AP-krash i Kina

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6095
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av spacecoin »

Svenssons skrev:
AP går inte att aktivera på de flesta stadsgator. Tesla stoppar detta i mjukvaran.
Jag beställer en fact-check på den här. Stämmer inte enligt mig. Vore det så väl, så skulle vi inte ha den här diskussionen och kraschen skulle ha förhindrats av Tesla.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Svenssons »

spacecoin skrev:
Svenssons skrev:
AP går inte att aktivera på de flesta stadsgator. Tesla stoppar detta i mjukvaran.
Jag beställer en fact-check på den här. Stämmer inte enligt mig.
Har du någonsin testat att slå på AP när du kör under 30 km/h? Visst kan det gå om du kör snabbare (och antagligen bryter hastighetsbegränsningen).
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6095
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av spacecoin »

Svenssons skrev:
spacecoin skrev:
Svenssons skrev:
AP går inte att aktivera på de flesta stadsgator. Tesla stoppar detta i mjukvaran.
Jag beställer en fact-check på den här. Stämmer inte enligt mig.
Har du någonsin testat att slå på AP när du kör under 30 km/h? Visst kan det gå om du kör snabbare (och antagligen bryter hastighetsbegränsningen).
Min första fråga: Är det max 30km/h på "de flesta" stadsgator hos dig?
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av JonasH »

Svenssons skrev:
spacecoin skrev:
Svenssons skrev:
AP går inte att aktivera på de flesta stadsgator. Tesla stoppar detta i mjukvaran.
Jag beställer en fact-check på den här. Stämmer inte enligt mig.
Har du någonsin testat att slå på AP när du kör under 30 km/h? Visst kan det gå om du kör snabbare (och antagligen bryter hastighetsbegränsningen).
Jag kan slå på AP/FSD när jag står still. T.ex vid rödljus.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Svenssons »

JonasH skrev:
Svenssons skrev:
spacecoin skrev:
Svenssons skrev:
AP går inte att aktivera på de flesta stadsgator. Tesla stoppar detta i mjukvaran.
Jag beställer en fact-check på den här. Stämmer inte enligt mig.
Har du någonsin testat att slå på AP när du kör under 30 km/h? Visst kan det gå om du kör snabbare (och antagligen bryter hastighetsbegränsningen).
Jag kan slå på AP/FSD när jag står still. T.ex vid rödljus.
Ja, om du har en bil framför dig och du inte kör. Det går även slå på i högre hastighet som jag skrev men det går inte att slå på under körning upp till 30 km/h. Även över 30km/h kräver särskilda förutsättningar. Oavsett så kan vem som helst missbruka bilen. Istället för att dra två gånger i vänsterspaken vid rätt förutsättningar, ignorera meddelande och varningstoner, ignorera hur bilen framförs och därmed riskera att kollidera så kan man trycka ner högerpedalen, ignorera hastighetsskyltar, ignorera hur bilen framförs och därmed riskera att bilen kolliderar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av JonasH »

Om jag inte minns helt galet så kan jag slå på AP om jag står vid rödljus med hold på bromsarna även om det inte står en bil framför.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6095
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av spacecoin »

Ja, det stämmer. Har man FSD kan man slå på AP stillastående utan bilar framför.

En fråga som jag klurar på är om man kan komma något förbättringsförslag till Tesla hur man kan göra bilen säkrare utan att skada deras image kring självkörning.

Tesla prioriterar ju säkerhet säger man, och nu när man säljer bilar till fler ”idioter” än förr så växer ju bara problemet.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Walker »

Har aldrig fattat det där. Om man inte vill KÖRA bil så finns det ju andra fortskaffningsmedel.
Tåget? Buss? Samåkning? Be någon annan köra?
Varför måste man prompt lägga sitt (och andras) liv i händerna på tekniska experiment?
Just KÖRglädjen är den största orsaken att jag kör Tesla. Njuter av det varje gång.
…men det är ju bara en högst personlig åsikt och uppfattning. Jag fattar det bara inte. Jag är väl korkad.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 835
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av JonasH »

Walker skrev:
Har aldrig fattat det där. Om man inte vill KÖRA bil så finns det ju andra fortskaffningsmedel.
Tåget? Buss? Samåkning? Be någon annan köra?
Varför måste man prompt lägga sitt (och andras) liv i händerna på tekniska experiment?
Just KÖRglädjen är den största orsaken att jag kör Tesla. Njuter av det varje gång.
…men det är ju bara en högst personlig åsikt och uppfattning. Jag fattar det bara inte. Jag är väl korkad.
Poängen är att vissa uppenbart inte är lämpade att köra bil. Statistiken talar sitt tydliga språk. Teslas bilar som körs med AP/FSD är inblandade i en tiondel så många olyckor som de som körs utan. Kanske inte hela sanningen men ändå.

Sen kan jag intyga att det är betydligt säkrare att köra 100 mil med AP än utan. Man är helt enkelt mer utvilad och mer alert.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av vigge50 »

JonasH skrev:
Walker skrev:
Har aldrig fattat det där. Om man inte vill KÖRA bil så finns det ju andra fortskaffningsmedel.
Tåget? Buss? Samåkning? Be någon annan köra?
Varför måste man prompt lägga sitt (och andras) liv i händerna på tekniska experiment?
Just KÖRglädjen är den största orsaken att jag kör Tesla. Njuter av det varje gång.
…men det är ju bara en högst personlig åsikt och uppfattning. Jag fattar det bara inte. Jag är väl korkad.
Poängen är att vissa uppenbart inte är lämpade att köra bil. Statistiken talar sitt tydliga språk. Teslas bilar som körs med AP/FSD är inblandade i en tiondel så många olyckor som de som körs utan. Kanske inte hela sanningen men ändå.

Sen kan jag intyga att det är betydligt säkrare att köra 100 mil med AP än utan. Man är helt enkelt mer utvilad och mer alert.
Och då jämför du 90% motorvägskörning mot all typ av körning vilket blir väldigt skevt.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3281
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Maw »

En viktig aspekt är att Teslas "Auto Pilot" inte är en autopilot utan ett assistanssystem. Hade Tesla valt att kalla det för "Lane Assist", "Pilot Assist", "Steering Assist" eller nåt mptsvarande så hade färre människor fått uppfattningen att bilen kan köra själv. Det är lätt att betrakta något som heter "Auto Pilot" som en autopilot även om man egentligen vet att man själv måste ha kontroll över färden. :|
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Jordad »

Maw skrev:
En viktig aspekt är att Teslas "Auto Pilot" inte är en autopilot utan ett assistanssystem. Hade Tesla valt att kalla det för "Lane Assist", "Pilot Assist", "Steering Assist" eller nåt mptsvarande så hade färre människor fått uppfattningen att bilen kan köra själv. Det är lätt att betrakta något som heter "Auto Pilot" som en autopilot även om man egentligen vet att man själv måste ha kontroll över färden. :|
I alla andra implementationer tidigare av något som har kallats autopilot så har det varit ett styrhjälpmedel. Ordet ändrar inte plötsligt innebörd för att Tesla börjar använda det. Det hjälper heller inte hur många tyska domare som anser det. I en Tesla är autopilot styrhjälpmedel. Självkörande funktionen kallas för full self driving.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6095
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av spacecoin »

Jordad skrev:
Självkörande funktionen kallas för full self driving.
Ja, förutom att den inte är självkörande då. Självparkerande kan jag ställa upp på. ;)
Edit: Fast det är den ju inte heller, eftersom jag som förare är ansvarig. Fortfarande en assistans-funktion.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3281
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Maw »

Jordad skrev:
Maw skrev:
En viktig aspekt är att Teslas "Auto Pilot" inte är en autopilot utan ett assistanssystem. Hade Tesla valt att kalla det för "Lane Assist", "Pilot Assist", "Steering Assist" eller nåt mptsvarande så hade färre människor fått uppfattningen att bilen kan köra själv. Det är lätt att betrakta något som heter "Auto Pilot" som en autopilot även om man egentligen vet att man själv måste ha kontroll över färden. :|
I alla andra implementationer tidigare av något som har kallats autopilot så har det varit ett styrhjälpmedel. Ordet ändrar inte plötsligt innebörd för att Tesla börjar använda det. Det hjälper heller inte hur många tyska domare som anser det. I en Tesla är autopilot styrhjälpmedel. Självkörande funktionen kallas för full self driving.
Nej, när man har autopilot på ett luft eller vattenfartyg så behöver man inte hela tiden ha ratten/spaken/whatever i handen utan kan släppa uppmärksamheten mer eller mindre. Det kan man inte med Tesla ”Auto Pilot”

FSD som Tesla säljer nu är inte heller fullt självkörande i den bemärkelsen att man kan släppa uppmärksamheten och ägna sig åt något annat. FSD kan utföra många moment av körningen och kanske alla så småningom men kräver hela tiden fullständig uppmärksamhet från föraren även framöver enligt Tesla själva eftersom de säger att den är level 2. Det kommer kanske Enhanced FSD eller något sådant om några/många år som har level 3 eller högre.
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av ippii »

Maw skrev:
Nej, när man har autopilot på ett luft eller vattenfartyg så behöver man inte hela tiden ha ratten/spaken/whatever i handen utan kan släppa uppmärksamheten mer eller mindre. Det kan man inte med Tesla ”Auto Pilot”

FSD som Tesla säljer nu är inte heller fullt självkörande i den bemärkelsen att man kan släppa uppmärksamheten och ägna sig åt något annat. FSD kan utföra många moment av körningen och kanske alla så småningom men kräver hela tiden fullständig uppmärksamhet från föraren även framöver enligt Tesla själva eftersom de säger att den är level 2. Det kommer kanske Enhanced FSD eller något sådant om några/många år som har level 3 eller högre.
AP i en Tesla tar hänsyn till mycket mer än på ett fartyg, som endast håller en fast kurs. Sedan är det inte lika vanligt med skarpa svängar, övergångsställen och annan trafik på havet. Där med kanske okej att släppa rodret.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3281
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Maw »

ippii skrev:
Maw skrev:
Nej, när man har autopilot på ett luft eller vattenfartyg så behöver man inte hela tiden ha ratten/spaken/whatever i handen utan kan släppa uppmärksamheten mer eller mindre. Det kan man inte med Tesla ”Auto Pilot”

FSD som Tesla säljer nu är inte heller fullt självkörande i den bemärkelsen att man kan släppa uppmärksamheten och ägna sig åt något annat. FSD kan utföra många moment av körningen och kanske alla så småningom men kräver hela tiden fullständig uppmärksamhet från föraren även framöver enligt Tesla själva eftersom de säger att den är level 2. Det kommer kanske Enhanced FSD eller något sådant om några/många år som har level 3 eller högre.
AP i en Tesla tar hänsyn till mycket mer än på ett fartyg, som endast håller en fast kurs. Sedan är det inte lika vanligt med skarpa svängar, övergångsställen och annan trafik på havet. Där med kanske okej att släppa rodret.
Precis, Teslas "Auto Pilot" är ingen autopilot i traditionell mening.
Autopilot är ett mekaniskt, elektriskt eller hydraulsystem som används för att styra ett fordon utan hjälp av en människa. De flesta tänker på den specifika användningen i flygplan, men även självstyrande system för fartyg eller andra fordon använder ibland denna term. Man kan använda laser och reflexer för navigation på till exempel truckar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Autopilot
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14479
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av taliz »

Maw skrev:
ippii skrev:
Maw skrev:
Nej, när man har autopilot på ett luft eller vattenfartyg så behöver man inte hela tiden ha ratten/spaken/whatever i handen utan kan släppa uppmärksamheten mer eller mindre. Det kan man inte med Tesla ”Auto Pilot”

FSD som Tesla säljer nu är inte heller fullt självkörande i den bemärkelsen att man kan släppa uppmärksamheten och ägna sig åt något annat. FSD kan utföra många moment av körningen och kanske alla så småningom men kräver hela tiden fullständig uppmärksamhet från föraren även framöver enligt Tesla själva eftersom de säger att den är level 2. Det kommer kanske Enhanced FSD eller något sådant om några/många år som har level 3 eller högre.
AP i en Tesla tar hänsyn till mycket mer än på ett fartyg, som endast håller en fast kurs. Sedan är det inte lika vanligt med skarpa svängar, övergångsställen och annan trafik på havet. Där med kanske okej att släppa rodret.
Precis, Teslas "Auto Pilot" är ingen autopilot i traditionell mening.
Autopilot är ett mekaniskt, elektriskt eller hydraulsystem som används för att styra ett fordon utan hjälp av en människa. De flesta tänker på den specifika användningen i flygplan, men även självstyrande system för fartyg eller andra fordon använder ibland denna term. Man kan använda laser och reflexer för navigation på till exempel truckar.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Autopilot
Jo, det är precis det det är. Autopilot i tex ett flygplan är också ett assistanssystem, det kan inte hantera alla situationer. Det kräver övervakning.

Sedan är det också så att det inte står "autopilot" i bilen. Det står "autosteer(beta)" och är disabled som default. För att kunna enabla det måste man först gå in i några menyer, klicka på en knapp och läsa en disclaimer som beskriver dess begränsningar.
Först efter det kan man aktivera det med växelväljaren(i Model 3/Y).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6095
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av spacecoin »

taliz skrev:
Sedan är det också så att det inte står "autopilot" i bilen. Det står "autosteer(beta)" och är disabled som default. För att kunna enabla det måste man först gå in i några menyer, klicka på en knapp och läsa en disclaimer som beskriver dess begränsningar.
Först efter det kan man aktivera det med växelväljaren(i Model 3/Y).
Ja, det är bra, men vet du vad som är mindre bra?

Bilen vet i god tid både från kartinformation och kameror att den där kurvan är för brant i hastigheten som bilen färdas i. Vidare vet bilen att AP inte borde vara påslaget i den här miljön enligt instruktionsboken baserat på kartinformation. Ändå väljer den att köra ut i skogen med kanske en sekunds förvarning till idioten vid ratten.

Jag ser som sagt stort utrymme för förbättring från leverantörens sida. Att bara skylla på användaren räddar inga liv och sänker inga premier. Det är inte ett blame game eller nollsummespel. Det finns ingen som skulle bli lidande av att Tesla gjorde detta bättre med mjukvara.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1570
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av renes »

I videon hör man varningssignal från AP just innan den åker av vägen. Det låter som AP slog av. Kan det vara pga begränsningen i kurvradie som infördes för nåt år sedan? Det skulle ju göra att kombinationen skarp kurva och för hög hastighet resulterar i att AP plötsligt stänger ned.

I så fall, en genom lagen påtvingad avkörning.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av OfarligTesla »

renes skrev:
I videon hör man varningssignal från AP just innan den åker av vägen. Det låter som AP slog av. Kan det vara pga begränsningen i kurvradie som infördes för nåt år sedan? Det skulle ju göra att kombinationen skarp kurva och för hög hastighet resulterar i att AP plötsligt stänger ned.

I så fall, en genom lagen påtvingad avkörning.
Verkar ju mer som den slår av när han äntligen får händerna på ratten och börjar styra själv, dvs inaktiverar AP genom att styra.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6095
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av spacecoin »

renes skrev:
I videon hör man varningssignal från AP just innan den åker av vägen. Det låter som AP slog av. Kan det vara pga begränsningen i kurvradie som infördes för nåt år sedan? Det skulle ju göra att kombinationen skarp kurva och för hög hastighet resulterar i att AP plötsligt stänger ned.

I så fall, en genom lagen påtvingad avkörning.
Ja, i det här fallet så tror jag bilen i princip är i skogen innan det lyser en röd ratt för att ta över. Jag kollade frame-by-frame.

Man kan ju helt klart diskutera lagstiftningen som man kan ha många synpunkter på, men varför kan Teslas programvara inte anpassa hastigheten till kurvans lutning och lag-begräsningen? Tesla kan göra detta mycket bättre och säkrare. Varför ens försöka ta kurvan med AP när man har information om att det inte går? Varför tillåta föraren att köra med AP i stadsmiljö? Varför låter det som att folk här är emot att Tesla ska öka säkerheten i AP och göra det svårare att göra fel?

Jag ser det som en win-win-win om Tesla skulle göra förbättringar av säkerheten för Autopilot. Vad är problemet? Varför inte? Vore det att erkänna något slags nederlag, eller vad?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4179
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av nek0 »

JonasH skrev:
”Ett vanligt misstag som folk begår när dom ska konstruera något som är fullkomligt idiotsäkert är att dom underskattar den fullkomliga idiotens uppfinningsförmåga.” Douglas Adams.

Gäller fortfarande…
Idiotsäkert betyder att det bara är idioter som tror att det är säkert.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 364
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av d3marcus »

spacecoin skrev:
renes skrev:
I videon hör man varningssignal från AP just innan den åker av vägen. Det låter som AP slog av. Kan det vara pga begränsningen i kurvradie som infördes för nåt år sedan? Det skulle ju göra att kombinationen skarp kurva och för hög hastighet resulterar i att AP plötsligt stänger ned.

I så fall, en genom lagen påtvingad avkörning.
Ja, i det här fallet så tror jag bilen i princip är i skogen innan det lyser en röd ratt för att ta över. Jag kollade frame-by-frame.

Man kan ju helt klart diskutera lagstiftningen som man kan ha många synpunkter på, men varför kan Teslas programvara inte anpassa hastigheten till kurvans lutning och lag-begräsningen? Tesla kan göra detta mycket bättre och säkrare. Varför ens försöka ta kurvan med AP när man har information om att det inte går? Varför tillåta föraren att köra med AP i stadsmiljö? Varför låter det som att folk här är emot att Tesla ska öka säkerheten i AP och göra det svårare att göra fel?

Jag ser det som en win-win-win om Tesla skulle göra förbättringar av säkerheten för Autopilot. Vad är problemet? Varför inte? Vore det att erkänna något slags nederlag, eller vad?
För att de flesta som kommenterar här 1) Lever i en okritisk filterbubbla 2) Inte har koll på mjukvaruutveckling

Exemplet är ett typexempel på dålig UX - användaren förväntar sig något som systemet inte kan leverera. Alla vi som jobbar professionellt med mjukvaruutveckling hade tagit till oss detta och utformat funktionen annorlunda. Att hänvisa till en hundrasidig digital manual är självklart inte lösningen.
Kubi
Inlägg: 271
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av Kubi »

green
@greentheonly
Find an (empty!) road with a sharp curve and point autopilot at it. For most safety ensure there's an extra space outside the curve so you can catch the car before it crashes into stuff and boom!
(this is 2021.4.18.3 btw)

Remember to always pay attention when on AP!



Notera även nedanför att den lyckas bromsa in och ta kurvan också.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: AP-krash i Kina

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev:
Man kan ju helt klart diskutera lagstiftningen som man kan ha många synpunkter på, men varför kan Teslas programvara inte anpassa hastigheten till kurvans lutning och lag-begräsningen? Tesla kan göra detta mycket bättre och säkrare. Varför ens försöka ta kurvan med AP när man har information om att det inte går? Varför tillåta föraren att köra med AP i stadsmiljö? Varför låter det som att folk här är emot att Tesla ska öka säkerheten i AP och göra det svårare att göra fel?

Jag ser det som en win-win-win om Tesla skulle göra förbättringar av säkerheten för Autopilot. Vad är problemet? Varför inte? Vore det att erkänna något slags nederlag, eller vad?
Utanför USA har vi ju inte FSD beta, så att AP inte klarar stadsgatorna är ju inte konstigt då dem aldrig var designad för det. Ta vilken mjukvara som helst och använd den till saker den inte är gjord för och du kommer få varierande resultat. Förbättringar för stadsgatorna kommer när FSD beta kommer hit, vilket århundrade som helst nu.

Sen är frågan varför man skall lägga tid och energi på att försöka begränsa saker, idioterna kommer hitta på vägar runt det, tycker jag gäller allt i samhället.
Skriv svar