Tesla är inte som andra bilföretag. :-)

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Tesla är inte som andra bilföretag. :-)

Inlägg av Jerker »

Jag hade inne bilen på service idag (bytte en knarrande länkarm) i Norrköping. Jag vet ju var verkstaden/showroom ligger, så det var inte nåt problem. Men jag häpnade ändå inför hur låg profil Tesla har på sin lokal, näst intill nonchalant.

Vid infarten stod det bara en gatupratare, bredvid den betydligt mer ambitiösa skylten till bilbesiktningsfirmans:
IMG_20210803_081333.jpg
Själva byggnaden skvallrar inte mycket om att Tesla finns här. Fem flaggstänger med deras flaggor iofs, men det går knappt att se loggan på dem. Mot väg E66 har de Tesla skrivet på väggen men de har också tillåtit besiktningsfirman att synas på deras byggnad (Det är inte infart till Dekra utan till Teslas showroom där den skylten sitter):
Tesla nrk.png
Och inne i bilhallen ekar det tomt. Det är svårt att föreställa sig att detta tillhör en av världens just nu mest framgångsrika biltillverkare! :D
IMG_20210803_094155.jpg
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Tesla är inte som andra bilföretag. :-)

Inlägg av TiborBlomhall »

Senast jag var på Tesla Segeltorp i Stockholm såg det ut så här :lol:
20210803_125834.jpg
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Tesla är inte som andra bilföretag. :-)

Inlägg av mikebike »

Teslas showroom i Mall of Scandinavia har i långa perioder varit helt tomt på bilar....
Jag hoppas de får in en Model Y snart...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
HX100
Inlägg: 323
Blev medlem: 18 apr 2019 13:10

Re: Tesla är inte som andra bilföretag. :-)

Inlägg av HX100 »

Jag tyckte jag hörde något om att de skulle ha den stora hallen som showroom för deras begagnade bilar men frågan är om de nånsin har tillräckligt många osålda bilar för att det ska vara lönt.

Annars gillar jag de lokalerna, nästan lite religiös upplevelse med de stora öppna vita ytorna.
Skriv svar