Sida 1 av 1

Servicehelvetet

Postat: 03 maj 2021 22:14
av John Galt
Jag har aldrig tidigare har några stora problem med SC, blivit bra bemött, fått lånebil etc. Jag bor hyggligt nära Bredden vilket är skönt mtp frånvaron av alternativa verkstäder. Men...

För någon månad sedan, eller två, blev en sensor förstörd (så det gick inte att prova EAP när de bjöd på det i två veckor).

Jag bokade tid för reparation och de erbjöd mobilservice. När de väl kom hem till mig visade det sig att de inte hade hittat min sensor som de skulle ha enligt sitt saldo. Det slutade med att de bara bytte en obetydlig knapp som var sönder. Dessutom hade de haft svårt att byta sensorn eftersom de behöver hissa upp bilen.

Killen bokade in mig på servicebesök någon dryg vecka senare. När jag väl kommer dit och lämnar in bilen har de fortfarande inte fått in sensorn, så det är bara att åka hem igen.

Vi kommer då överens om att de ska ringa mig när sensorn kommer in istället för att boka in en ny tid.

Efter typ tre veckor skickar jag ett sms och frågar om de inte fått in sensorn ännu varpå jag blir uppringd då de nu fått in den. Vi bokade till till idag.

I fredags ringer de för att bekräfta min servicetid. Jag ställer då frågan "är ni helt säkra på att sensorn verkligen verkligen ligger på hyllan?". Det var helt 100% säkert!

Jag tog mig till Bredden imorse.

Tror ni sensorjäveln fanns där?

Re: Servicehelvetet

Postat: 03 maj 2021 22:18
av MWall
Var glad att du inte bor 50 mil från SC... ;)

Re: Servicehelvetet

Postat: 03 maj 2021 23:25
av John Galt
Jag skulle aldrig rekommendera köp till dem...

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 07:27
av mati
John Galt skrev:
Jag skulle aldrig rekommendera köp till dem... Bild
Det är exakt därför jag har övergett Tesla. Man kan inte hålla på sådär när man bor flera timmars bilresa ifrån SC.
Att man måste uppsöka verkstaden ibland för en massa småfel är inget konstigt, men det måste vara rimligt. Jag var inne på Audi igår eftersom min e-tron för femtioelfte gången skramlade i förardörren. De gjorde nåt med dörren, efter knappt en timme kom servicekillen och sa att de inte längre kunde höra oljudet. Annars får du komma in med bilen igen, sa han. Det funkar ju eftersom det är så nära. Med en Tesla hade jag blivit tokig. Oljudet är faktiskt borta, så de gjorde ett bra jobb, men just sådana fel förutsätter nästan att man har nära till verkstaden.

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 08:17
av Trevlig
Är med ganska trött på min. Känns som jag har mer service bokad än en vanlig bil.

Hittade en till färgklick på dörren som är ful och en bula på huven som har skett innan lack. Så kommer vara utan bilen flera dagar igen.

Men när jag bokade mötet skrev dom att det tar under 4 timmar. Så jag bokar in och förklarar läget.

Väntar nu på ny tid till verkstaden.

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 09:19
av thebishop
Trevlig skrev:
Är med ganska trött på min. Känns som jag har mer service bokad än en vanlig bil.

Hittade en till färgklick på dörren som är ful och en bula på huven som har skett innan lack. Så kommer vara utan bilen flera dagar igen.

Men när jag bokade mötet skrev dom att det tar under 4 timmar. Så jag bokar in och förklarar läget.

Väntar nu på ny tid till verkstaden.
Har inte varit på verkstaden på över ett år nu - rekord sedan bilen köptes - otroligt behagligt. Drar mig för att beställa en ny, glad att Plaid+ blir ett år försenad minst, så hinner man njuta lite av något som funkar ett tag...

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 09:37
av MWall
På 31 månader har jag bara varit inne med min 4 gånger. Tycker det är godkänt. Blir en femte senare i veckan. Skrammel i inredningen, brun rand runt lilla skärmen, strålkastare som släpper in fukt ska bytas, gnekande stötdämpare fram... Hoppas de fixar allt så jag blir nöjd. Håller på att bli tokig på det liksom "klirrande" ljudet från instrumentbrädan. Är som med en droppande kran när man ska sova.

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 11:10
av spacecoin
MWall skrev:
På 31 månader har jag bara varit inne med min 4 gånger. Tycker det är godkänt. Blir en femte senare i veckan. Skrammel i inredningen, brun rand runt lilla skärmen, strålkastare som släpper in fukt ska bytas, gnekande stötdämpare fram... Hoppas de fixar allt så jag blir nöjd. Håller på att bli tokig på det liksom "klirrande" ljudet från instrumentbrädan. Är som med en droppande kran när man ska sova.
Hade också knarr i min MX runt framrutan. Det byttes några clips så var det kanon efter det. Nu är det något skrammel från passagerardörrens högtalare(?). Man kan banka lite på den så försvinner det i några dagar... orkar inte SC för det just nu.

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 18:33
av Bjelke
Tesla SC saknar uppenbarligen fortfarande en del system som behövs för att göra ett bra jobb, det
funkar helt enkelt inte alltid som det måste göra...
jag har tyvärr råkat ut för samma sak flera gånger, senast i höstas tex, och vi har ju nästan 30 mil dit så...

Re: Servicehelvetet

Postat: 04 maj 2021 19:19
av MWall
Nu kan de inte lova att de kan skaffa fram en lånebil åt mig på fredag. Har ett viktigt möte kl 10 som jag måste vara hemma i tid för. Jag får reda på om de har nån bil på torsdag eftermiddag. :lol:

Jaja. Jag får väl boka om då i värsta fall...

Servicehelvetet

Postat: 05 maj 2021 08:07
av themax
MWall skrev:
Nu kan de inte lova att de kan skaffa fram en lånebil åt mig på fredag. Har ett viktigt möte kl 10 som jag måste vara hemma i tid för. Jag får reda på om de har nån bil på torsdag eftermiddag. :lol:

Jaja. Jag får väl boka om då i värsta fall...
Precis lämnat in i Bredden. Det fick bli en Bolt, för jag tar inte 10 minuters promenad till OKQ8 i Väsby och hyr en bil i det här vädret. Soprent på lånebilar. När jag lämnat i Segeltorp har jag alltid fått bil, men här var det kört.

Re: Servicehelvetet

Postat: 05 maj 2021 08:10
av Trevlig
Varför behöver de låna ut så många bilar....

Re: Servicehelvetet

Postat: 05 maj 2021 08:13
av themax
Trevlig skrev:
Varför behöver de låna ut så många bilar....
Tja, jag skulle ju kunna välja att sitta kvar tills det är klart också. De räknar med någon gång ikväll. Så gott är det dock inte med kapselkaffe … Bild

Re: Servicehelvetet

Postat: 05 maj 2021 08:34
av MWall
Fick sms om att de bara kunde göra hälften av grejerna på min så nu är jag ombokad till slutet av månaden. Det "roliga" är att jag själv bokat fram besöket flera ggr under våren så det är helt oförklarligt att de inte har allt i ordning nu. Men men. Nu blir mina nya strålkastare några veckor nyare. Bara bra! :)

Re: Servicehelvetet

Postat: 05 maj 2021 08:39
av MWall
Trevlig skrev:
Varför behöver de låna ut så många bilar....

Vet ju inte hur många bilar de har. Men det är nog i snålaste laget. Senast jag var där så stod en man och råskällde på personalen för att hans lånebil hade en stor spricka i vindrutan. Då var det tydligen den allra sista lånebilen de hade så det var den eller ingen. Tror mannen åkte därifrån i sin egen bil och bokade om. Själv hade jag då fått den näst sista. Jag hade nog stått ut med en spricka så funderade på att erbjuda ett byte men han var så otrevlig i onödan att jag inte ville. Jag är ofta gnällig mot Tesla men det är ju inte personalen på SC:s fel. De gör nog vad de kan utifrån de begränsningar de har. Det är organisationen som har brister, inte personalen. Så att skälla på de stackarna är som att skylla meteorologen för det dåliga vädret idag.