Vad säger Teslas AI-hjärna om behovet av lokal närvaro? Har man räknat ut det ännu?
Gissar på att man har det, det här är från 2019:
Screenshot 2021-01-16 at 07.47.54.png
Och de går väl sakta ifrån rena visningslokaler till att kombinera SC med visningslokaler/försäljning.
Tittar jag på Infracity så har dom väl snarare gått från just kombinerade till att vara renodlad verkstad och
visningslokal i MOS/Täby, dessutom kryddat med att försäljningen i visningslokalerna försvann och är numera
i princip enbart visningslokal...
men trådens kärna stämmer kanske, att dom ökar på med visningslokaler (och verkstäder även om det sakta)
Vad säger Teslas AI-hjärna om behovet av lokal närvaro? Har man räknat ut det ännu?
Gissar på att man har det, det här är från 2019:
Screenshot 2021-01-16 at 07.47.54.png
Och de går väl sakta ifrån rena visningslokaler till att kombinera SC med visningslokaler/försäljning.
Tittar jag på Infracity så har dom väl snarare gått från just kombinerade till att vara renodlad verkstad och
visningslokal i MOS/Täby, dessutom kryddat med att försäljningen i visningslokalerna försvann och är numera
i princip enbart visningslokal...
men trådens kärna stämmer kanske, att dom ökar på med visningslokaler (och verkstäder även om det sakta)
Samma sak med Mölndal/Aminogatan. Tror att pendeln delvis svänger tillbaka nu. Inte att befintliga Service Center återigen blir visningslokaler utan att det öppnar nya visningslokaler som även kanske blir Service Center, om inte vid öppningen så kanske på sikt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.