Sur efter köp av begagnad S 100D. Finns det fler?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Sur efter köp av begagnad S 100D. Finns det fler?

Inlägg av OfarligTesla »

spacecoin skrev:

Menar du att det skulle gå långsammare om Tesla hade bättre tillgänglig dokumentation från vilken VIN man ändrade grejer? Jag tycker inte det hänger ihop.
Frågan här var ju huruvida det var bättre med årsmodeller/facelifts eller att införa saker så snabbt man har de tillgängligt, där är det ju utan tvekan så att om man skall vänta tills nästa årsmodell innan man kan införa något tar det längre tid innan den funktionen finns i produktion.

Men inget av dessa fall utesluter ju att man kan hålla koll på från vilket VIN saker införts.
Aida
Inlägg: 962
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Sur efter köp av begagnad S 100D. Finns det fler?

Inlägg av Aida »

Remuz skrev:
Många jämförelser med elektronik, men även bilar är ju såhär. Kollade en beg Toyota avensis innan jag köpte min verso. Avensisens infotainment var så segt då man tryckt i touch2 mjukvara i touch1 hårdvara. Lite som teslas MCU då.

Edit: Sedan är det ju knas att jämföra 3 med S, det är ju som att jämföra S90 med S60.

Nä det är en felaktig jämförelse skulle jag vilja hävda. S60 och S90 är i stort samma bil med olika yttermått och designdetaljer med inställningar i chassit. Det finns inte mycket som är gemensamt mellan MS och M3.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1022
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Sur efter köp av begagnad S 100D. Finns det fler?

Inlägg av holden »

Det är ett helt nytt sätt att köpa bil, man vet inte exakt vad man får som hos gammelbilstillverkarna - like it or not. Att utan att ha läst på en massa på forumet fatta vad som faktiskt ingår när man köper en ny Tesla är väldigt svårt, jag visste det i vart fall inte och försökte få bilen att fickparkera då jag trodde att summonfunktionen var standard enligt den mycket snåriga hemsidan. Att köpa en begagnad gör det givetvis ytterligare komplext.
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1570
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Sur efter köp av begagnad S 100D. Finns det fler?

Inlägg av renes »

holden skrev:
Det är ett helt nytt sätt att köpa bil, man vet inte exakt vad man får som hos gammelbilstillverkarna - like it or not. Att utan att ha läst på en massa på forumet fatta vad som faktiskt ingår när man köper en ny Tesla är väldigt svårt, jag visste det i vart fall inte och försökte få bilen att fickparkera då jag trodde att summonfunktionen var standard enligt den mycket snåriga hemsidan. Att köpa en begagnad gör det givetvis ytterligare komplext.
Fast fickparkera och summon är två olika funktioner. Båda i samma paket, dock.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Sur efter köp av begagnad S 100D. Finns det fler?

Inlägg av Mickep »

Förstår att det känns surt , men inte för att strö salti såren, många av bristerna hade upptäckts vid en provkörning.(och kunde lösts med lite prutning)
Det mesta går att uppdatera (Björn nyland gör det och skickar räkning till mister green) men det kostar pengar.
Men moraliskt har du rätt, de borde varit bättre men nu är det inte så.
Det andra alternativet hade varit bättre.
Skriv svar