Elon har testat positivt för covid-19

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av Bjelke »

Spelar det någon roll när ordet kommer från engelskan? (Den delen av ordet som tycks kunna missuppfattas)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av Mickep »

ignoranskunskap borde vara ett bättre ord. dvs man har åsikter som baseras på antaganden spm man egentligen inte har ett hum om. "common sense" är en annan fast inte lika negativ laddad.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11578
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av martinot »

Pontus skrev:
Fult och omodernt vet jag inget om.
Iofs. ett ganska nytt ord (bara hört de allra senaste åren), men omodernt så till vida att man medvetet kopplar genus till ett möjligt negativt värdeladdat ord.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av thnis »

martinot skrev:
OT

Är inte killgissning ett ganska fult och omodernt ord? Speciellt om vi skall eftersträva att ha ett genusneutralt perspektiv?
Är det här forum för genusfrågor? I så fall vill jag informera att jag inte ser mig som vare sig man eller kvinna utan jag identifierar mig som en limpistol och vill bli respekterad för det. Annars blir jag kränkt :roll:
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av Svenssons »

thnis skrev:
martinot skrev:
OT

Är inte killgissning ett ganska fult och omodernt ord? Speciellt om vi skall eftersträva att ha ett genusneutralt perspektiv?
Är det här forum för genusfrågor? I så fall vill jag informera att jag inte ser mig som vare sig man eller kvinna utan jag identifierar mig som en limpistol och vill bli respekterad för det. Annars blir jag kränkt :roll:
Vem vill du limma på?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av thnis »

Svenssons skrev:
thnis skrev:
martinot skrev:
OT

Är inte killgissning ett ganska fult och omodernt ord? Speciellt om vi skall eftersträva att ha ett genusneutralt perspektiv?
Är det här forum för genusfrågor? I så fall vill jag informera att jag inte ser mig som vare sig man eller kvinna utan jag identifierar mig som en limpistol och vill bli respekterad för det. Annars blir jag kränkt :roll:
Vem vill du limma på?
Vad som helst men en Hen ska det väl vara tror jag. Det vill säga allt och alla.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11578
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av martinot »

Svenssons skrev:
thnis skrev:
martinot skrev:
OT

Är inte killgissning ett ganska fult och omodernt ord? Speciellt om vi skall eftersträva att ha ett genusneutralt perspektiv?
Är det här forum för genusfrågor? I så fall vill jag informera att jag inte ser mig som vare sig man eller kvinna utan jag identifierar mig som en limpistol och vill bli respekterad för det. Annars blir jag kränkt :roll:
Vem vill du limma på?
*LOL* :lol:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av LarsL »

martinot skrev:
OT

Är inte killgissning ett ganska fult och omodernt ord? Speciellt om vi skall eftersträva att ha ett genusneutralt perspektiv?
Jo, killgissning och mansplaning är väl ungefär lika dåligt som kärringsnack. Sen kan ju eller ska väl uttrycken i sig vara könsneutrala alltså alla kan alltså påstås killgissa eller ägna sig åt kärringsnack.

Jag gillar inget av dem eftersom de lätt kan ersättas med bättre ord.
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1600
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Elon har testat positivt för covid-19

Inlägg av frippan »

Verkar som han fick med sig en souvenir från Sverige i alla fall. Även om den var importerad från USA. Bild
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Skriv svar