Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

FSD Beta är imponerande!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: FSD Beta är imponerande!

Inläggav Teslaägare martinot » 04 maj 2021 10:38

spacecoin skrev:"Utan att själv ha läst rapporten så tycker jag det dock är lite spännande med din inställning"

"utan att du har en aning om vad det står i den..."

Vad är det för rapport, som vissa läst, men som andra inte läst?

Har följt med i tråden från/till, men helt missat själva denna rapporten (ber om ursäkt för det).

Är den bakom en betalvägg, så kanske alla inte haft möjlighet att läsa den? Kan ju förklara en del tycker jag om alla kanske inte haft möjligt att läsa och ta del i vad som står i den. Isf. kanske någon kan posta en sammanfattning här för oss andra?
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Teslaägare Svenssons » 04 maj 2021 12:45

spacecoin skrev:Bitter? Nej det är jag inte. Bara allergisk mot okritiskt tänkande.

Ändå länkar du okritiskt till en artikel för en rapport där den uttryckligen vill att man ska köpa rapporten för strax under $4 000. Artikeln är en reklampelare för rapporten.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Jordad » 04 maj 2021 12:45

martinot skrev:
spacecoin skrev:"Utan att själv ha läst rapporten så tycker jag det dock är lite spännande med din inställning"

Har följt med i tråden från/till, men helt missat själva denna rapporten (ber om ursäkt för det).

Är den bakom en betalvägg, så kanske alla inte haft möjlighet att läsa den? Kan ju förklara en del tycker jag om alla kanske inte haft möjligt att läsa och ta del i vad som står i den. Isf. kanske någon kan posta en sammanfattning här för oss andra?

Det är en man som jobbade på Ford innan som numera jobbar på en konsultfirma och han ger ut ungefär samma rapport varje år där Tesla alltid är sist inom autonomi. Konsultfirman hette Navigant innan och den har bytt namn till Guidehouse. Ingen har läst rapporten för den kostar 4000 dollar så ingen vet varför Tesla är sist men ändå så delas det här diagrammet konstant. Det är FUD dels för att man aldrig får en vettig förklaring till varför Tesla rankas sist och dels för att det inte går att jämföra de olika utvecklarna och ranka dem på det sättet. Strategierna skiljer för mycket. Rapporten sägs bygga på bedömning av hur utvecklare av autonomi uppfyller olika kriterier. Bedömningar och val av kriterier är ju helt godtyckligt. Det här är alltså bara ännu en idiot med en åsikt som tar 4000 dollar betalt för den. Stenkorkat.
Jordad

Inläggav dd88 » 04 maj 2021 15:53

Kan hålla med om att rapporten troligtvis inte har någon tyngd efter allt som framkommit, å andra sidan så har vi Elon som sitter och drar historier på Twitter.

Skulle nog säga att vi alla är lurade på ett eller annat sätt.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 04 maj 2021 16:01

Själv tycker jag det blir rätt meningslöst att försöka bedöma “vem som leder” just nu, dels är det svårt att komma fram till och oavsett vem som leder nu betyder det inte att det är de som först kommer komma med en produkt jag som konsument lagligt kan använda och som de kan stå bakom. Första ronden vinner de/den som kan leverera nivå 3 enligt UNECE regelverket när det är implementerat brett i EU, skall bli intressant att se vilka det är.

Lägger till EAP på nya bilen för att det är skönt att den kan byta fil själv osv, funderar också på att lägga till FSD bara för att jag är mer eller mindre säker på att vi får någon FSD beta här i Europa någon gång under bilens livstid och den verkar tuff. Men inte mer än så.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Kubi » 04 maj 2021 16:56

En liten uppvisning från Argo AI. Ser helt makalöst snyggt och rent ut.

https://youtu.be/I_tYxMh3ddA
Kubi

Inläggav Teslaägare martinot » 04 maj 2021 17:06

OfarligTesla skrev:Själv tycker jag det blir rätt meningslöst att försöka bedöma “vem som leder” just nu, dels är det svårt att komma fram till och oavsett vem som leder nu betyder det inte att det är de som först kommer komma med en produkt jag som konsument lagligt kan använda och som de kan stå bakom. Första ronden vinner de/den som kan leverera nivå 3 enligt UNECE regelverket när det är implementerat brett i EU, skall bli intressant att se vilka det är.

Håller med om att det är extremt svårt att veta vem som blir först. Finns extremt många duktiga företag som sysslar med detta just nu, och som var och en investerar flera miljarder per år i forskning och utveckling kring AD. Själv är jag mest spänd på att se vem som blir först till L4. Det är den nivån som jag personligen allra mest ser fram emot.
Bild
Model 3, Long Range, Dual Motor, Svart, AP
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Mickep » 04 maj 2021 18:51

För oss i Europa med lagstiftningen är som den är. Ter sig det känns det tämligen meningslöst. Vem som är först eller bäst har egentligen inte någon betydelse.
Det är liksom på eller av.
Det var imponerande 5-6 år sedan. Nu vet vi att det existerar.
Troligtvis är det i kina/Asien som vi kommer se det främst.(där har man inte samma behov av demokrati och hänsynstagande).
Ser man på autoparkeringsfunktionerna så är dessa i en egen liga.
Mickep

Inläggav Teslaägare Larofo » 04 maj 2021 19:12

Kubi skrev:En liten uppvisning från Argo AI. Ser helt makalöst snyggt och rent ut.

https://youtu.be/I_tYxMh3ddA

Ja det är helt makalöst vilken snygg och nätt sensorsvit Argo fått till.
Den hade man ju velat ha på sin Tesla. :D
Undrar dock lite hur mycket Argos "on-board computers" inskränker
på lastutrymmet, samt hur mycket dom ökar effektförbrukningen?
Vad kostar kalaset?
argo_ai2.jpg
argo_ai4.jpg
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Referralkod: lars9161

Inläggav nek0 » 04 maj 2021 19:34

martinot skrev:

Pratar ni om denna rapporten?
https://guidehouseinsights.com/reports/ ... ng-systems
Användarvisningsbild
nek0

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla