Jordad skrev:Annonsen är skräckpropaganda som inte har något med verkligheten att göra. Tror man det så är man så hjärntvättad av Teslaq att man inte längre har förmågan att kritiskt granska fakta.spacecoin skrev:Vad är det exakt som inte är korrekt i annonsen och den längre texten? Jag tycker annonsen är bra för det behövs motvikter till den autonowashing som Tesla håller på med, oavsett vad du tycker om avsändarens IQ-nivå, finansiering eller verksamhet.
Självklart går det inte att utifrån några FSD-beta videos hävda att miljontals, alltså fler än 2 miljoner människor skulle dö varje dag i USA om FSD-beta tilläts köra utan övervakning. Det är ett helt besinningslöst påstående.
Tesla tillverkar moderna bilar med moderna säkerhetssystem och även om de är långtifrån perfekta så är det helt omöjligt att bilarna skulle kunna orsaka en större mängd dödsfall även om man skulle aktivera oövervakad FSD-beta. Det skulle garanterat leda till en del olyckor och massa kaotiska situationer eftersom FSD-beta är långtifrån färdig. Men stadstrafik där FSD-beta är aktiverad är inte dödlig. Majoriteten av dödsolyckor sker på vägar med högre hastighet där Tesla använder autopilot. Det finns ingen statistik som tyder på att autopiloten är dödlig i större omfattning. Snarare finns det bevis för det motsatta.
Över 2 miljoner om dagen är också så galet omöjligt att det finns inte. Som jämförelse dör det i genomsnitt 3500 människor i trafikolyckor globalt varje dag. Det mest dödliga människan har skapat var andra världskriget där det i genomsnitt dog 41000 människor varje dag. FSD-beta skulle då alltså vara minst 48 gånger värre än det mest fruktansvärda som någonsin har hänt mänskligheten. Alltså 48 världskrig samtidigt varje dag konstant...
Självklart skulle det inte dö så många. Folk skulle ju, precis som beta-testarna gör, gå in och rätta upp situationen när FSD gör fel. Men antagligen leker artikelförfattaren med tanken att ingen skulle ingripa utan bara låta FSD ha sin gång. Då skulle det mycket väl kunna bli så, antar jag.