Ny kärra, köpt privat.
När jag beställde min MS Perf i slutet på Maj i år fick jag en orderbekräftelse där det står
"Gratis obegränsad Supercharging Ingår"
Veckan (7 dagar) innan jag hämtade kärran 28 Sept. får jag "slutfakturan"
står det att jag skall betala för SuC!
Påpekade detta när jag hämtade kärra, fick till svar att "fakturan är otydlig, beklagar"
"alla bilar sålda före 1 Juni har fri SuC" "det ordnar sig automatiskt"
Men när jag laddar på en SuC tar dom betalt.
Har blivit hänvisad till sales här i Göteborg, deras taktik är att fördröja och tiga plus BS.
När jag senast frågade efter namn och post addr. till sales chefen på Tesla så fick jag inget svar!
Sista svaret var att jag skulle vara glad att jag fick det lägre priset på bilen, enligt dom 50 kkr,
i verkligheten 34 kkr, det skulle kompensera många mil laddning !?
Verkar vara old school dåliga bilsäljare
Har dom missat konsumentlagen?
Måste man anmäla dom till ARN?