Leveranstid på WC beställd från Tesla-butiken

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 19 okt 2017 22:18
Ort: Uppsala

Leveranstid på WC beställd från Tesla-butiken

Inlägg av Corvus »

Hej,
Min UMC gav upp för drygt två veckor efter att jag använt den dagligen under tre och ett halvt år. Inte mycket att säga om det då den ju inte är byggd för att användas i ur och skur så jag tänkte att det är lika bra att beställa en Wall Connector som jag ska koppla in enligt Bjelke-metoden med 3-fas-handske.

Så jag loggade in på Tesla shopen den 27/1 och beställde en Wall Connector med 7,5 m kabel. Så långt allt väl, 5200 kr drogs direkt från kontot och ett bekräftelsemail kom som meddelade att ett mail med spårningsinformation skulle komma så snart produkten skickats.

Nu har det gått 16 dagar och ännu har inget mail med spårningsinformation eller beräknad leveranstid har kommit. Suck.
Jag har skickat 4 mail till onlineordersEMEA@tesla.com men inte fått något svar mer än ett automatsvar varje gång om att de ska återkomma "as swiftly as possible".

Som ni förstår så börjar det bli ganska omständligt när man inte längre har möjlighet att ladda hemma och man bor ute på landet.

Är det någon mer som råkat ut för något liknande och är det någon som har förslag på hur man får kontakt med Tesla-butiken när de inte svarar på mail?
Jag hittar i alla fall inget telefonnummer angivet på hemsidan.
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3776
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Leveranstid på WC beställd från Tesla-butiken

Inlägg av AAKEE »

Jag har ingen liknande erfarenhet eller hjälp att ge, annat än att berätta att det gick extremt fort när jag beställde min.
Ville vara i god tid innan bilens leveransdatum men boxen kom redan ett par dagar efter att jag beställde.
Har gjort ett par ordrar till och alla har kommit lika fort.

Så det är uppenbart att ngt gått fel...
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Corvus
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 19 okt 2017 22:18
Ort: Uppsala

Re: Leveranstid på WC beställd från Tesla-butiken

Inlägg av Corvus »

Jag har också beställt från Tesla flera gånger förut och då har grejerna kommit inom en vecka. Då har det ju inte ens varit bråttom då det var tröjor och kepsar.

Typiskt att det är just denna gången då man verkligen behöver leverans snabbt som det inte funkar.

Det mest frustrerande är ju att man inte får någon återkoppling. Men det här med kommunikation med kunderna är ju inte direkt Teslas paradgren.
Tesla Model S 85D byggd juni 2015 | Midnight Silver Metallic | 19" fälgar | Svart skinnklädsel | Next Gen-säten | Teknikpaket med AP1 | Panoramatak | Luftfjädring | Köldpaket | Säkerhetspaket |
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Leveranstid på WC beställd från Tesla-butiken

Inlägg av martinot »

Har haft problem med ett USB-minne som jag beställt, men som inte dykt om. Har mailat på den angivna mailadressen men inte fått någon som helst respons (förutom ett automatgenererat mail att de skall återkomma).

Verkar som fler haft liknande problem:

viewtopic.php?f=63&t=24169
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar