Teslas hantering av befintliga kunder - magisk

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk

Inlägg av LarsL »

Jag fick erbjudande om ranger när min bakruta sprack men då tänkte jag att det ska väl inte jag utnyttja som bor nära service. Då tänkte jag att det mest var till för dem som bor långt bort och har svårt att ta sig till SC. En ranger kan ju lägga in en rutt så att den inte behöver åka till Skövde för bara en och kan ta Skara och Lidköping samtidigt.
(Jag hade heller ingen bra plats på jobbet och osäker om man är där eller hemma också.)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7084
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk

Inlägg av fth »

LarsL skrev:
Jag fick erbjudande om ranger när min bakruta sprack men då tänkte jag att det ska väl inte jag utnyttja som bor nära service. Då tänkte jag att det mest var till för dem som bor långt bort och har svårt att ta sig till SC.
Det är nog iofs inte bara bra för kunden med ranger, genom att utföra enklare åtgärder på plats hos kunden så spar man utrymme i SC för större åtgärder.

I Segeltorp brukar det iaf vara väldigt trångt i hallen.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11558
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk

Inlägg av martinot »

fth skrev:
Fredrik j skrev:
Vad kostar det att få hjälp av en ranger om det inte är ett garantiärende? Är det en del av serviceorganisationen som ligger som overhead-kostnad eller debiterar man ”framkörningskostnad”?
Jag har bara använt ranger en gång (byte av 12V-batteriet), men då var iaf kostnaden samma som på SC.

/fth
Gott! :D

Bra att veta för framtiden att denna service finns utan att vara dyrare. Gillar den typen av nytänk i bilbranschen (även Tesla är långt ifrån bra på andra saker runt byggkvalitet och service). Hoppas fler biltillverkare anammar konceptet. Känns helt rätt i den fokus på mobilitet och nya tjänster som trendar allmänt.

Speciellt bra i en Corona-värld där man inte vill besöka verkstäder och andra samlingsplatser i onödan, och där många dessutom jobbar hemifrån. Bra koncept av Tesla, och hoppas de fortsätter med tjänsten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 10814
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Teslas hantering av befintliga kunder - magisk

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
fth skrev:
Fredrik j skrev:
Vad kostar det att få hjälp av en ranger om det inte är ett garantiärende? Är det en del av serviceorganisationen som ligger som overhead-kostnad eller debiterar man ”framkörningskostnad”?
Jag har bara använt ranger en gång (byte av 12V-batteriet), men då var iaf kostnaden samma som på SC.

/fth
Gott! :D

Bra att veta för framtiden att denna service finns utan att vara dyrare. Gillar den typen av nytänk i bilbranschen (även Tesla är långt ifrån bra på andra saker runt byggkvalitet och service). Hoppas fler biltillverkare anammar konceptet. Känns helt rätt i den fokus på mobilitet och nya tjänster som trendar allmänt.

Speciellt bra i en Corona-värld där man inte vill besöka verkstäder och andra samlingsplatser i onödan, och där många dessutom jobbar hemifrån. Bra koncept av Tesla, och hoppas de fortsätter med tjänsten.
Ja det är en smidig lösning. Man kan ju tänka sig att rangers finns på större laddstationer under högsäsong.
Tänker som man kan laga stenskott i ett tält på Ikeas parkering och skifta till vinterdäck på Biltemas parkering på torp i Uddevalla. Tesla har ju naturliga platser för den här typen av service.
Skriv svar