Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus...
Moderator: Redaktion
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Jag tycker man kunde prova och sänka bonusen lite. Göra det mindre förmånligt och se hur det påverkar efterfrågan. Jag tror inte den skulle påverkas nämnvärt.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
eizzmar skrev:Fast det handlar inte bara om efterfrågan. En miljonär kan lika gärna köpa en Porsche Panamera som en Porsche Taycan. Hen skiter antagligen i om den släpper ut avgaser eller inte. Däremot så vet jag enligt fakta från flertalet att de hellre köper en Taycan som går på el, om du får 70.000 kr i bonus som de kan investera i annat, på börsen eller liknande. Vinnaren är klimatet som slipper ännu en fossilbil. Klimatet skiter i om bilen sen kostar 100.000 eller 2 miljoner. Staten får dessutom in sjukt mycket mer intäkter i form av moms på de dyrare bilarna, så de är ju rent praktiskt sett ett köp för statens skull.
Vet du ens vad efterfrågan är?
Bonusen handlar inte om att hjälpa få folk att ha råd. Det handlar om att få folk att välja elbil.
Jag hävdar dock bestämt att bonusen inte spelar så stor roll längre. När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Det är väl ifs minst lika lång leveranstid på motsvarande ICE-bilar? Så man kanske inte kan dra slutsatsen att efterfrågan på elbilar är tillräckligt stor även utan bonus?MWall skrev:eizzmar skrev:Fast det handlar inte bara om efterfrågan. En miljonär kan lika gärna köpa en Porsche Panamera som en Porsche Taycan. Hen skiter antagligen i om den släpper ut avgaser eller inte. Däremot så vet jag enligt fakta från flertalet att de hellre köper en Taycan som går på el, om du får 70.000 kr i bonus som de kan investera i annat, på börsen eller liknande. Vinnaren är klimatet som slipper ännu en fossilbil. Klimatet skiter i om bilen sen kostar 100.000 eller 2 miljoner. Staten får dessutom in sjukt mycket mer intäkter i form av moms på de dyrare bilarna, så de är ju rent praktiskt sett ett köp för statens skull.
Vet du ens vad efterfrågan är?
Bonusen handlar inte om att hjälpa få folk att ha råd. Det handlar om att få folk att välja elbil.
Jag hävdar dock bestämt att bonusen inte spelar så stor roll längre. När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
-
- Inlägg: 5407
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?MWall skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
+1MWall skrev:eizzmar skrev:Fast det handlar inte bara om efterfrågan. En miljonär kan lika gärna köpa en Porsche Panamera som en Porsche Taycan. Hen skiter antagligen i om den släpper ut avgaser eller inte. Däremot så vet jag enligt fakta från flertalet att de hellre köper en Taycan som går på el, om du får 70.000 kr i bonus som de kan investera i annat, på börsen eller liknande. Vinnaren är klimatet som slipper ännu en fossilbil. Klimatet skiter i om bilen sen kostar 100.000 eller 2 miljoner. Staten får dessutom in sjukt mycket mer intäkter i form av moms på de dyrare bilarna, så de är ju rent praktiskt sett ett köp för statens skull.
Vet du ens vad efterfrågan är?
Bonusen handlar inte om att hjälpa få folk att ha råd. Det handlar om att få folk att välja elbil.
Jag hävdar dock bestämt att bonusen inte spelar så stor roll längre. När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Tycker att man ska ta bort bonusen helt. Bonusen gör bara att bilarna blir dyrare. Ta bort bonusen och höj straffskatten för biltillverkarna som inte klarar CO2 kraven.
Malus pengarna kan man använda till flera snabbladdare.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Fast min poäng är ju att efterfrågan är tillräckligt stark. Och mer därtill.SwedishAdvocate skrev:Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?MWall skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
Jag tror nog tillverkarna försöker bygga fler bilar redan som det är. Ett eller två års väntetid spelar nog ingen roll.
Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt.
Folk är bara så kåta på att håva in bidraget själva. Fast ni fattar inte att det även slår mot andrahandsvärdet så i slutändan tjänar man inte så mycket på bonusen som bilköpare. Pengarna går raka vägen till biltillverkarna.
Senast redigerad av MWall, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Inlägg: 5407
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Det håller jag med om.MWall skrev:.../ Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt. /...
Någon som vet hur mycket skattepengar som försvunnit här?.../ Kartläggningen av vinsterna i välfärden visade att lönsamheten inom välfärden var nästan dubbelt så hög som för tjänstesektorn som helhet. Avkastningen på eget kapital uppgick till 27,5 procent – även den nästan dubbelt så hög som för tjänstesektorn i dess helhet. Särskilt hög visade sig avkastningen vara i relation till det så kallade operativa kapitalet. Mellan åren 2005 och 2013 låg medianavkastningen bland välfärdsföretagen på 47 procent. Utredningen konstaterar därför att det förekommer övervinster inom välfärden. Utredningen definierar övervinster som "vinster som överstiger den ersättning som marknaden kan anses kräva för att skjuta till kapital till företagen". Kartläggningen visar också att spridningen är mycket stor, där vissa företag gör mycket stora vinster med hög kapitalavkastning till ägarna. /...
Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Vinster_i ... s%20helhet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Om man ser till totala utsläppen av växthusgaser så är det ju den som kör mycket som behöver uppmuntras till elbil och där gör ju bonusen mindre skillnad då besparingen på drivmedel blir en bonus i sig. Att någon som kör väldigt lite byter bort sin begagnade dieselbil mot en ny elbil har ju betydligt mindre betydelse.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Finns massor av felsatsningar. T ex.
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/smala ... g-om-troll
Var ju nån kommun som höll sig med en poet på heltid också...
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/smala ... g-om-troll
Var ju nån kommun som höll sig med en poet på heltid också...
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Är väl ett tecken på hur sjukt ineffektiv offentlig sektor är om privata alternativ kan göra såna vinster och ändå ha efterfrågan på sina tjänster.SwedishAdvocate skrev:Det håller jag med om.MWall skrev:.../ Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt. /...
Någon som vet hur mycket skattepengar som försvunnit här?.../ Kartläggningen av vinsterna i välfärden visade att lönsamheten inom välfärden var nästan dubbelt så hög som för tjänstesektorn som helhet. Avkastningen på eget kapital uppgick till 27,5 procent – även den nästan dubbelt så hög som för tjänstesektorn i dess helhet. Särskilt hög visade sig avkastningen vara i relation till det så kallade operativa kapitalet. Mellan åren 2005 och 2013 låg medianavkastningen bland välfärdsföretagen på 47 procent. Utredningen konstaterar därför att det förekommer övervinster inom välfärden. Utredningen definierar övervinster som "vinster som överstiger den ersättning som marknaden kan anses kräva för att skjuta till kapital till företagen". Kartläggningen visar också att spridningen är mycket stor, där vissa företag gör mycket stora vinster med hög kapitalavkastning till ägarna. /...
Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Vinster_i ... s%20helhet.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
För min del så har bonusen gjort att ägandekostnaden för min M3P 2021 uppgått till typ 30k på ett år.MWall skrev:Fast min poäng är ju att efterfrågan är tillräckligt stark. Och mer därtill.SwedishAdvocate skrev:Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?MWall skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
Jag tror nog tillverkarna försöker bygga fler bilar redan som det är. Ett eller två års väntetid spelar nog ingen roll.
Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt.
Folk är bara så kåta på att håva in bidraget själva. Fast ni fattar inte att det även slår mot andrahandsvärdet så i slutändan tjänar man inte så mycket på bonusen som bilköpare. Pengarna går raka vägen till biltillverkarna.
Köpte min för 712.000 kr i mars 2021.
Fått ut 70.000 kr i bonus och nu är den värd 610.000 kr.
Kvar är 32.000 kr som den kostat mig om jag skulle sälja den idag.
Hade inte bonusen funnits så hade den kostat mig 102.000 kr. Lite skillnad…
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Du missförstår hela tiden varför bonusen finns. Den finns inte för att sänka dina bilkostnader.eizzmar skrev:För min del så har bonusen gjort att ägandekostnaden för min M3P 2021 uppgått till typ 30k på ett år.MWall skrev:Fast min poäng är ju att efterfrågan är tillräckligt stark. Och mer därtill.SwedishAdvocate skrev:Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?MWall skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
Jag tror nog tillverkarna försöker bygga fler bilar redan som det är. Ett eller två års väntetid spelar nog ingen roll.
Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt.
Folk är bara så kåta på att håva in bidraget själva. Fast ni fattar inte att det även slår mot andrahandsvärdet så i slutändan tjänar man inte så mycket på bonusen som bilköpare. Pengarna går raka vägen till biltillverkarna.
Köpte min för 712.000 kr i mars 2021.
Fått ut 70.000 kr i bonus och nu är den värd 610.000 kr.
Kvar är 32.000 kr som den kostat mig om jag skulle sälja den idag.
Hade inte bonusen funnits så hade den kostat mig 102.000 kr. Lite skillnad…
Dessutom hade din bil varit värd mer om inte bonusen funnits..
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Tror inte att du köpte den för att du tänker på miljön.eizzmar skrev:För min del så har bonusen gjort att ägandekostnaden för min M3P 2021 uppgått till typ 30k på ett år.MWall skrev:Fast min poäng är ju att efterfrågan är tillräckligt stark. Och mer därtill.SwedishAdvocate skrev:Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?MWall skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
Jag tror nog tillverkarna försöker bygga fler bilar redan som det är. Ett eller två års väntetid spelar nog ingen roll.
Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt.
Folk är bara så kåta på att håva in bidraget själva. Fast ni fattar inte att det även slår mot andrahandsvärdet så i slutändan tjänar man inte så mycket på bonusen som bilköpare. Pengarna går raka vägen till biltillverkarna.
Köpte min för 712.000 kr i mars 2021.
Fått ut 70.000 kr i bonus och nu är den värd 610.000 kr.
Kvar är 32.000 kr som den kostat mig om jag skulle sälja den idag.
Hade inte bonusen funnits så hade den kostat mig 102.000 kr. Lite skillnad…
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Å jo! Verkligen. Hade inte alls räknat med att den skulle va värd så här mycket nu. Trodde vid köp att den skulle bli min dyraste bil-historia någonsin. Men utöver att den går på el och är snäll mot miljön så älskar jag det faktum att den är full med modern teknik och innovation.nek0 skrev:Tror inte att du köpte den för att du tänker på miljön.eizzmar skrev:För min del så har bonusen gjort att ägandekostnaden för min M3P 2021 uppgått till typ 30k på ett år.MWall skrev:Fast min poäng är ju att efterfrågan är tillräckligt stark. Och mer därtill.SwedishAdvocate skrev:Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?MWall skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
Jag tror nog tillverkarna försöker bygga fler bilar redan som det är. Ett eller två års väntetid spelar nog ingen roll.
Man ska inte slösa med skattepengar. Punkt.
Folk är bara så kåta på att håva in bidraget själva. Fast ni fattar inte att det även slår mot andrahandsvärdet så i slutändan tjänar man inte så mycket på bonusen som bilköpare. Pengarna går raka vägen till biltillverkarna.
Köpte min för 712.000 kr i mars 2021.
Fått ut 70.000 kr i bonus och nu är den värd 610.000 kr.
Kvar är 32.000 kr som den kostat mig om jag skulle sälja den idag.
Hade inte bonusen funnits så hade den kostat mig 102.000 kr. Lite skillnad…
För mig som är teknik-nörd passar den mig perfekt. Så jag skulle säga 50% miljö, 50% teknik.
Som sagt, jag hade köpt den oavsett. Att den har ett bra värde nu ser jag bara som en enorm bonus.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Så vad fick vi skattebetalare för pengarna? Inte ett skit...eizzmar skrev:Å jo! Verkligen. Hade inte alls räknat med att den skulle va värd så här mycket nu. Trodde vid köp att den skulle bli min dyraste bil-historia någonsin. Men utöver att den går på el och är snäll mot miljön så älskar jag det faktum att den är full med modern teknik och innovation.
För mig som är teknik-nörd passar den mig perfekt. Så jag skulle säga 50% miljö, 50% teknik.
Som sagt, jag hade köpt den oavsett. Att den har ett bra värde nu ser jag bara som en enorm bonus.
