Jag fick erbjudande om ranger när min bakruta sprack men då tänkte jag att det ska väl inte jag utnyttja som bor nära service. Då tänkte jag att det mest var till för dem som bor långt bort och har svårt att ta sig till SC. En ranger kan ju lägga in en rutt så att den inte behöver åka till Skövde för bara en och kan ta Skara och Lidköping samtidigt.
(Jag hade heller ingen bra plats på jobbet och osäker om man är där eller hemma också.)
Teslas hantering av befintliga kunder - magisk
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7084
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk
Det är nog iofs inte bara bra för kunden med ranger, genom att utföra enklare åtgärder på plats hos kunden så spar man utrymme i SC för större åtgärder.LarsL skrev:Jag fick erbjudande om ranger när min bakruta sprack men då tänkte jag att det ska väl inte jag utnyttja som bor nära service. Då tänkte jag att det mest var till för dem som bor långt bort och har svårt att ta sig till SC.
I Segeltorp brukar det iaf vara väldigt trångt i hallen.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk
Gott!fth skrev:Jag har bara använt ranger en gång (byte av 12V-batteriet), men då var iaf kostnaden samma som på SC.Fredrik j skrev:Vad kostar det att få hjälp av en ranger om det inte är ett garantiärende? Är det en del av serviceorganisationen som ligger som overhead-kostnad eller debiterar man ”framkörningskostnad”?
/fth
Bra att veta för framtiden att denna service finns utan att vara dyrare. Gillar den typen av nytänk i bilbranschen (även Tesla är långt ifrån bra på andra saker runt byggkvalitet och service). Hoppas fler biltillverkare anammar konceptet. Känns helt rätt i den fokus på mobilitet och nya tjänster som trendar allmänt.
Speciellt bra i en Corona-värld där man inte vill besöka verkstäder och andra samlingsplatser i onödan, och där många dessutom jobbar hemifrån. Bra koncept av Tesla, och hoppas de fortsätter med tjänsten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk
Ja det är en smidig lösning. Man kan ju tänka sig att rangers finns på större laddstationer under högsäsong.martinot skrev:Gott!fth skrev:Jag har bara använt ranger en gång (byte av 12V-batteriet), men då var iaf kostnaden samma som på SC.Fredrik j skrev:Vad kostar det att få hjälp av en ranger om det inte är ett garantiärende? Är det en del av serviceorganisationen som ligger som overhead-kostnad eller debiterar man ”framkörningskostnad”?
/fth
Bra att veta för framtiden att denna service finns utan att vara dyrare. Gillar den typen av nytänk i bilbranschen (även Tesla är långt ifrån bra på andra saker runt byggkvalitet och service). Hoppas fler biltillverkare anammar konceptet. Känns helt rätt i den fokus på mobilitet och nya tjänster som trendar allmänt.
Speciellt bra i en Corona-värld där man inte vill besöka verkstäder och andra samlingsplatser i onödan, och där många dessutom jobbar hemifrån. Bra koncept av Tesla, och hoppas de fortsätter med tjänsten.
Tänker som man kan laga stenskott i ett tält på Ikeas parkering och skifta till vinterdäck på Biltemas parkering på torp i Uddevalla. Tesla har ju naturliga platser för den här typen av service.