Teslakontot

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jwic
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 22 aug 2019 06:29

Teslakontot

Inlägg av Jwic »

Hej
Fick ut min M3:a i dec 2020.
Det är en tjänstebil via Volvofinans.
När jag besökte Tesla Malmö sa de ” lägg upp ett konto och beställ bilen om du vill ha den i tid och RN nr ger du Volvofinans” gjorde så och Volvo beställde en bil med felstavad mailadress och nytt RN. Det tog 6 veckor att få appen att fungera efter att jag hade fått min bil pga av den felaktiga mailadressen. Det fungerade bra även om jag inte såg min bil på Teslakontot via pc. Ända tills mitt kreditkort blev förnyat. Då sa bilen ”ingen SC” ändrade mitt korts data 2ggr, men utan framgång… sitter med en bil som inte är betald på mitt riktiga konto. Och min riktiga bil på ett konto där mailadressen är felstavad och som jag inte kommer åt eftersom min riktiga mailadress redan är använd. Supporten skickar mig support-sales/sales/support och support emea anger att maiboxen inte kollas….. vad €^*€# gör man????
Skall på road trip snart och behöver ladda.
Tips?
Vitok
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 dec 2020 15:03

Re: Teslakontot

Inlägg av Vitok »

Jwic skrev:
Hej
Fick ut min M3:a i dec 2020.
Det är en tjänstebil via Volvofinans.
När jag besökte Tesla Malmö sa de ” lägg upp ett konto och beställ bilen om du vill ha den i tid och RN nr ger du Volvofinans” gjorde så och Volvo beställde en bil med felstavad mailadress och nytt RN. Det tog 6 veckor att få appen att fungera efter att jag hade fått min bil pga av den felaktiga mailadressen. Det fungerade bra även om jag inte såg min bil på Teslakontot via pc. Ända tills mitt kreditkort blev förnyat. Då sa bilen ”ingen SC” ändrade mitt korts data 2ggr, men utan framgång… sitter med en bil som inte är betald på mitt riktiga konto. Och min riktiga bil på ett konto där mailadressen är felstavad och som jag inte kommer åt eftersom min riktiga mailadress redan är använd. Supporten skickar mig support-sales/sales/support och support emea anger att maiboxen inte kollas….. vad €^*€# gör man????
Skall på road trip snart och behöver ladda.
Tips?
Jag har också tjänstebil via volvofinans och gjorde ett liknande upplägg som dig när jag beställde. Jag mailade min säljare och hon såg till att bilen som jag beställt på mitt konto togs bort inom en dag så där fattar jag inte vad problemet är (gäller kanske bara att få tag på rätt person?) vad det gäller den felaktiga mailadressen borde volvofinans se till att den blir ändrad eftersom det är de som äger bilen. Pga det kan du inte heller se ”din” bil på ditt teslakonto på datorn.
Skriv svar