Vanliga rondeller finns det inga Teslor utan FSD-beta som klarar, så det låter väldigt konstigt.bjornnilsson skrev:När jag plockade ut min bil i december så tog den sig självmant genom rondeller enbart med hjälp av blinkersspake. Men efter detta så känns det som att funktionerna i stadstrafik har försämrats. Funderar på ifall inte alla europeiska restriktioner var påslagna till en början. Annars brukar jag tala mig varm för FSD generellt då den gör halva jobbet vid långresor. Fast även där finns det sträckor där FSD'n verkar vara avslagen. Liksom att sträckan är märkt "Ej FSD" och där slås funktionen av på samma plats varje gång. Om det varit så från början eller om det kommit med tiden vet jag inte. Men känslan är att min bil blivit mer och mer strypt. Hoppas EU släpper upp på reglementet en aning nu snart..OfarligTesla skrev:Sen förändras ju mjukvaran över tid så vad någon skrivit för 8 månader sedan är inte nödvändigtvis aktuellt med senaste mjukvaran, det kan gå både fram och bak där.
Det finns väl ingenting i FSD som är särskilt bra just nu i EU? Summon är en gimmick. Park assist vågar jag inte använda, NoA är för strypt. EAP så man får blinkersfilbyte är najs, dock. Hoppas också på att UNECE lättar upp enligt de förslag som ligger, men också att Tesla anpassar mer till deras regler så det finkar bättre inom de ramar som ges.