FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

VoltAmpere skrev:
Är FSD Betan verkligen imponerande?
Relativt Elons utfästelser är den väl rent utsagt usel (om man refererar till vad som sades på tex Autonomy Day 2019 och senare uttalanden som 'very close' osv.)
Mer intressant är kanske hur den förbättrar sig eller ej framöver och hur länge de som köpt är tålmodiga att vänta.

Blir den bättre och hur mäter Tesla detta? Fixar man bara det som användarna rapporterat och sedan hoppas på det bästa i nästa release? Två veckor är ju inte speciellt lång tid att göra några egna tester och få ett vettigt utfall.
FSD-beta är usel i många situationer och gör mycket fel men det är ändå oerhört imponerande hur bra den tar sig fram helt utan HD-kartor. Det bådar gott inför framtiden. Sedan är Elon Musk otålig och överdrivet optimistisk. Bättre att tolka hans tidsmål som ambitioner och inget annat. Autonomi är nog även det område där Elon Musk har minst kunskap.

Jag tror inte Tesla fäster någon större vikt vad användare rapporterar ännu. Man har fullt upp med att få tillräcklig grundfunktionalitet. Det stora man har kvar innan all grundfunktionalitet är på plats är att låta NNs ta över planner. Det sköts med programmerade funktioner idag och som jag tolkar de videos jag ser så är det största problemet just nu planeringen. Det kommer säkert se ut som ett stort steg tillbaka när de väl låter NNs ta över planner men Tesla har nog inget val.

När det gäller testning så beskrev Andrej Karpathy processen när de tog bort radarn. Om jag förstår det rätt så började de genom att skapa ett NN för pseudo-lidar. Sedan gjorde de massa iterationer som de utvärderade i shadow mode i kundbilar tills dess att det var tillräckligt bra. De har även egna testbilar som kör alpha-versioner samt validerar allt i simulator innan det släpps.
Peter Andersson
Inlägg: 587
Blev medlem: 10 feb 2021 20:49

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Peter Andersson »

20211016_085459.jpg
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
FSD-beta är usel i många situationer och gör mycket fel men det är ändå oerhört imponerande hur bra den tar sig fram helt utan HD-kartor.
Ja. Det är både livsfarligt och imponerande på samma gång :)



Sedan verkar ju FSD-betan vara extremt beroende av korrekt kartdata. Miljöer där kartorna inte stämmer försöker ju FSD-betan ofta att köra som kartan i alla fall, så jag tror inte man ska dra för stora växlar på att den inte är beroende av förmappning (kartdata), oavsett detaljnivå. HD-kartor ("bättre kartor") är mer för reliability än en funktionell åtgärd. Precis som att ha parallella redundanta sensorer.

Ex:
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

Närmaste jag har sett en olycka. Vid 5:30 ca. De var riktigt chockade efteråt.

Jämförelse med May Mobility som jag inte hade hört talas om innan. De verkar ligga en bra bit efter Waymo men ändå intressant.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Jordad skrev:
Närmaste jag har sett en olycka. Vid 5:30 ca. De var riktigt chockade efteråt.

/...
Tror du de hade fixat den undanmanövern med en Yoke-ratt?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av SwedishAdvocate »



Vid ~0:14...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

SwedishAdvocate skrev:
Tror du de hade fixat den undanmanövern med en Yoke-ratt?...
Det är nog inget problem om man har vant sig. Bara för att en del idioter sitter och viftar som galningar när de kör med yoke betyder det inte att alla kommer bete sig så. Typ av ratt spelar heller ingen roll i slutändan för FSD.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Tror du de hade fixat den undanmanövern med en Yoke-ratt?...
Det är nog inget problem om man har vant sig. Bara för att en del idioter sitter och viftar som galningar när de kör med yoke betyder det inte att alla kommer bete sig så. Typ av ratt spelar heller ingen roll i slutändan för FSD.
Det hade varit tufft för de flesta att fixa den där undanmanövern med Yoke tippar jag om man inte håller i ratten från början med armarna i kors. Videon är ett bra exempel på varför man inte ska släppa ratten med FSD-betan.