-
- Inlägg: 5407
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Och vilken sorts slutsats kan man dra från ett enskilt fall?MWall skrev:Så vad fick vi skattebetalare för pengarna? Inte ett skit...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Teman är ju att man kanske inte får bonus om man köper en elbil som kostar över 700 000kreizzmar skrev:Å jo! Verkligen. Hade inte alls räknat med att den skulle va värd så här mycket nu. Trodde vid köp att den skulle bli min dyraste bil-historia någonsin. Men utöver att den går på el och är snäll mot miljön så älskar jag det faktum att den är full med modern teknik och innovation.nek0 skrev:Tror inte att du köpte den för att du tänker på miljön.eizzmar skrev:MWall skrev:Varför skulle inte efterfrågan spela någon roll?SwedishAdvocate skrev:.../ När det är leveranstider på över ett år så vinner vi ingenting på att få ännu fler att beställa. Biltillverkarna kan ändå inte bygga fler för tillfället.
Ju mer efterfrågan – desto mer incitament för biltillverkarna att öka produktion och utveckla fler bilmodeller.
Som en vettig eldriven kombi t.ex. Någon som sett en sån?
För min del så har bonusen gjort att ägandekostnaden för min M3P 2021 uppgått till typ 30k på ett år.
Köpte min för 712.000 kr i mars 2021.
Fått ut 70.000 kr i bonus och nu är den värd 610.000 kr.
Kvar är 32.000 kr som den kostat mig om jag skulle sälja den idag.
Hade inte bonusen funnits så hade den kostat mig 102.000 kr. Lite skillnad…
För mig som är teknik-nörd passar den mig perfekt. Så jag skulle säga 50% miljö, 50% teknik.
Som sagt, jag hade köpt den oavsett. Att den har ett bra värde nu ser jag bara som en enorm bonus.
För dig var det väl viktigt att få de pengarna. Hade du köpt den om du inte fick bonus pengarna?
Hade du köpt en LR hade du fått längre räckvidd, som är bättre för miljön och nästan samma teknik.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Jag hade inte köpt bilen om jag inte hade fått bonusen nej. För mig är detta det dyraste bilköp jag någonsin gjort och bonusen är en stor del till varför jag valde elbil denna gången.
Hade LR fått bonus så hade jag nog tagit den ja. Nu skiljer det dock inte så mycket på P och LR räckviddsmässigt när man kör lugnt och till vardags. Bara några få få mil. Sitter ju typ samma batteri i.
Att P har kortare räckvidd har också mycket o göra med att det sitter 20” istället för 18” på.
När jag köpte Teslan så skiljde det knappt 30.000 mellan LR och P. Att då inte välja Performance när man inte har behov av dragkrok är bara dumt i mitt tycke. En högst personlig åsikt dock.
Hade LR fått bonus så hade jag nog tagit den ja. Nu skiljer det dock inte så mycket på P och LR räckviddsmässigt när man kör lugnt och till vardags. Bara några få få mil. Sitter ju typ samma batteri i.
Att P har kortare räckvidd har också mycket o göra med att det sitter 20” istället för 18” på.
När jag köpte Teslan så skiljde det knappt 30.000 mellan LR och P. Att då inte välja Performance när man inte har behov av dragkrok är bara dumt i mitt tycke. En högst personlig åsikt dock.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Jo självklart gör man som du gjorde. Menade mer att de som klagar att de inte köper en elbil om man inte får bonus och samtidigt kan välja en LR istället och få bonus.eizzmar skrev:Jag hade inte köpt bilen om jag inte hade fått bonusen nej. För mig är detta det dyraste bilköp jag någonsin gjort och bonusen är en stor del till varför jag valde elbil denna gången.
Hade LR fått bonus så hade jag nog tagit den ja. Nu skiljer det dock inte så mycket på P och LR räckviddsmässigt när man kör lugnt och till vardags. Bara några få få mil. Sitter ju typ samma batteri i.
Att P har kortare räckvidd har också mycket o göra med att det sitter 20” istället för 18” på.
När jag köpte Teslan så skiljde det knappt 30.000 mellan LR och P. Att då inte välja Performance när man inte har behov av dragkrok är bara dumt i mitt tycke. En högst personlig åsikt dock.
Nej, bonusen måste bort, nu finns det ingen anledning att ha skiten kvar.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Du skrev väl nyss att du hade köpt den oavsett? Eller är det olyckligt citerat?eizzmar skrev:Jag hade inte köpt bilen om jag inte hade fått bonusen nej. För mig är detta det dyraste bilköp jag någonsin gjort och bonusen är en stor del till varför jag valde elbil denna gången.
Hade LR fått bonus så hade jag nog tagit den ja. Nu skiljer det dock inte så mycket på P och LR räckviddsmässigt när man kör lugnt och till vardags. Bara några få få mil. Sitter ju typ samma batteri i.
Att P har kortare räckvidd har också mycket o göra med att det sitter 20” istället för 18” på.
När jag köpte Teslan så skiljde det knappt 30.000 mellan LR och P. Att då inte välja Performance när man inte har behov av dragkrok är bara dumt i mitt tycke. En högst personlig åsikt dock.
Hade inte bonusen funnits hade begagnade bilar betingat ett högre värde och så hade det antagligen sänkt priserna något. Totalt sett skulle det inte göra nån märkbar skillnad för bilköpare. Räntekostnaderna för den något högre summan är försumbara. Iaf hittills.
Nej, bonuspengarna skickas rakt in i biltillverkarnas vinster. Det är fan inte ok.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Jag skrev att jag hade köpt den oavsett om den hade hållit bra värde eller inte. Det var inte angående om miljöbonusen.MWall skrev:Du skrev väl nyss att du hade köpt den oavsett? Eller är det olyckligt citerat?eizzmar skrev:Jag hade inte köpt bilen om jag inte hade fått bonusen nej. För mig är detta det dyraste bilköp jag någonsin gjort och bonusen är en stor del till varför jag valde elbil denna gången.
Hade LR fått bonus så hade jag nog tagit den ja. Nu skiljer det dock inte så mycket på P och LR räckviddsmässigt när man kör lugnt och till vardags. Bara några få få mil. Sitter ju typ samma batteri i.
Att P har kortare räckvidd har också mycket o göra med att det sitter 20” istället för 18” på.
När jag köpte Teslan så skiljde det knappt 30.000 mellan LR och P. Att då inte välja Performance när man inte har behov av dragkrok är bara dumt i mitt tycke. En högst personlig åsikt dock.
Hade inte bonusen funnits hade begagnade bilar betingat ett högre värde och så hade det antagligen sänkt priserna något. Totalt sett skulle det inte göra nån märkbar skillnad för bilköpare. Räntekostnaderna för den något högre summan är försumbara. Iaf hittills.
Nej, bonuspengarna skickas rakt in i biltillverkarnas vinster. Det är fan inte ok.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
850 kkr för ylr? Det är bara att glömma bonusen.
Och sänka priset? De som köpt för överpriser kommer inte direkt bli lyckliga (även om det är vad som behövs)
Har skett förut.
Kollade i Norge och 30 kkr nok i skillnad mellan y och yp är en no brainer.
Och sänka priset? De som köpt för överpriser kommer inte direkt bli lyckliga (även om det är vad som behövs)
Har skett förut.
Kollade i Norge och 30 kkr nok i skillnad mellan y och yp är en no brainer.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Har de höjt priset?Mickep skrev:850 kkr för ylr? Det är bara att glömma bonusen.
Och sänka priset? De som köpt för överpriser kommer inte direkt bli lyckliga (även om det är vad som behövs)
Har skett förut.
Kollade i Norge och 30 kkr nok i skillnad mellan y och yp är en no brainer.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
Hur får du den till att kosta 850 kkr? Kostar 744 kkr plus destinationsavgift…Mickep skrev:850 kkr för ylr? Det är bara att glömma bonusen.
Och sänka priset? De som köpt för överpriser kommer inte direkt bli lyckliga (även om det är vad som behövs)
Har skett förut.
Kollade i Norge och 30 kkr nok i skillnad mellan y och yp är en no brainer.
Re: Om din Tesla kostar mer än 700 tkr så får du ingen bonus
En fullutrustad Y LR kostar 892.000. Så det går alldeles utmärkteizzmar skrev:Hur får du den till att kosta 850 kkr? Kostar 744 kkr plus destinationsavgift…Mickep skrev:850 kkr för ylr? Det är bara att glömma bonusen.
Och sänka priset? De som köpt för överpriser kommer inte direkt bli lyckliga (även om det är vad som behövs)
Har skett förut.
Kollade i Norge och 30 kkr nok i skillnad mellan y och yp är en no brainer.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017