direktiven, vilket givetvis förändrar situationen.
Tydligen så har dem inte lyft direktiven
Jag verkar ha missuppfattat det som skrevs i sammanhanget Bild




Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla kan öppna sina fabriker i Kalifornien igen!

Inlägg av mati »

Detta med att inte gå til jobbet och ändå få betalt hanteras nog väldigt olika från land till land. VW till exempel har ju varit nedstängt i nästan två månader. Alla anställda fick full lön hela tiden. Nu har de öppnat igen. Men jag har en bekant som jobbar i fabriken i Wolfsburg, och hon får inte gå till jobbet eftersom arbetsgivaren anser att hon tillhör en riskgrupp. Hon är hemma på obestämd tid med full lön, förutom nattillägget som hon brukar få när hon jobbar skift.
Jag är mycket förvånad att VW agerar så. I Tyskland är det ju lätt hänt att man får sparken när man är lite för sjuk lite för länge eftersom arbetsgivaren måste betala full lön till den sjuke.
Det hade varit nåt om Sverige hade haft samma regler.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Johnny H
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 apr 2020 14:28

Re: Tesla kan öppna sina fabriker i Kalifornien igen!

Inlägg av Johnny H »

Elon Musk
@elonmusk
Tesla is restarting production today against Alameda County rules. I will be on the line with everyone else. If anyone is arrested, I ask that it only be me.
Översätt tweeten
10:36 em · 11 maj 2020·Twitter for iPhone
Elon Musk
@elonmusk
Tesla is restarting production today against Alameda County rules. I will be on the line with everyone else. If anyone is arrested, I ask that it only be me.
Översätt tweeten
10:36 em · 11 maj 2020·Twitter for iPhone
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tesla kan öppna sina fabriker i Kalifornien igen!

Inlägg av TiborBlomhall »

ZomboMeme Pull out.jpg
Skriv svar