Det vore intressant att se hur en förare med en bil med Yoke klara att hålla i ratten när FSD-beta är aktiv. Det är en del kraftiga rattutslag. Hur "håller man i" en Yoke-ratt när den åker omkring själv? Med en vanlig ratt låter man ju ratten bara glida i handen. Det kanske är skitlätt med Yoke på något sätt jag inte förstår, men det känns inte trivialt.
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

spacecoin skrev:
Jordad skrev:
SwedishAdvocate skrev:
Tror du de hade fixat den undanmanövern med en Yoke-ratt?...
Det är nog inget problem om man har vant sig. Bara för att en del idioter sitter och viftar som galningar när de kör med yoke betyder det inte att alla kommer bete sig så. Typ av ratt spelar heller ingen roll i slutändan för FSD.
Det hade varit tufft för de flesta att fixa den där undanmanövern med Yoke tippar jag om man inte håller i ratten från början med armarna i kors. Videon är ett bra exempel på varför man inte ska släppa ratten med FSD-betan.

Det vore intressant att se hur en förare med en bil med Yoke klara att hålla i ratten när FSD-beta är aktiv. Det är en del kraftiga rattutslag. Hur "håller man i" en Yoke-ratt när den åker omkring själv? Med en vanlig ratt låter man ju ratten bara glida i handen. Det kanske är skitlätt med Yoke på något sätt jag inte förstår, men det känns inte trivialt.
Alla omdömen jag har sett om Yoken är att det är obekvämt i början men efter några veckor verkar de flesta ha vant sig. Men man kan inte hålla kvart i 3 vid skarpa svängar. Man håller under eller över. Här är ännu ett exempel(vid 13:30 ca):
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Fredrik j »

Yoke-ratten inbjuder nog till att inte hålla i ratten alls vid avslappnad körning. Det varierar säkert från person till person men personligen håller jag lätt i ratten vid kl7 med underarmen vilande på vänstra låret. Det går ju inte med yoke.
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

Fredrik j skrev:
Yoke-ratten inbjuder nog till att inte hålla i ratten alls vid avslappnad körning. Det varierar säkert från person till person men personligen håller jag lätt i ratten vid kl7 med underarmen vilande på vänstra låret. Det går ju inte med yoke.
Yoken har två stora öppningar nertill som man kan vila händerna i:
Matte
Inlägg: 280
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Matte »

Jag är inte imponerad av Tesla fsd :D 8-)
Jag ser ju att det fungerar ibland, men för att det ska imponera på mig måste dom överstiga mina förväntningar, och just nu tycker jag mest att detta är ett enda stort prtrick för att höja aktiekursen (och därmed kunna få in mer pengar i bolaget).
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

Matte skrev:
Jag är inte imponerad av Tesla fsd :D 8-)
Jag ser ju att det fungerar ibland, men för att det ska imponera på mig måste dom överstiga mina förväntningar, och just nu tycker jag mest att detta är ett enda stort prtrick för att höja aktiekursen (och därmed kunna få in mer pengar i bolaget).
Aktien kräver ingen pr. Tesla behöver inte resa mer pengar när de gör så stor vinst. Elon är redan världens rikaste och mängder av anställda har blivit dollarmiljonärer tack vare aktiens höga värde.

Autonomi är en av människans stora utmaningar och kan förbättra vår värld. De som sliter och gör 60-80 timmars arbetsveckor på Tesla gör det inte för pengar utan för att de gillar utmaningen och tycker det är spännande. Pengar har de ändå redan så det räcker.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
Matte skrev:
Jag är inte imponerad av Tesla fsd :D 8-)
Jag ser ju att det fungerar ibland, men för att det ska imponera på mig måste dom överstiga mina förväntningar, och just nu tycker jag mest att detta är ett enda stort prtrick för att höja aktiekursen (och därmed kunna få in mer pengar i bolaget).
Aktien kräver ingen pr. Tesla behöver inte resa mer pengar när de gör så stor vinst. Elon är redan världens rikaste och mängder av anställda har blivit dollarmiljonärer tack vare aktiens höga värde.

