Tesla’s China Honeymoon is Over
Moderator: Redaktion
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Tesla säljer bra i Kina. Kan tänka mig att vissa konkurrenter retar sig på detta.
Så det finns säkert starka krafter som till varje pris vill stoppa Tesla.
Så det finns säkert starka krafter som till varje pris vill stoppa Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.martinot skrev:Tack för uppdatering.Zalman3 skrev:Problemen fortsätter.
Guards shield another protester from media at Tesla booth in Shanghai
Monday, April 26, 2021
Another protester showed up at the Tesla stand at the Auto Shanghai 2021 today, following the release of the first protester on Sun after five days of detention, Chinese state media said in a tweet.
"The security staff immediately pulled up the black umbrella to prevent people from taking pictures and pulled the protester away,'' the Global Times said.
Så gott som alla andra biltillverkare verkar väl i Kina, har dom samma problem också?
Jag har då inte sett något om det?
https://www.thestandard.com.hk/breaking ... n-Shanghai
Givet och väntat att problemen fortsätter för Tesla i Kina.
Sådant här händer inte i Kina utan en planerad baktanke.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Det behöver inte betyda något men den första kvinnan som protesterade arbetar på en underleverantörer till Nio, blev skjutsad till mässan i en Nio och släpptes in på den annars stängda mediadagen med en biljett från Nio. Länk:Zalman3 skrev:Tesla säljer bra i Kina. Kan tänka mig att vissa konkurrenter retar sig på detta.
Så det finns säkert starka krafter som till varje pris vill stoppa Tesla.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Vilken slump!!Jordad skrev:Det behöver inte betyda något men den första kvinnan som protesterade arbetar på en underleverantörer till Nio, blev skjutsad till mässan i en Nio och släpptes in på den annars stängda mediadagen med en biljett från Nio. Länk:Zalman3 skrev:Tesla säljer bra i Kina. Kan tänka mig att vissa konkurrenter retar sig på detta.
Så det finns säkert starka krafter som till varje pris vill stoppa Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Javisst. Ibland ser man ju folk som vill bojkotta Kina. Lite gulligt, och egentligen vill man bojkotta det uppenbara för att känns bättre.Jerker skrev:thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Kan väl kort summeras med att "vi har varit naiva".Fredrik j skrev:Javisst. Ibland ser man ju folk som vill bojkotta Kina. Lite gulligt, och egentligen vill man bojkotta det uppenbara för att känns bättre.Jerker skrev:thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Ja det är lite naivt och tro att man kan plocka russinen i kakan. Också lite naivt och tro att vårt lilla exportberoende land kan kosta på sig att vara kräset...thnis skrev:Kan väl kort summeras med att "vi har varit naiva".Fredrik j skrev:Javisst. Ibland ser man ju folk som vill bojkotta Kina. Lite gulligt, och egentligen vill man bojkotta det uppenbara för att känns bättre.Jerker skrev:thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Det är som med utsläpp av växthusgaser. Svåra att helt komma ifrån. Däremot är det ju såklart bättre att göra det man kan än ingenting.Fredrik j skrev:Javisst. Ibland ser man ju folk som vill bojkotta Kina. Lite gulligt, och egentligen vill man bojkotta det uppenbara för att känns bättre.Jerker skrev:thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Om jag väljer andra alternativ än kinesiska när jag kan så kommer det märkas i slutändan. Gör alla så kanske vi får en 20% nedgång av efterfrågan. Det skulle nog räcka för att skaka om Kina rejält!
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Fredrik j skrev:Ja det är lite naivt och tro att man kan plocka russinen i kakan. Också lite naivt och tro att vårt lilla exportberoende land kan kosta på sig att vara kräset...thnis skrev:Kan väl kort summeras med att "vi har varit naiva".Fredrik j skrev:Javisst. Ibland ser man ju folk som vill bojkotta Kina. Lite gulligt, och egentligen vill man bojkotta det uppenbara för att känns bättre.Jerker skrev:thnis skrev:Jag kan bara instämma. Det är naivt att göra affärer med det landet. Det kommer surt efter. Vi i den civiliserade världen borde ha förstått det vid det här laget.
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Sälja TILL Kina är ju bara bra. Då får vi deras pengar. Däremot kanske vi helst inte ska köpa FRÅN Kina?
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Det är det jag menar med russinen. Det kan bli väldigt dyrt mot ett land som Kina. Det finns ju få andra länder som kan iscensätta en så omfattande och synkroniserad bojkott som kina. Vi skulle inte kunna organisera oss på samma sätt. Särskilt om det får negativa effekter på det personliga planet (ingen ny Iphone).MWall skrev:Fredrik j skrev:Ja det är lite naivt och tro att man kan plocka russinen i kakan. Också lite naivt och tro att vårt lilla exportberoende land kan kosta på sig att vara kräset...thnis skrev:Kan väl kort summeras med att "vi har varit naiva".Fredrik j skrev:Javisst. Ibland ser man ju folk som vill bojkotta Kina. Lite gulligt, och egentligen vill man bojkotta det uppenbara för att känns bättre.Jerker skrev:
Ja, vi i västvärlden är i princip helt beroende av Kina. Det skulle vara väldigt intressant att gör ett försök att plocka bort kläder, elprylar etc. från butikshyllorna här i Sverige som är tillverkade i Kina och se vad som sen finns kvar. Jag har egentligen ingen aning, men gör en killgissning på att omkring 90% skulle försvinna, iaf i butiker som Jula och Rusta. I många andra säkert 50%. Om man dessutom ser på hur många som tillverkar prylar som har någon beståndsdel som kan spåras till Kina så ökar nog den procentandelen ytterligare.
Vi sitter redan i Kinas knä, och det vet de om och kommer att göra allt för att utnyttja. Jag har ofta undrat hur vissa prylar kan vara så billiga som de är. Det är nåt sjukt i hela systemet.
Sälja TILL Kina är ju bara bra. Då får vi deras pengar. Däremot kanske vi helst inte ska köpa FRÅN Kina?
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
När pandemin orsakade komponentbrist eftersom visa fabriker som tillverkade saker vi köper här i väst blev stillastående så pratades det en del om att flytta hem tillverkning, men jag tror att det är få som kommer att göra verklighet av det.
Ta den här prylen, t.ex. 249:- för en skruvdragare, inkl. batteri och laddare. Oavsett kvalitetsdiskussionen så är det helt obegripligt billigt. Bara råvarorna borde överstiga det priset. Sen har någon en fabrik och maskiner som kostar pengar, personal som gör jobbet, det tillkommer frakt från Kina och sist gör Jula ett pålägg på minst 100%. Jag fattar det inte. Vad är det jag inte ser, varför får jag inte den här ekvationen att gå ihop?
Ta hem produktionen av en sån här till Sverige och den kommer att kosta 2490:-. Minst.
Ta den här prylen, t.ex. 249:- för en skruvdragare, inkl. batteri och laddare. Oavsett kvalitetsdiskussionen så är det helt obegripligt billigt. Bara råvarorna borde överstiga det priset. Sen har någon en fabrik och maskiner som kostar pengar, personal som gör jobbet, det tillkommer frakt från Kina och sist gör Jula ett pålägg på minst 100%. Jag fattar det inte. Vad är det jag inte ser, varför får jag inte den här ekvationen att gå ihop?
Ta hem produktionen av en sån här till Sverige och den kommer att kosta 2490:-. Minst.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Helt tokigt. Teslas har berättat mer om kvinnan som protesterade: https://electrek.co/2021/04/30/tesla-re ... otor-show/
Senast redigerad av Jordad, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Det du tar upp är totalt OT.Jerker skrev:Ta den här prylen, t.ex. 249:- för en skruvdragare, inkl. batteri och laddare. Oavsett kvalitetsdiskussionen så är det helt obegripligt billigt. Bara råvarorna borde överstiga det priset. Sen har någon en fabrik och maskiner som kostar pengar, personal som gör jobbet, det tillkommer frakt från Kina och sist gör Jula ett pålägg på minst 100%. Jag fattar det inte. Vad är det jag inte ser, varför får jag inte den här ekvationen att gå ihop?
Ta hem produktionen av en sån här till Sverige och den kommer att kosta 2490:-. Minst.
Men det sagt så har jag köpt skruvdragare som tillverkats i Kina, men som just kostade runt 2500.- (beror nog mer på vilken kvalitet man aspirerar på).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5455
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Om vi ska vara lite noga så är det Volvo Personvagnar det handlar om. Så vitt jag vet så ägs inte Volvo lastvagnar av kinesiska intressen.Alfa skrev:Kina är ett obehagligt land som agerar i ren maffiastil. Deras ambassadör här i Sverige beter sig oftast illa åt. Väldigt tråkigt att Volvo ägs av kinesiska intressen.
Jag får nog ta och beställa en ny Tesla av solidaritetsskäl.
Men för Volvo Personvagnar är det som jag förstår det ännu värre. När Ford sålde 2008 så var det i själva verket den kinesiska militärdiktaturen som sedan stod som ägare...
Surrealistiskt är bara förnamnet...
Källor:
https://www.svd.se/i-industriklenodens-innersta-maktrum
https://www.svd.se/halva-geelys-vinst-k ... ran-bidrag
Länkar även till ett mer ingående inlägg som innehåller de centrala siffrorna från artiklarna från SvD ovan. Det postade jag på det amerikanska forumet för ~åtta år sedan...
https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/332554/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Geely är väl även största aktieägare i Volvo trucks?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ktieagare/
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ktieagare/
-
- Inlägg: 5455
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Fredrik j skrev:Geely är väl även största aktieägare i Volvo trucks?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ktieagare/
8,2 procent av aktierna och 15,6 procent av rösterna är så klart illa det med.".../ Geely Holding köper motsvarar 8,2 procent av aktierna och 15,6 procent av rösterna. /..."
Men samtidigt innebär ju det att 84,4 procent av rösterna (och 91,8 procent av aktierna) ägs av andra.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Kanske ser övriga aktieägare en fördel med kinesiska delägare. Öppnar säkert dörrar här och där.SwedishAdvocate skrev:Fredrik j skrev:Geely är väl även största aktieägare i Volvo trucks?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ktieagare/8,2 procent av aktierna och 15,6 procent av rösterna är så klart illa det med.".../ Geely Holding köper motsvarar 8,2 procent av aktierna och 15,6 procent av rösterna. /..."
Men samtidigt innebär ju det att 84,4 procent av rösterna (och 91,8 procent av aktierna) ägs av andra.
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Det som öppnar dörrar på ett ställe, kan stänga dörrar på andra.Fredrik j skrev:Kanske ser övriga aktieägare en fördel med kinesiska delägare. Öppnar säkert dörrar här och där.SwedishAdvocate skrev:Fredrik j skrev:Geely är väl även största aktieägare i Volvo trucks?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ktieagare/8,2 procent av aktierna och 15,6 procent av rösterna är så klart illa det med.".../ Geely Holding köper motsvarar 8,2 procent av aktierna och 15,6 procent av rösterna. /..."
Men samtidigt innebär ju det att 84,4 procent av rösterna (och 91,8 procent av aktierna) ägs av andra.
(Sedan är det inte alltid något du kan säga till som aktieägare vem andra som får äga aktier eller inte.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Kanske. Men det kan också bero på vem som satt sitt namn på den och säljer den här. Någon annan än de kinesiska tillverkarna gör den stora vinsten.martinot skrev:Det du tar upp är totalt OT.Jerker skrev:Ta den här prylen, t.ex. 249:- för en skruvdragare, inkl. batteri och laddare. Oavsett kvalitetsdiskussionen så är det helt obegripligt billigt. Bara råvarorna borde överstiga det priset. Sen har någon en fabrik och maskiner som kostar pengar, personal som gör jobbet, det tillkommer frakt från Kina och sist gör Jula ett pålägg på minst 100%. Jag fattar det inte. Vad är det jag inte ser, varför får jag inte den här ekvationen att gå ihop?
Ta hem produktionen av en sån här till Sverige och den kommer att kosta 2490:-. Minst.
Men det sagt så har jag köpt skruvdragare som tillverkats i Kina, men som just kostade runt 2500.- (beror nog mer på vilken kvalitet man aspirerar på).
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Det var en Bosch skruvdragare ur deras blå serie (den för yrkesfolk och företag).Jerker skrev:Kanske. Men det kan också bero på vem som satt sitt namn på den och säljer den här. Någon annan än de kinesiska tillverkarna gör den stora vinsten.martinot skrev:Det du tar upp är totalt OT.Jerker skrev:Ta den här prylen, t.ex. 249:- för en skruvdragare, inkl. batteri och laddare. Oavsett kvalitetsdiskussionen så är det helt obegripligt billigt. Bara råvarorna borde överstiga det priset. Sen har någon en fabrik och maskiner som kostar pengar, personal som gör jobbet, det tillkommer frakt från Kina och sist gör Jula ett pålägg på minst 100%. Jag fattar det inte. Vad är det jag inte ser, varför får jag inte den här ekvationen att gå ihop?
Ta hem produktionen av en sån här till Sverige och den kommer att kosta 2490:-. Minst.
Men det sagt så har jag köpt skruvdragare som tillverkats i Kina, men som just kostade runt 2500.- (beror nog mer på vilken kvalitet man aspirerar på).
Min poäng är att kvalitet kostar. En borrmaskin för 240 spänn har givetvis inte råd att ha samma kvalitet i elmotor, lager, mm som yrkesmaskiner för 10X priset.
Sedan att vissa är naiva och tror det.. tja, var och en har sin egen religion.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Nu verkar det som Elon svarar på Xi's hot och repressalier som diskuterats i tråden, och stoppar deras tidigare planer att bygga ut Teslas tillverkning i Kina.
https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-05-11/
Smekmånaden är helt klart över.
Frågan på sikt är om det blir skilsmässa eller inte.
https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-05-11/
Smekmånaden är helt klart över.
Frågan på sikt är om det blir skilsmässa eller inte.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
https://qz.com/2007523/tesla-rival-hong ... -shanghai/China is trying to put the brakes on Tesla’s biggest rival.
Finns olika motstridiga krafter I Kina.
Dock är Tesla så stora nu att får man inte 100% stöd så styr man om till ett annat land.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Helt klart en spännande tid ett tag framöver...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
- Inlägg: 5455
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Tesla’s China Honeymoon is Over
Nu orkar jag inte gräva fram inlägget, men i investerartråden på det amerikanska forumet menas det att det här är en fabricerad nyhet och att Tesla aldrig haft några planer på att köpa marken ifråga...martinot skrev:Nu verkar det som Elon svarar på Xi's hot och repressalier som diskuterats i tråden, och stoppar deras tidigare planer att bygga ut Teslas tillverkning i Kina.
https://www.reuters.com/business/autos- ... 021-05-11/
Smekmånaden är helt klart över.
Frågan på sikt är om det blir skilsmässa eller inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting