Skulle det ta 5 år så borde väldigt många fler bilar ha drabbats. De berörda bilarna är ju 3-8 år. Min egna bil är drygt 4,5 år. Den enda studien på felprocenten som jag hittar är Akikikis från Tesla Motors Club som är presenterad på TeslaTapJwe skrev:During our review of the data, Tesla provided confirmation that all units will inevitably fail given the memory device’s finite storage capacity.
ODI tentatively concludes that the subject MY 2012-2018 Tesla Model S and MY 2016-2018 Model X vehicles contain a defect related to motor vehicle safety. The failure rate in this investigation is significantly greater than the failure rate for vehicles involved in prior recalls involving similar behavior. ODI’s analysis of the data demonstrates that the number of failures of the media control unit (MCU) will steadily increase over time until all parts in the subject vehicles have failed. The tentatively-determined safety defect in the MY 2012-2018 Tesla Model S and MY 2016-2018 Model X is a clear, identified failure mode that leads to an unrecoverable status for the media control unit (MCU) and adversely affects vehicle safety functions. ODI requests that Tesla recall each of the subject vehicles in accordance with 49 U.S.C. §§ 30118- 30120.
Man har således kommit fram till att alla bilarna kommer att drabbas, förr eller senare.
Man har utfört en teoretisk beräkning att det tar ca 5 år, beroende på användningen bilen.
https://teslatap.com/articles/mcu1-flas ... -failures/
Det som kan påverka mest om MCU falerar är väl om man har PIN-kod aktiverad, då kan man inte köra. Detta berör dock inte trafiksäkerheten. Saker som påverkar trafiksäkerheten är kanske styrning av lamporna och ventilation. Backkameran tycker jag inte påverkar säkerheten. Vintertid i södra Sverige är den ur funktion oavsett.