Autonomi är en av människans stora utmaningar och kan förbättra vår värld. De som sliter och gör 60-80 timmars arbetsveckor på Tesla gör det inte för pengar utan för att de gillar utmaningen och tycker det är spännande. Pengar har de ändå redan så det räcker.
Problemet med det resonemanget är ju att dom inte håller på med autonomi, utan ADAS. Det förändrar inte världen. Om Elon ville lösa autonomi och inte brydde sig om pengar och marginaler på bilar, så hade han inte kastat ut radar och dissat Lidar. Dom hade haft mer compute på bilarna etc. Men håll drömmen vid liv.
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

spacecoin skrev:
Jordad skrev:
Matte skrev:
Jag är inte imponerad av Tesla fsd :D 8-)
Jag ser ju att det fungerar ibland, men för att det ska imponera på mig måste dom överstiga mina förväntningar, och just nu tycker jag mest att detta är ett enda stort prtrick för att höja aktiekursen (och därmed kunna få in mer pengar i bolaget).
Aktien kräver ingen pr. Tesla behöver inte resa mer pengar när de gör så stor vinst. Elon är redan världens rikaste och mängder av anställda har blivit dollarmiljonärer tack vare aktiens höga värde.

Autonomi är en av människans stora utmaningar och kan förbättra vår värld. De som sliter och gör 60-80 timmars arbetsveckor på Tesla gör det inte för pengar utan för att de gillar utmaningen och tycker det är spännande. Pengar har de ändå redan så det räcker.
Problemet med det resonemanget är ju att dom inte håller på med autonomi, utan ADAS. Det förändrar inte världen. Om Elon ville lösa autonomi och inte brydde sig om pengar och marginaler på bilar, så hade han inte kastat ut radar och dissat Lidar. Dom hade haft mer compute på bilarna etc. Men håll drömmen vid liv. Robotaxi 2020...
Frågar du utvecklare på Tesla så handlar allt om autonomi. Sedan tror inte du att de inte kommer klara det men det är din åsikt och det finns ingen här som har missat den tidigare. Mer compute? Det finns ingen annan utvecklare som har kraftfullare processor än Teslas för att lösa autonomi med enbart kameror.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
spacecoin skrev:
Jordad skrev:
Matte skrev:
Jag är inte imponerad av Tesla fsd :D 8-)
Jag ser ju att det fungerar ibland, men för att det ska imponera på mig måste dom överstiga mina förväntningar, och just nu tycker jag mest att detta är ett enda stort prtrick för att höja aktiekursen (och därmed kunna få in mer pengar i bolaget).
Aktien kräver ingen pr. Tesla behöver inte resa mer pengar när de gör så stor vinst. Elon är redan världens rikaste och mängder av anställda har blivit dollarmiljonärer tack vare aktiens höga värde.

Autonomi är en av människans stora utmaningar och kan förbättra vår värld. De som sliter och gör 60-80 timmars arbetsveckor på Tesla gör det inte för pengar utan för att de gillar utmaningen och tycker det är spännande. Pengar har de ändå redan så det räcker.
Problemet med det resonemanget är ju att dom inte håller på med autonomi, utan ADAS. Det förändrar inte världen. Om Elon ville lösa autonomi och inte brydde sig om pengar och marginaler på bilar, så hade han inte kastat ut radar och dissat Lidar. Dom hade haft mer compute på bilarna etc. Men håll drömmen vid liv. Robotaxi 2020...
Frågar du utvecklare på Tesla så handlar allt om autonomi. Sedan tror inte du att de inte kommer klara det men det är din åsikt och det finns ingen här som har missat den tidigare. Mer compute? Det finns ingen annan utvecklare som har kraftfullare processor än Teslas för att lösa autonomi med enbart kameror.
Vi kan ha den här diskussionen igen, med det finns ingenting som tyder på att Tesla har autonoma bilar på marknaden inom fem år. Det krävs sannolikt annan hårdvara och fler sensorer för att köra utan incidenter i hundratals mil i stadsmiljö. Och 100-tals mil räcker inte för att kunna deploya. Du behöver minst 10000mil per olycka. Efter 12 månader beta och fem års utveckling så är Tesla på vad? 1-2 km per intervention i stadsmiljö?
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

"The White House plans to announce Duke University engineering professor Missy Cummings as the new senior adviser for safety at NHTSA"


Prof Cummings är smart och kompetent, men rätt bearish mot självkörande bilar i allmänhet och machine learning i synnerhet när det gäller tids- och säkerhetskritiska tillämpningar. Detta lär med stor säkerhet innebära en push mot formella tester av bilar som hävdar autonomi innan de deployas eller uppdateras. Risk att innovationstakten avtar. Eller i alla fall att kostnaderna ökar för tillverkare som inte redan verkar testar ordentligt i stängda miljöer (läs Tesla).

Nu/snart skriker hela Tesla-twitter att hon är biased (mot Tesla så klart) eftersom hon är en oberoende styrelsemedlem på Veoneer...
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

spacecoin skrev:
"The White House plans to announce Duke University engineering professor Missy Cummings as the new senior adviser for safety at NHTSA"


Prof Cummings är smart och kompetent, men rätt bearish mot självkörande bilar i allmänhet och machine learning i synnerhet när det gäller tids- och säkerhetskritiska tillämpningar. Detta lär med stor säkerhet innebära en push mot formella tester av bilar som hävdar autonomi innan de deployas eller uppdateras. Risk att innovationstakten avtar. Eller i alla fall att kostnaderna ökar för tillverkare som inte redan verkar testar ordentligt i stängda miljöer (läs Tesla).

Nu/snart skriker hela Tesla-twitter att hon är biased (mot Tesla så klart) eftersom hon är en oberoende styrelsemedlem på Veoneer...
Sitter man i styrelsen för en utvecklare av självklarande teknologi och får en massa miljoner för det varje år är man självklart inte lämpad för att bedöma andra utvecklare. Tänk om någon i Teslas styrelse hade fått samma erbjudande?

Missy Cummings har publicerat studier där hon upprepar FUD om Tesla. Hon följer massa galna Teslaq-konton på Twitter och verkar dessutom använda Teslaq-blocklist för att undvika information om Tesla som kan tolkas positivt. Teslaq är en sammanslutning av människor vars mål är att få Tesla att gå i konkurs. Missy Cummings har även sagt mycket om Elon Musk som mest liknar direkt hat.
20211020_092704.jpg
Som tur är det bara en rådgivande roll till NHTSA. Hon kanske även har något vettigt att bidra med förutom den negativa inställningen till Tesla.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
Sitter man i styrelsen för en utvecklare av självklarande teknologi och får en massa miljoner för det varje år är man självklart inte lämpad för att bedöma andra utvecklare. Tänk om någon i Teslas styrelse hade fått samma erbjudande?
Nu är det väl ingen i Teslas styrelse som är expert på autonomi? Att Veoneer skulle vara en konkurrent till Tesla tycker jag är lite långsökt, men det är synd att hon tog den där styrelseposten. Jag tycker att det öppnar upp för billiga angrepp. Hon kör ju Tesla privat och gillar bilen, och Teslas viktiga bidrag kring elektrifiering.

Vidare så är det långt i från bara Teslas "självkörande" fordon hon varit kritisk emot. Hon hade inte ett särskilt kärvänligt förhållande med John Krafcik (Waymo) på Twitter heller.

Att Tesla får kritik av forskare för deras approach är ingenting specifikt som endast gäller Prof Cummings. I princip alla är kritiska mot Tesla. Kan det inte vara så att Tesla får en massa kritik på grund av vad och hur dom gör saker, snarare än för vad dom är? ;)
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

spacecoin skrev:
Att Veoneer skulle vara en konkurrent till Tesla tycker jag är lite långsökt, men det är synd att hon tog den där styrelseposten. Jag tycker att det öppnar upp för billiga angrepp. Hon kör ju Tesla privat och gillar bilen, och Teslas viktiga bidrag kring elektrifiering.

Vidare så är det långt i från bara Teslas "självkörande" fordon hon varit kritisk emot. Hon hade inte ett särskilt kärvänligt förhållande med John Krafcik (Waymo) på Twitter heller.

Att Tesla får kritik av forskare för deras approach är ingenting specifikt som endast gäller Prof Cummings. I princip alla är kritiska mot Tesla. Kan det inte vara så att Tesla får en massa kritik på grund av vad och hur dom gör saker, snarare än för vad dom är? ;)
Veoneer tjänar pengar på att leverera självkörande teknologi och aktiva säkerhetssystem. Tesla är definitivt en konkurrent som dels utvecklar egna system och även vill sälja dem vidare till andra biltillverkare.

Kör verkligen Missy Cummings en Tesla? Är det inte så att de har köpt in en Tesla för test och för att få uppmärksamhet? Konstigt om en nöjd Teslaägare prenumererar på Teslaq-konton och kommenterar inlägg där.

Att hon verkar allmänt grälsjuk kanske inte är något att framföra till hennes försvar. Men hon försöker ändå bedriva någon slags forskning. Jag tycker personligen att det är helt idiotiskt att uttrycka sig så kategoriskt som hon gör. Ingen seriös forskare gör det. Men hon kan kanske bidra med något värdefullt till NHTSA ändå.

Tesla brukar få kritik från alla som utvecklar med annan teknologi och det är typ de flesta. Elon Musk brukar säga en del riktigt dumt med tillbaka.
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

Det finns en petition mot utnämningen av Missy Cummings som man kan skriva under här: https://www.change.org/p/president-of-t ... erest-bias
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
Kör verkligen Missy Cummings en Tesla? Är det inte så att de har köpt in en Tesla för test och för att få uppmärksamhet? Konstigt om en nöjd Teslaägare prenumererar på Teslaq-konton och kommenterar inlägg där.
Det är väldigt svart-vitt resonemang. Man kan faktiskt vara nöjd med sin Tesla OCH missnöjd med andra aspekter. T ex att Tesla inte prioriterar säkerhet i sin iver att rulla ut FSD. Att Tesla inte brytt sig om förarövervakning osv. Kanske speciellt så om man är expert på området och prioriterar säkerhet.
Jordad skrev:
Jag tycker personligen att det är helt idiotiskt att uttrycka sig så kategoriskt som hon gör. Ingen seriös forskare gör det.
Sade man kategoriskt... med lite påsmetad FUD också. Q.E.D.
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av Jordad »

spacecoin skrev:
Jordad skrev:
Jag tycker personligen att det är helt idiotiskt att uttrycka sig så kategoriskt som hon gör. Ingen seriös forskare gör det.
Sade man kategoriskt... med lite påsmetad FUD också. Q.E.D.
Det är underhållande med starka åsikter men bra forskare är mer försiktiga med att begränsa vad som är möjligt. Det är långt mer fel att Missy Cummings säger att FSD är omöjligt än att Elon Musk säger att vi skulle haft Robotaxis för ett år sedan. Vår historia är fylld av oändliga antal ögonblick när obotliga optimister inte ger sig och åstadkommer det som majoriteten av de lärda anser vara omöjligt.

Tomas Edison om flygplan tex:
It is apparent to me that the possibilities of the aeroplane, which two or three years ago were thought to hold the solution to the [flying machine] problem, have been exhausted, and that we must turn elsewhere.
Några år senare flög det ändå ett flyplan. Men få förstod vad det innebar trots att det hände. Det uppmärksammas knappt ens. Det var först senare när flygplanen spreds sig som man började förstå bröderna Wrights bedrift: https://www.wright-brothers.org/History ... _Flown.htm

Jag säger inte att Tesla kommer lyckas med något liknande och det är nog Waymo som var först ändå. Men man ska vara försiktig med att säga att något är omöjligt.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5881
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av spacecoin »

Ja, det är lätt att fantisera ihop grejer om framtiden som förr eller senare kan realiseras, det kan vi vara överens om. Till exempel en humanoid robot som kan gå och handla åt en...

Jag tror inte Cummings har sagt att inte FSD är omöjligt. Källa på det?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: FSD Beta är imponerande!

Inlägg av fth »

spacecoin skrev:
Att Tesla får kritik av forskare för deras approach är ingenting specifikt som endast gäller Prof Cummings. )
Missy Cummings kritik mot Tesla som företag och Elon Musk som person går långt bortom rimlig vetenskaplig skepsis, alla som inte uttrycker extremt kritiska åsikter till allt som rör Tesla kallar hon nedlåtande för "Teslemmings", "trolls", "immature" etc., inte särskilt seriöst i mina ögon.

Hennes vana att på Twitter blocka alla som inte stämmer in i klagokören från konspirationsteoretikerna i $TSLAQ inger inte heller särskilt stort förtroende, bland dom som hon blockar finns många sansade och seriösa analytiker med balanserade och välgrundade åsikter om Tesla, t.ex. Rob Maurer (Tesla Daily).

Hon är uppenbarligen inte intresserad av att öht höra åsikter som inte stämmer överens med hennes förutfattade meningar, inte ett särskilt vetenskapligt sätt att se på världen imho.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar