Tesla höjer kvaliteten för att skapa ett mindre servicebehov.
Men man bygger också snabbt ut sin service organisation.
Tesla’s manufacturing efforts have resulted in 1/3 less service visits.
Tesla’s focus on manufacturing efficiency and solving production bottlenecks has resulted in a significant reduction in service visits, the automaker said on Wednesday.
Four quarterly reports ago, Tesla updated investors and owners, indicating that its Mobile Service fleet had nearly doubled in size.
However, when service visits are needed, Tesla takes pride in its efficiency to service, a quick and speedy process that gets owners in and out. Guillen says that 50% of the visits last less than two hours, and a Mobile Service technician can handle 40% of all service calls. The company is working to push that closer to 50%.
Tesla höjer kvaliteten för att skapa ett mindre servicebehov.
Men man bygger också snabbt ut sin service organisation.
Tesla’s manufacturing efforts have resulted in 1/3 less service visits.
Tesla’s focus on manufacturing efficiency and solving production bottlenecks has resulted in a significant reduction in service visits, the automaker said on Wednesday.
Four quarterly reports ago, Tesla updated investors and owners, indicating that its Mobile Service fleet had nearly doubled in size.
However, when service visits are needed, Tesla takes pride in its efficiency to service, a quick and speedy process that gets owners in and out. Guillen says that 50% of the visits last less than two hours, and a Mobile Service technician can handle 40% of all service calls. The company is working to push that closer to 50%.
Tesla höjer kvaliteten för att skapa ett mindre servicebehov.
Men man bygger också snabbt ut sin service organisation.
Tesla’s manufacturing efforts have resulted in 1/3 less service visits.
Tesla’s focus on manufacturing efficiency and solving production bottlenecks has resulted in a significant reduction in service visits, the automaker said on Wednesday.
Four quarterly reports ago, Tesla updated investors and owners, indicating that its Mobile Service fleet had nearly doubled in size.
However, when service visits are needed, Tesla takes pride in its efficiency to service, a quick and speedy process that gets owners in and out. Guillen says that 50% of the visits last less than two hours, and a Mobile Service technician can handle 40% of all service calls. The company is working to push that closer to 50%.
Färre antal servicebesök kanske beror på svårigheten att boka service eller?
Det är ju numera lätt att boka service via appen.
Här i Norrland finns redan en Ranger som åker runt och servar bilar. Och tack vara att ett service center nu snart öppnar i Umeå så säljs det väldigt mycket Teslor i Norrland.
Pratade senast i veckan med en Nissan Leaf 30kWh ägare som uttryckte sitt missnöje med att vänta 2 timmar på att ladda på en Chademo laddare.
Det finns 3st 50kW Chademo laddare, 4st 50kW CCS och 12st 150kW Tesla laddare i Umeå.
Gissa vilket märke jag rekommenderade att han skulle köpa istället för Leafen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
[
Här i Norrland finns redan en Ranger som åker runt och servar bilar. Och tack vara att ett service center nu snart öppnar i Umeå så säljs det väldigt mycket Teslor i Norrland.
[
Här i Norrland finns redan en Ranger som åker runt och servar bilar. Och tack vara att ett service center nu snart öppnar i Umeå så säljs det väldigt mycket Teslor i Norrland.
Intressant. Har du statistik på det där?
Tyvärr inte, men flera på mitt företagshotell har nu beställt en Tesla. Snart är Tesla det vanligaste bilmärket på parkeringen.
Om nu nya MS får drag så kommer flera att välja MS.
Lite intressant är också att många åtminstone delfinansierar sin Tesla med att sälja av lite Tesla aktier som man tjänar bra med pengar på.
Vissa får därmed sin Tesla gratis.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Detta måste vara en av de mest magstarka artiklarna jag läst. När det finns en 20-sidorstråd med namn "servicehelvetet" där det ständigt kommer in nya inlägg som klagar på den usla servicen och kvaliteten hos Tesla.
However, when service visits are needed, Tesla takes pride in its efficiency to service, a quick and speedy process that gets owners in and out.
Samtidigt i Sverige:
Har varit nöjd med Tesla service men nu rinner det över.
4 veckors väntan på ledig tid i Stockholm med okörbar bil.
Det kanske stämmer i USA att Teslaägarna är nöjda med servicen, men knappast här. Detta är en av sakerna, utöver priset, som gör mig tveksam till att köpa en Tesla.
Detta måste vara en av de mest magstarka artiklarna jag läst. När det finns en 20-sidorstråd med namn "servicehelvetet" där det ständigt kommer in nya inlägg som klagar på den usla servicen och kvaliteten hos Tesla.
However, when service visits are needed, Tesla takes pride in its efficiency to service, a quick and speedy process that gets owners in and out.
Samtidigt i Sverige:
Har varit nöjd med Tesla service men nu rinner det över.
4 veckors väntan på ledig tid i Stockholm med okörbar bil.
Det kanske stämmer i USA att Teslaägarna är nöjda med servicen, men knappast här. Detta är en av sakerna, utöver priset, som gör mig tveksam till att köpa en Tesla.
Jag är mycket nöjd med servicen!
Men felfri har den inte varit.
Har utanför garantin fått byta backkamera och förarens dörrhandtag.
Luftdämparna byttes på goodwill garanti vid 10.000 mil.
Men kommer garanterat att köpa en Tesla igen!
Problemet för Tesla är att jag är så himla nöjd att jag inte bytt bil än trots att den bli 4 år gammal i mars.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
Du älskar verkligen att dra stora och vittgående slutsatser av personliga observationer. Jaha, någon sålde Tesla-aktier och köpte en Tesla för vinsten. Ok, då kan ALLA göra så och inte bara det, det är väldigt vanligt... Du styckade av tomter från din skog. Ok, då kan ALLA göra så och inte bara det, det är väldigt vanligt... Du körde en E-Tron som gick sönder. Ok, det är en skitbil... Du har sett några Teslor i ditt garage i Umeå. Ok, Tesla kommer starkt i Norrland nu och det är pga SC som ska komma.
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
Så detta har ingen bild av verkligheten?
Fråga från Martin Viecha -- Senior Director of Investor Relations
"What is Tesla doing to improve service experience? Tesla had a reputation for outstanding customer service. Now it's impossible to even call a service center, and appointments are scheduled weeks out."
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
Du älskar verkligen att dra stora och vittgående slutsatser av personliga observationer. Jaha, någon sålde Tesla-aktier och köpte en Tesla för vinsten. Ok, då kan ALLA göra så och inte bara det, det är väldigt vanligt... Du styckade av tomter från din skog. Ok, då kan ALLA göra så och inte bara det, det är väldigt vanligt... Du körde en E-Tron som gick sönder. Ok, det är en skitbil... Du har sett några Teslor i ditt garage i Umeå. Ok, Tesla kommer starkt i Norrland nu och det är pga SC som ska komma.
Vi har en tidig Audi A3 e-tron på jobbet.
Den här stått lääänge på verkstad. Både stora batteriet och DSG-lådan har rasat. Som tur var på garantin.
Appen fungerar bara på typ torsdagar och värmen är usel.
En skitbil.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
Du älskar verkligen att dra stora och vittgående slutsatser av personliga observationer. Jaha, någon sålde Tesla-aktier och köpte en Tesla för vinsten. Ok, då kan ALLA göra så och inte bara det, det är väldigt vanligt... Du styckade av tomter från din skog. Ok, då kan ALLA göra så och inte bara det, det är väldigt vanligt... Du körde en E-Tron som gick sönder. Ok, det är en skitbil... Du har sett några Teslor i ditt garage i Umeå. Ok, Tesla kommer starkt i Norrland nu och det är pga SC som ska komma.
Vi har en tidig Audi A3 e-tron på jobbet.
Den här stått lääänge på verkstad. Både stora batteriet och DSG-lådan har rasat. Som tur var på garantin.
Appen fungerar bara på typ torsdagar och värmen är usel.
En skitbil.
Jag har haft en Audi A6, fungerade perfekt = världens bästa bil då?
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
2% med problem är ju fantastiskt bra. Det skulle ju betyda att Tesla bara handlar om ca. 300 kunder.
En kompis som nyligen köpte sin Tesla M3 blev påkörd.
Fick sin bil reparerad på 14 dagar.
Helt OK i min värld.
det är intressant att du verkligen inte verkar ha några negativa upplevelser av Tesla. Det är bara guld och gröna skogar i Norrland förstår jag
Precis så är det. För det känns som att 2% missnöjda Tesla ägare får 98% av mediautrymmet.
Den 98% av Tesla ägarna som är nöjda är tysta.
Massor av ID3, Polestar 2 och Audi e-tron ägare har haft massor med problem och återkallerser.
Men känns som dessa problem inte får så stort utrymme i media.
Har ju själv kört Audi e-tron. Kom 12 mil innan jag tvingades ringa efter en bärgare!
Asså seriöst! Antingen ser du inte skogen för alla träd eller så vill du inte se. Bara gå på alla tesla-FB grupper (eller övriga elbilar för den delen inkl PS2) så hittar du fler än 2% som har stora problem. Lite bird view kan du väl ändå försöka ha? Det blir svårt att ta dig på allvar när du skriver som du gör.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag har haft en Audi A6, fungerade perfekt = världens bästa bil då?
I din värld ja.
Och i min värld är Tesla en mycket bra bil!
Det som förvånar mig att det finns folk som på ett Teslaforum förvånas över att det finns mycket NÖJDA Tesla ägare!!!
Fast det går att vara lite balanserad, annars blir det lätt religiöst och då försvinner all trovärdighet.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Enda service är fortfarande bara kupé filter (vilket man byter själv), spolarvätska samt torkarblad varför servicekostnad är nästan gratis (ca500sek på 8000mil).
Älskar denna välbyggda stridsvagn som bara går och går och går utan problem samt blir bättre med varje gratis mjukvaru-uppdatering <3 <3 <3
Den bil med absolut högst kundnöjdhet är Tesla 3. Det märke som har flest ”återkonsumenter” är Tesla.
Det märke som har flest blankare är Tesla.
Det märke som mest utmanar den traditionella bilindustrin är Tesla.
Det märke som utmanar oljeindustrin är Tesla.
Det märke som väcker mest medialt intresse är Tesla.
Tror någon att det möjligen kan finnas ett mönster av att vilja sprida negativ publicitet för att själv tjäna på det?
Minns ni finnen som hade rostangrepp på sin Tesla 3? Spreds över hela internet. Någon som har sett fler bilar med liknande angrepp? Snacket gick att typ alla Tesla 3 är rostburkar. Hur många Tesla 3 har sålts?
Det är ju solklart att det är likadant för Tesla som för allt annat. Hälsan tiger still, det är de som upplevt problem som gnällt runt på Internet. I Teslas fall dessutom uppenbarligen många som aldrig haft bil förut...
Enda service är fortfarande bara kupé filter (vilket man byter själv), spolarvätska samt torkarblad varför servicekostnad är nästan gratis (ca500sek på 8000mil).
Älskar denna välbyggda stridsvagn som bara går och går och går utan problem samt blir bättre med varje gratis mjukvaru-uppdatering <3 <3 <3
Den bästa servicen är den som inte behövs!
En garantireparation när laddkontakten gick sönder. Omedelbar reparation, bilen bärgades från Luleå till Segeltorp. I övrigt kupéluftfilter och torkarblad. 5500 mil.