Tesla tar russinen ur kakan

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

tobiaslej
Inlägg: 284
Blev medlem: 24 apr 2019 22:32

Re: Tesla tar russinen ur kakan

Inlägg av tobiaslej »

fth skrev:
martinot skrev:
Tur att vi då har Kina!
Ja precis, där finns det ju inga problem med arbetsmiljö, anställningstrygghet, eller medbestämmande :D :D

/fth
Nope, inga klagomål registrerade...
Model 3 SR+
Model Y Performance
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla tar russinen ur kakan

Inlägg av Zalman3 »

Intressant undersökning om hur populär arbetsgivare Tesla är.
Speciellt om man jämför med andra biltillverkare.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Tesla tar russinen ur kakan

Inlägg av Zalman3 »

Inte nog med att Tesla tar eliten från Mercedes, även ässen från VW slinker över till Tesla.
Batteriexpert byter från VW till Musks superteam.

Google translate
25 kanoner" för Tesla Giga Berlin: Batteriexpert byter från VW till Musks superteam

Den bästa problemlösaren i Tesla är troligen fortfarande VD Elon Musk själv, men företaget växer, och med tanke på tyska Gigafactory nära Berlin meddelade Musk i november förra året att han hade 25 tekniska ess för att lösa problem snabbt vill anställa . Hur många medlemmar hans team från "25 Guns" för Giga Berlin nu har är okänt. Men en aktuell artikel visar att åtminstone en sak har hittats länge: en ung läkare i kemi och en tidigare anställd hos BMW och senast Volkswagen.

Tesla-pistol med batteriupplevelse
Martin Gouverneur beskriver sig själv som en "cellingenjör och en av 25 kanoner" i Tesla i sin nuvarande LinkedIn-profil , som Handelsblatt först rapporterade på måndagen . Enligt ytterligare information studerade han kemi från 2007 och blev läkare i ämnet 2016. Via det avvecklade dotterbolaget Leap för produktion av litiumjonbatterier arbetade han sedan initialt på Bosch som batteriforskningsingenjör, sedan på BMW i processutveckling för cellproduktion och direkt före Tesla som produktionsplanerare för litiumjonceller hos Volkswagen.


Tesla-chefen Musk avslöjade att han hade kommit för att träffa tekniska ess för tyska Gigafactory i november 2020 strax efter landning på sitt andra besök i Tyskland det året. För applikationer använde han adressen 25Guns@tesla.com och kort därefter uppgav han på Twitter att han helt enkelt letade efter problemlösare med hög känsla av brådska. Han brydde sig inte om de hade avslutat en lärlingsplats eller inte, skrev Tesla-chefen på sitt typiska sätt.

Giga Berlin bör producera batterier
Med den tyska kemiläkaren har Musk uppenbarligen hittat minst en av sina 25 tekniska ess för fabriken i Grünheide. Guvernören anger januari 2021 som startdatum i Tesla. På LinkedIn har han sedan gått med i en kollegas uppmaning till "hardcore ingenjörer och produktionschefer" för Giga Berlin. "Letar också efter mycket motiverade cellingenjörer!", Tillade han. Tesla vill bygga sin första storskaliga fabrik för sina egna 4680 celler på Gigafactory Berlin , men har ännu inte lagt fram några konkreta planer för detta.

https://teslamag.de/news/25-guns-tesla- ... team-34543
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar