Visst blir man lockad. Jag tror en del av problemet är allt surr om Tesla i media och bland vänner/kollegor. Då ställs det nog högre förväntningar, som jag inte tror Tesla kan leva upp till just nu.km98 skrev:Curik skrev:km98 skrev:Du har rätt. Man blir ju väldigt lätt lockad av hur fint paketerat allt kring Tesla är men svårt att veta hur det egentligen är förrän man läser forum som just detta. Tycker bara det är trist att man som ny kund redan innan man har bilen, blir dåligt behandlad. Det skadar ju bara företaget och ryktet. Jag har flera vänner som också är sugna på Tesla men vill överväga efter jag har fått min. Visst får dom säkert sin sale ändå men det är så onödigt när företag gör så här. Känns inte som att det är så mycket struktur i företaget men precis som du säger är det ett ungt företag som växer stort och snabbt.
Sunt av dina vänner tycker jag, med tanke på den rådande världsekonomin. Sen tror jag inte du kommer ångra ditt köp heller. Jag har redan (fick bilen i Mars) varit tvungen att åka in på service en gång (vindrutetorkare), och nya grejer har dykt upp som måste åtgärdas (fönstren). Inte kul.
Jag bor 20 mil bort, fick tid om 30 dagar men när jag ringde in och förklarade att felet påverkade trafiksäkerheten så fick jag tid dagen efter istället.
Som sagt, inte kul. Och hela upplevelsen från sälj till service är rätt osmooth. Efter provkörningen fick jag ett nummer till en säljare som varken svarade på mail eller telefon. Inte hörde man något förrens precis mot slutet av beställningen heller. Men gud vad kul bilen är att köra. Ångrar det inte en sekund.