Så är det säkert, det känns jättemärkligt när man blinkar utan att det hörs, det känns som man blivit döv för en sekundFredrik j skrev:Ganska säkert är information till föraren om att blinkers är på också en del av lagkravet.
/fth
Moderator: Redaktion
Så är det säkert, det känns jättemärkligt när man blinkar utan att det hörs, det känns som man blivit döv för en sekundFredrik j skrev:Ganska säkert är information till föraren om att blinkers är på också en del av lagkravet.
Som sagt, i mitt fall försvann både tuta och blinkers. I rapporten skrev Tesla att de fick igång skärmen igen genom att göra en fabrikåterställning. De tömde också cache minnet och rensade bort buggar. Kostade mig 1.687:-.Fredrik j skrev:Ganska säkert är information till föraren om att blinkers är på också en del av lagkravet.fth skrev:Precis så har det varit för mig när mittskärmen har kraschat vid något tillfälle, tutan har jag iofs inte testat, men jag gissar att även den funkar utan MCU.frippe skrev:Hos oss funkade både blinkers och tutan, men det syntes bara blinkningar ute, inte på skärmen vid ratten eller via ljud.
/fth
Vad glad jag blir av att läsa att det finns fler bilister än jag som använder spaken till vänster...fth skrev:Så är det säkert, det känns jättemärkligt när man blinkar utan att det hörs, det känns som man blivit döv för en sekund
/fth
Den till vänster är väl AP-spaken?themax skrev:Vad glad jag blir av att läsa att det finns fler bilister än jag som använder spaken till vänster...fth skrev:Så är det säkert, det känns jättemärkligt när man blinkar utan att det hörs, det känns som man blivit döv för en sekund
/fth
Men utanför USA är inte backkamera ett lagkrav så kanske inte.EnTraktor skrev:För den som vill driva det själv i Sverige eller nått annat land så är det helt uppenbart att det är ett fabrikationsfel. Så detta slår mot Tesla globalt.
Om dom tar 120$ för ny HW + 1,5 timmes arbetstid så kommer bli ännu billigare för tesla än de 500$ jag estimerade ovan.What if my vehicle experiences this condition and the Warranty Adjustment Program period has already ended?
If your vehicle experiences this condition and the Warranty Adjustment Program period has already ended, the repair will not be covered by Tesla and will be your responsibility.
The cost of this repair at a Tesla Service Center is currently around $120 in parts (subject to change) and about 1-1.5 hours of labor, plus applicable taxes and fees based on your location.
På model 3 sitter AP-spaken till höger och till vänster sitter den kombinerade blinkers-, ljus- och vindrutetorkarspaken.[JM] skrev:Den till vänster är väl AP-spaken?
Finns det någon mer spak där?