Slutade i en kraschMWall skrev:RagWal skrev:Gör någon annan vänstersväng typ "unprotected left turns" tex?
Magdalena Andersson gjorde det nu i veckan väl?
FSD Beta är imponerande!
Moderator: Redaktion
Re: FSD Beta är imponerande!
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1444
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: FSD Beta är imponerande!
Hon har väl ingen Tesla...
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: FSD Beta är imponerande!
och även om hon hade det hade hon nog inte velat ha Full SD.kenjon skrev:Hon har väl ingen Tesla...
Tesla M3 LR..
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: FSD Beta är imponerande!
Vackert iaf men inte så innovativt va? Tyvärr tappar jag det när man inte kan hantera prefix och enheter på ett korrekt vis. gb är inte gigabyte.spacecoin skrev:Underbar demo här:
Aurora simulator:
Sensor fusion, samma video:
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: FSD Beta är imponerande!
Jag gillade effekten i demon. Inte innovativt jämför med vad? Jag tyckte i alla fall det var imponerade hur bra de verkar klara att köra i kraftigt regn. Publiken här var ju inte AI- eller självkörnings-intresserade, så det är inte så tekniskt.RagWal skrev:Vackert iaf men inte så innovativt va? Tyvärr tappar jag det när man inte kan hantera prefix och enheter på ett korrekt vis. gb är inte gigabyte.spacecoin skrev:Underbar demo här:
Aurora simulator:
Sensor fusion, samma video:
Jag irriterar mig också på prefix-fel. Teslas download software progress bar har för övrigt fel prefix för kB/s...
- RagWal
- Teslaägare
- Inlägg: 1215
- Blev medlem: 06 dec 2018 19:29
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Re: FSD Beta är imponerande!
Till innehållet rent AI-tekniskt var det likt (elakt: plankning) av delar från av Tesla AI day. Hantering av regn/stormrök och användning av simulatorer för att skapa träningssekvenser. Annan publik och forum iofs.spacecoin skrev:Jag gillade effekten i demon. Inte innovativt jämför med vad? Jag tyckte i alla fall det var imponerade hur bra de verkar klara att köra i kraftigt regn. Publiken här var ju inte AI- eller självkörnings-intresserade, så det är inte så tekniskt.RagWal skrev:Vackert iaf men inte så innovativt va? Tyvärr tappar jag det när man inte kan hantera prefix och enheter på ett korrekt vis. gb är inte gigabyte.spacecoin skrev:Underbar demo här:
Aurora simulator:
Sensor fusion, samma video:
Jag irriterar mig också på prefix-fel. Teslas download software progress bar har för övrigt fel prefix för kB/s...
Jag uppfattade det som en beställd video i bakgrunden som inte kom från utvecklingssystemet med grafiskt upp-ploppande gräs, berg och träd.
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Re: FSD Beta är imponerande!
Vem som plankar vem tror jag man kan diskutera. Du kanske tror att Tesla var först i världen med foto-realistisk simulering? I övrigt är det klart att det är en "fin video" och inget mer. Jag gillade den fina demovideon (för att illustrera poängen med varför simulering behövs) och prestandan på körningen i kraftigt regn.RagWal skrev:Till innehållet rent AI-tekniskt var det likt (elakt: plankning) av delar från av Tesla AI day. Hantering av regn/stormrök och användning av simulatorer för att skapa träningssekvenser. Annan publik och forum iofs.
Jag uppfattade det som en beställd video i bakgrunden som inte kom från utvecklingssystemet med grafiskt upp-ploppande gräs, berg och träd.
Re: FSD Beta är imponerande!
Estonian winter 1, delivery robots 0 hahaha:
En blick in i framtiden måntro?
En blick in i framtiden måntro?
Re: FSD Beta är imponerande!
Intessant grävjournalistik från NYT om Autopilot:
https://www.nytimes.com/2021/12/06/tech ... -musk.html
https://www.nytimes.com/2021/12/06/tech ... -musk.html
Re: FSD Beta är imponerande!
Artikeln innehåller enbart FUD och förvridna fakta rakt igenom. Tex så hävdar artikeln att Elon Musk anser att FSD-beta är "not great" när Elon endast avsåg släppet av version 9.2 som gick lite för snabbt.spacecoin skrev:Intessant grävjournalistik från NYT om Autopilot:
https://www.nytimes.com/2021/12/06/tech ... -musk.html
Neal Boudette som har skrivit artikel ägnar hela sin yrkesroll till att sprida hat mot Elon Musk och Tesla.. Ingen vettig människa lyssnar till någon som har en sådan ensidig agenda och är så fylld av aggressioner. Här är tex hans twitter-konto där han för tillfället delar bilder på ledsamma människor som har en anhörig som har dött i en bilkrasch där en Tesla var inblandad. Det är så fånigt att det liknar ingenting och det är bara Tesla-hatare som bryr sig. Självklart är det djupt tragiskt när någon dör i trafiken men att bedriva häxjakt på ett enda företag och använda förvridna fakta hjälper inte överhuvudtaget.
Re: FSD Beta är imponerande!
Enbart förvridna fakta säger du, och det "värsta" exemplet var att Elon tycker att FSD är "not great" var i kontext av en specifik version. Imponerande argumentation...Jordad skrev:Artikeln innehåller enbart FUD och förvridna fakta rakt igenom. Tex så hävdar artikeln att Elon Musk anser att FSD-beta är "not great" när Elon endast avsåg släppet av version 9.2 som gick lite för snabbt.spacecoin skrev:Intessant grävjournalistik från NYT om Autopilot:
https://www.nytimes.com/2021/12/06/tech ... -musk.html
Finns det någon i hela världen som tycker FSD-betan i någon version är "great" menar du?
Elon: "Like right now, if it doesn’t make sense for somebody to do FSD subscription, I think it’s debatable.". Varför då tror du? För att den är "not great" kanske?
Re: FSD Beta är imponerande!
Ja, artikeln innehåller knappt några fakta förutom den jag nämnde. Däremot är det en mängd åsikter från konkurrenter som förvrängs till att låta som fakta. Totalt meningslöst att dela med sig av. Det finns ingen information som ger en klarare bild av hur FSD-beta utvecklas. Det finns inte heller någon statistik som bevisar någonting om hur säkra Teslas självkörande funktioner är. Att kalla det grävande journalistik är helt fel.spacecoin skrev:Enbart förvridna fakta säger du, och det "värsta" exemplet var att Elon tycker att FSD är "not great" var i kontext av en specifik version. Imponerande argumentation...
Finns det någon i hela världen som tycker FSD-betan i någon version är "great" menar du?
Elon: "Like right now, if it doesn’t make sense for somebody to do FSD subscription, I think it’s debatable.". Varför då tror du? För att den är "not great" kanske?
-
- Inlägg: 5469
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: FSD Beta är imponerande!
Paywall...spacecoin skrev:Intessant grävjournalistik från NYT om Autopilot:
https://www.nytimes.com/2021/12/06/tech ... -musk.html
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: FSD Beta är imponerande!
Öppna den i inkognitoläge så kan du läsa.SwedishAdvocate skrev:Paywall...spacecoin skrev:Intessant grävjournalistik från NYT om Autopilot:
https://www.nytimes.com/2021/12/06/tech ... -musk.html
Re: FSD Beta är imponerande!
Intervjuer med över 10 personer... Du får FUD:a vidare. Jag tycker det var intessant läsning och bra att få bekräftat att "paint-it-black"-videon var lika fejkad som Solar-tiles-demon, Robotaxi 2020, torr-elektroden och Teslabot. Elons signum.Jordad skrev:Att kalla det grävande journalistik är helt fel.
The route taken by the car had been charted ahead of time by software that created a three-dimensional digital map, a feature unavailable to drivers using the commercial version of Autopilot, according to two former members of the Autopilot team. At one point during the filming of the video, the car hit a roadside barrier on Tesla property while using Autopilot and had to be repaired, three people who worked on the video said.
Re: FSD Beta är imponerande!
Gäsp.
Inget nytt från NYT artikeln.
Inget nytt från NYT artikeln.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: FSD Beta är imponerande!
Vi diskuterade ju NTSB-rapporten med rapporterade krashen med FSD. Nu vet jag inte om den är bekräftad, avskriven eller utestående, men där hävdade föraren att den inte kunde ta över. Här har vi ett exempel på det med 10.6:
Samma video där betan inte verkar bry sig om den kör över fotgängare eller ej. Detta är andra försöket:
Massor av regressionsproblem verkar det som.
Samma video där betan inte verkar bry sig om den kör över fotgängare eller ej. Detta är andra försöket:
Massor av regressionsproblem verkar det som.
Re: FSD Beta är imponerande!
Vid olyckan du refererar till hävdade föraren att han inte lyckades styra bilen eftersom FSD-beta inte släppte kontrollen. Det är inte vad som händer här. Varningssignalen här kommer eftersom FSD-beta stängs av antagligen pga saknad kartdata vilket föraren påpekade tidigare. Bilen kör då enbart på farthållare mot en stillastående bil och det räcker inte med att föraren vinglar med ratten för att stänga av farthållaren utan han måste trycka på bromsen.spacecoin skrev:Vi diskuterade ju NTSB-rapporten med rapporterade krashen med FSD. Nu vet jag inte om den är bekräftad, avskriven eller utestående, men där hävdade föraren att den inte kunde ta över. Här har vi ett exempel på det med 10.6:
Re: FSD Beta är imponerande!
