Cirka 33 minuter in i detta klipp, ganska intressant analys
https://youtu.be/ndauOsoRgLY
Moderator: Redaktion
holden skrev:Cirka 33 minuter in i detta klipp, ganska intressant analys
https://youtu.be/ndauOsoRgLY
CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
holden skrev:mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan nästan vara lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.
Banane skrev:holden skrev:mans71 skrev:CvK:
Super-kvalitet - hur skoj är det liksom?
Jag har en rasslig dörr som en gammal Opel, men fan va den går!
Jag tror han har rätt, plötsligt är merparten av köparna OK med att dörrarna inte har kassaskåpskvalitet etc trots bilarnas höga pris och tyskarna fattar ingenting eftersom detta var deras USP väldigt länge. Att benchmarka mot Teslas nuvarande prestanda och sedan nästan vara lika bra är givetvis feltänk, man måste ju bli bättre än Tesla om man ska vara med i matchen, vilket verkar väldigt svårt i nuläget.
Med det sagt så kommer kassaskåpskänslan vara lika viktig som den har varit så fort marknaden mognat och stabiliserat sig vad gäller elbilar. Just nu har Tesla så stor edge vad gäller laddnätverk och prestanda/räckvidd att kunderna förlåter gamla Opel-dörrar men så kommer det givetvis inte vara om 5-10 år.
Niklas Z skrev:Det där med Teslas dörrar tycker jag är lite överdrivet. Absolut ger dörrarna en mer solid känsla i de BMW jag haft tidigare, men de har alla varit försedda med riktiga dörrkarmar. De BMW jag provat med karmlösa dörrar har inte låtit bra när jag stänger dem. Faktiskt tycker jag att Teslas karmlösa dörrar låter bättre än de karmlösa BMW-dörrar jag provat, men Teslas dörrar låter som sagt sämre än BMW-dörrar med karm. Jag tror Tesla inte skulle ha några problem att fixa bättre dörrklang om de bara övergav sina karmlösa dörrar.
Karosspassningen är dålig. På min bil stör jag mig mest över det vid laddporten, där flera linjer inte linjerar som de ska. Tyvärr är ju laddporten ett område som då och då måste besökas och därför hade jag gärna sluppet se dessa brister just där.
Interiören i min Model 3 sitter ihop bra. Den ger inte riktigt lika påkostad känsla som tidigare BMW, men den är verkligen inte dålig. Jag hade en del missljud i början, men flertalet av dem har märkligt nog försvunnit av sig själva. Vid körning på dålig väg blir det dock lättare missljud i Teslan än i tidigare BMW.
Visst finns det bilar med bättre kvalitetskänsla, men ibland tycker jag gnället på Tesla i det avseendet är överdrivet.
Niklas Z skrev:Det där med Teslas dörrar tycker jag är lite överdrivet. Absolut ger dörrarna en mer solid känsla i de BMW jag haft tidigare, men de har alla varit försedda med riktiga dörrkarmar. De BMW jag provat med karmlösa dörrar har inte låtit bra när jag stänger dem. Faktiskt tycker jag att Teslas karmlösa dörrar låter bättre än de karmlösa BMW-dörrar jag provat, men Teslas dörrar låter som sagt sämre än BMW-dörrar med karm. Jag tror Tesla inte skulle ha några problem att fixa bättre dörrklang om de bara övergav sina karmlösa dörrar.
Karosspassningen är dålig. På min bil stör jag mig mest över det vid laddporten, där flera linjer inte linjerar bra. Tyvärr är ju laddporten ett område som då och då måste besökas och därför hade jag gärna sluppet se dessa brister just där.
Interiören i min Model 3 sitter ihop bra. Den ger inte riktigt lika påkostad känsla som tidigare BMW, men den är verkligen inte dålig. Jag hade en del missljud i början, men flertalet av dem har märkligt nog försvunnit av sig själva. Vid körning på dålig väg blir det dock lättare missljud i Teslan än i tidigare BMW.
Visst finns det bilar med bättre kvalitetskänsla, men ibland tycker jag gnället på Tesla i det avseendet är överdrivet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster