Nej. Jag vet att du har rätt i dina citat. Det är inga nyheter, utan det är din tolkning av dem som jag tidigare bara har sett i TeslaQ-rörelsen och som jag finner absurda. Att Tesla säger en sak om en existerande produkt till regulatorn och en annan sak om framtiden om samma produkt till marknaden är inte konstigt. Det handlar om olika tidsperspektiv. Det är specifikt på den punkten jag tycker att du har fel. Tesla har utan tvekan avsikten att göra Level 4 / 5 av FSD. Säger du nåt annat har du fel.spacecoin skrev:Antingen har jag rätt eller fel när jag citerar Teslas egen personal. Du kan inte både kalla mig för troll, associera mig med TLSAQ - och sedan säga att jag har i princip rätt i två stycken, där vi är i princip överens. Vilket är det?
Jag är Teslaägare (MX), har betalt för FSD, och har ingen position i TSLA eller TSLAQ.
Och Level 4 är förarlös "robotaxi".
Det är utan tvivel sant att Elon Musk har missförstått en hel del om självkörning och att han har skaffat sig förståelse för problemen efterhand, långt senare än han borde. Jag tycker att han skall ha mycket kritik för sin kommunikation runt FSD. Jag tycker att nuvarande FSD är imponerande, men den hade känts betydligt mer imponerande om han inte hade lovat en lösning av problemet 2018, 2019, 2020. Jag har kollat på betafilmerna och jag tycker att de nu har kommit till en nivå där man kan se att de kommer att lösa själva förståelsen av världen. De är inte där, men de visar att de kan klara det. Men de är inte ens nära när det kommer till besluttagandet.
Jag håller inte med om att Level 4 och robotaxi är samma sak. Eller rättare sagt: Det är skillnad på å ena sidan Level 4 med en ägare / ansvarig person i bilen och å andra sidan Level 4 utan människor eller bara med betalande passagerare. Det låter på Elon Musk som att han tycker att det är samma sak, och det är oroande. Det är inte samma sak. Level 4 med ägare (som skulle kunna vara körkortslös) i bilen innebär att om bilen får motorstopp, eller drabbas av något ovanligt problem så kan personen ringa bärgare eller prata med människor runt omkring för att reda upp situationen. För en äkta robotaxi krävs det en organisation som kan komma och hämta bilen och fixa allt legalt. Det är så Waymo gör t.ex. Waymo har ju just nu en robotaxitjänst (utan förare!) och deras bilar stannar ju ibland mitt i trafiken och vägrar att ta sig loss och då får passageraren ringa och beställa hämtning. Det behovet kommer ju alltid finnas med robotaxis.