Ja, du har nog rätt. Man kan konstatera att det inte är supertydligt hur man ska göra, då en erfaren testare uppenbarligen inte vet hur man ska göra. Det kallas för Mode confusion. Jag tror att man behöver gå från FSD -> manuellt direkt och hoppa över TACC om man ska göra det säkrare.Jordad skrev:Vid olyckan du refererar till hävdade föraren att han inte lyckades styra bilen eftersom FSD-beta inte släppte kontrollen. Det är inte vad som händer här. Varningssignalen här kommer eftersom FSD-beta stängs av antagligen pga saknad kartdata vilket föraren påpekade tidigare. Bilen kör då enbart på farthållare mot en stillastående bil och det räcker inte med att föraren vinglar med ratten för att stänga av farthållaren utan han måste trycka på bromsen.spacecoin skrev:Vi diskuterade ju NTSB-rapporten med rapporterade krashen med FSD. Nu vet jag inte om den är bekräftad, avskriven eller utestående, men där hävdade föraren att den inte kunde ta över. Här har vi ett exempel på det med 10.6:
Re: FSD Beta är imponerande!
Man tycker nog att en "erfaren testare" bör ha reflexen att trycka på bromsen när han närmar sig ett hinder i för hög fart Uppenbarligen hade inte denna erfarna testare den elementära reflexen, så det måste väl vara Teslas fel.spacecoin skrev:Ja, du har nog rätt. Man kan konstatera att det inte är supertydligt hur man ska göra, då en erfaren testare uppenbarligen inte vet hur man ska göra. Det kallas för Mode confusion. Jag tror att man behöver gå från FSD -> manuellt direkt och hoppa över TACC om man ska göra det säkrare.
"Mode confusion", my ass.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: FSD Beta är imponerande!
Videon talar för sig själv. Han vet ju inte att AP är av och att bara TACC är på, det framgår ju tydligt. Samtidigt fortsätter Teslan att tjuta om att ta över i flera sekunder efter det att AP-symbolen släkts. Det är helt klart en bugg, antingen att AP symbolen släcks fast AP är på eller mer troligen att bilen tjuter fast föraren tagit över.renes skrev:Man tycker nog att en "erfaren testare" bör ha reflexen att trycka på bromsen när han närmar sig ett hinder i för hög fart Uppenbarligen hade inte denna erfarna testare den elementära reflexen, så det måste väl vara Teslas fel.spacecoin skrev:Ja, du har nog rätt. Man kan konstatera att det inte är supertydligt hur man ska göra, då en erfaren testare uppenbarligen inte vet hur man ska göra. Det kallas för Mode confusion. Jag tror att man behöver gå från FSD -> manuellt direkt och hoppa över TACC om man ska göra det säkrare.
"Mode confusion", my ass.
Jag skiter i vems "fel" det är. Jag konstaterar bara att det är mode confusion och att testaren är erfaren. Det är för mig helt omöjligt att inte inse det.
Re: FSD Beta är imponerande!
Ser man tillbaka över dina posts så verkar du långt ifrån "skita i vems fel det är". Dina "förklaringar" till varför det alltid på något vis är Teslas fel när folk beter sig som idioter blir alltmer krystade.spacecoin skrev:[
Videon talar för sig själv. Han vet ju inte att AP är av och att bara TACC är på, det framgår ju tydligt- SAMTIDIGT fortsätter Teslan att tjuta om att ta över i flera sekunder efter det att AP-symbolen släkts. Jag skiter i vems "fel" det är. Jag konstaterar bara att det är mode confusion och att testaren är erfaren.
Men det åsido: skulle du också köra rakt in i en annan bil utan att ens försöka trycka på bromsen? Även om bilen piper och tjuter? Jag har aldrig känt mig manad att låta bli att bromsa pga distraktioner.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Re: FSD Beta är imponerande!
Det spelar ingen roll vad jag eller du skulle göra eftersom vi diskuterar vad som HÄNDER i videon och du säger att det inte är "mode confusion". Vad tycker du det är? Förstår föraren att Autosteer är av? Är det därför han fortsätter slita i ratten?renes skrev:Ser man tillbaka över dina posts så verkar du långt ifrån "skita i vems fel det är". Dina "förklaringar" till varför det alltid på något vis är Teslas fel när folk beter sig som idioter blir alltmer krystade.spacecoin skrev:Videon talar för sig själv. Han vet ju inte att AP är av och att bara TACC är på, det framgår ju tydligt- SAMTIDIGT fortsätter Teslan att tjuta om att ta över i flera sekunder efter det att AP-symbolen släkts. Jag skiter i vems "fel" det är. Jag konstaterar bara att det är mode confusion och att testaren är erfaren.
Men det åsido: skulle du också köra rakt in i en annan bil utan att ens försöka trycka på bromsen? Även om bilen piper och tjuter? Jag har aldrig känt mig manad att låta bli att bromsa pga distraktioner.