Bra sammanfattning. De två begränsningar som är frustrerande är att man behöver bekräfta filbyten och timeouten vid dessa filbyten. Den senare skulle man öka enl förslag men det tar ju så lång tid att komma till beslut.OfarligTesla skrev:Som det ser ut är det Tyskarna som pushar för att nivå 3 och 4 skall tillåtas rent lagligt, därav att Tyskland tröttnade på att det tog för lång tid och började införa egna saker. UNECE har ju röstat igenom ett regelverk för nivå 3 som skall implementeras i EU-länderna, när det sker vet vi ju dock inte.volante skrev:kommer FSD på riktigt till våra bilar i europa? köpte FSD men har inte hänt så mycket på 2 år. bromsar EU för att mercedes o BMW ska komma ikapp eller vad handlar det om?
Tesla har ju inte ens släppt FSD betan på bredare front i USA och eftersom vägarna/skyltarna/trafikreglerna här är annorlunda gissar jag på att det är ännu längre bort för bred release av betan här.
UNECE är ju ett FN-organ som tar fram regler, det är inte bara EU. Att skylla på EU tycker jag inte är rätt. Men både Sverige och EU kan ju införa lagstiftning som tyskarna.