Det hänger ju till en viss del ihop. Är ju alltid en kompromiss mellan vikt och gedigenhet/tyngd i dörrar, etc.Fredrik j skrev:Det är också min bild. Väldigt många, inklusive jag, väntar på att min favoritbil/typ av bil ska komma som elbil. Den bil jag vill ha. Risken nu är ju att tillverkarna får för sig att alla vill ha en tesla och försöker kopiera inte bara drivlinan (vilken ju är måttstock) utan även resten av bilen.backe skrev:När jag läser recensioner och pratar med folk i allmänt så verkar det inte vara Tesla som helhet som människor förväntar sig eller vill ha, däremot så är drivlina och räckvidd riktigt fin. Så gemene man vill nog ha en "vanlig" beroende på vad man gillar för bil men med en riktigt bra drivlina, och det verkar vara på gång hos flera tillverkare, bl.a. Kia Hyundai, troligen blir BMW bra och säkert Audi också med sin PPE.
Jag känner ingen som sagt att dom önskar att deras Mercedes eller BMW hade samma känsla som en Tesla förutom drivlinan då.
Kollade på Autogefuhl häromdagen där han jämförde en M3 med en P2, drivlinan hos M3 var mycket bättre i räckvidd och så, men var det inte så viktigt i ens användningssyfte så rekommenderade han P2, och han själv skulle även välja den.
Biltillverkarna måste våga behålla sin särart och även i fortsättningen attrahera sina kunder med sina klassiska egenskaper.
Uppskattar känslan i dörrar och annat på vår dieselmerca, men Teslan är ju på många andra sätt så mycket roligare att köra med.
Håller till en del med Christian här: