Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Servicehelvetet

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare John Galt » 03 maj 2021 21:14

Jag har aldrig tidigare har några stora problem med SC, blivit bra bemött, fått lånebil etc. Jag bor hyggligt nära Bredden vilket är skönt mtp frånvaron av alternativa verkstäder. Men...

För någon månad sedan, eller två, blev en sensor förstörd (så det gick inte att prova EAP när de bjöd på det i två veckor).

Jag bokade tid för reparation och de erbjöd mobilservice. När de väl kom hem till mig visade det sig att de inte hade hittat min sensor som de skulle ha enligt sitt saldo. Det slutade med att de bara bytte en obetydlig knapp som var sönder. Dessutom hade de haft svårt att byta sensorn eftersom de behöver hissa upp bilen.

Killen bokade in mig på servicebesök någon dryg vecka senare. När jag väl kommer dit och lämnar in bilen har de fortfarande inte fått in sensorn, så det är bara att åka hem igen.

Vi kommer då överens om att de ska ringa mig när sensorn kommer in istället för att boka in en ny tid.

Efter typ tre veckor skickar jag ett sms och frågar om de inte fått in sensorn ännu varpå jag blir uppringd då de nu fått in den. Vi bokade till till idag.

I fredags ringer de för att bekräfta min servicetid. Jag ställer då frågan "är ni helt säkra på att sensorn verkligen verkligen ligger på hyllan?". Det var helt 100% säkert!

Jag tog mig till Bredden imorse.

Tror ni sensorjäveln fanns där?
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Re: Servicehelvetet

Inläggav Teslaägare MWall » 03 maj 2021 21:18

Var glad att du inte bor 50 mil från SC... ;)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare John Galt » 03 maj 2021 22:25

Jag skulle aldrig rekommendera köp till dem...
Användarvisningsbild
John Galt
Teslaägare

Inläggav elbilist mati » 04 maj 2021 06:27

John Galt skrev:Jag skulle aldrig rekommendera köp till dem...

Det är exakt därför jag har övergett Tesla. Man kan inte hålla på sådär när man bor flera timmars bilresa ifrån SC.
Att man måste uppsöka verkstaden ibland för en massa småfel är inget konstigt, men det måste vara rimligt. Jag var inne på Audi igår eftersom min e-tron för femtioelfte gången skramlade i förardörren. De gjorde nåt med dörren, efter knappt en timme kom servicekillen och sa att de inte längre kunde höra oljudet. Annars får du komma in med bilen igen, sa han. Det funkar ju eftersom det är så nära. Med en Tesla hade jag blivit tokig. Oljudet är faktiskt borta, så de gjorde ett bra jobb, men just sådana fel förutsätter nästan att man har nära till verkstaden.
e-Golf 2018
e-tron med dragkrok
Ioniq 5 First Edition beställt
Förbokat VW ID.4
Förbokat Skoda Enyaq
Förbokat VW ID.3 (avbokat)
Model S90D -16
Model SP85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inläggav Teslaägare Trevlig » 04 maj 2021 07:17

Är med ganska trött på min. Känns som jag har mer service bokad än en vanlig bil.

Hittade en till färgklick på dörren som är ful och en bula på huven som har skett innan lack. Så kommer vara utan bilen flera dagar igen.

Men när jag bokade mötet skrev dom att det tar under 4 timmar. Så jag bokar in och förklarar läget.

Väntar nu på ny tid till verkstaden.
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare

Referralkod: kristoffer78135

Inläggav Teslaägare thebishop » 04 maj 2021 08:19

Trevlig skrev:Är med ganska trött på min. Känns som jag har mer service bokad än en vanlig bil.

Hittade en till färgklick på dörren som är ful och en bula på huven som har skett innan lack. Så kommer vara utan bilen flera dagar igen.

Men när jag bokade mötet skrev dom att det tar under 4 timmar. Så jag bokar in och förklarar läget.

Väntar nu på ny tid till verkstaden.

Har inte varit på verkstaden på över ett år nu - rekord sedan bilen köptes - otroligt behagligt. Drar mig för att beställa en ny, glad att Plaid+ blir ett år försenad minst, så hinner man njuta lite av något som funkar ett tag...
P85DL+
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MWall » 04 maj 2021 08:37

På 31 månader har jag bara varit inne med min 4 gånger. Tycker det är godkänt. Blir en femte senare i veckan. Skrammel i inredningen, brun rand runt lilla skärmen, strålkastare som släpper in fukt ska bytas, gnekande stötdämpare fram... Hoppas de fixar allt så jag blir nöjd. Håller på att bli tokig på det liksom "klirrande" ljudet från instrumentbrädan. Är som med en droppande kran när man ska sova.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare spacecoin » 04 maj 2021 10:10

MWall skrev:På 31 månader har jag bara varit inne med min 4 gånger. Tycker det är godkänt. Blir en femte senare i veckan. Skrammel i inredningen, brun rand runt lilla skärmen, strålkastare som släpper in fukt ska bytas, gnekande stötdämpare fram... Hoppas de fixar allt så jag blir nöjd. Håller på att bli tokig på det liksom "klirrande" ljudet från instrumentbrädan. Är som med en droppande kran när man ska sova.

Hade också knarr i min MX runt framrutan. Det byttes några clips så var det kanon efter det. Nu är det något skrammel från passagerardörrens högtalare(?). Man kan banka lite på den så försvinner det i några dagar... orkar inte SC för det just nu.
2019 Model X LR Raven FSD, svart med vit interiör, 20" Slipstream.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 04 maj 2021 17:33

Tesla SC saknar uppenbarligen fortfarande en del system som behövs för att göra ett bra jobb, det
funkar helt enkelt inte alltid som det måste göra...
jag har tyvärr råkat ut för samma sak flera gånger, senast i höstas tex, och vi har ju nästan 30 mil dit så...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Referralkod: mikael1178

Inläggav Teslaägare MWall » 04 maj 2021 18:19

Nu kan de inte lova att de kan skaffa fram en lånebil åt mig på fredag. Har ett viktigt möte kl 10 som jag måste vara hemma i tid för. Jag får reda på om de har nån bil på torsdag eftermiddag. :lol:

Jaja. Jag får väl boka om då i värsta fall...
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Nästa

Återgå till Företaget Tesla