Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
zimpan
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 30 aug 2021 22:17
Ort: Åkersberga

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av zimpan »

Gääsp, Peder är en utdöende gammalmofig konservativ stofil som inte förstår sig på utveckling.
TM3 LR -21 MIC
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av martinot »

zimpan skrev:
Gääsp, Peder är en utdöende gammalmofig konservativ stofil som inte förstår sig på utveckling.
Exakt. För dagens moderna bilköpare så räcker inte den gamla tyska beprövade kassaskåpskänslan längre för att sälja bilar.

Tycker Christian förklarar detta mycket väl för herrarna Alrik och Peder här när han berättar varför hans M3P är en mycket roligare bil:

M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av MWall »

martinot skrev:
zimpan skrev:
Gääsp, Peder är en utdöende gammalmofig konservativ stofil som inte förstår sig på utveckling.
Exakt. För dagens moderna bilköpare så räcker inte den gamla tyska beprövade kassaskåpskänslan längre för att sälja bilar.

Tycker Christian förklarar detta mycket väl för herrarna Alrik och Peder här när han berättar varför hans M3P är en mycket roligare bil:

Fast jag tackar inte nej till en solidare bil med bättre utrustning ändå. Det ena utesluter inte det andra i mina ögon.
JockeX
Inlägg: 147
Blev medlem: 31 mar 2018 18:19

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av JockeX »

Min M3 LR har förändrat min uppfattning om bilar helt och hållet. Hur mycket journalisterna än försöker kommer de inte ifrån det oundvikliga i vad som håller på att hända.
Användarvisningsbild
zimpan
Teslaägare
Inlägg: 75
Blev medlem: 30 aug 2021 22:17
Ort: Åkersberga

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av zimpan »

martinot skrev:
zimpan skrev:
Gääsp, Peder är en utdöende gammalmofig konservativ stofil som inte förstår sig på utveckling.
Exakt. För dagens moderna bilköpare så räcker inte den gamla tyska beprövade kassaskåpskänslan längre för att sälja bilar.

Tycker Christian förklarar detta mycket väl för herrarna Alrik och Peder här när han berättar varför hans M3P är en mycket roligare bil:

Peder var som ett fromt lamm när Christian berättade hur det är, inga protester och utfall alls.... :)
TM3 LR -21 MIC
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av LarsL »

Jag tittar inte på klippet, vill inte sponsra dem.

De kanske försöker vara Top Gear? Men då ska man komma ihåg att Jeremy Clarkson och James May är skolade och intelligenta människor vars åsikter är värda att lyssna till. Jag gissar att både jag och Clarkson och May har mer bil och maskinkunskap i mitt lillfinger än vad dessa personer har, alltså behöver jag inte lyssna på dem (mitt val).
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 813
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av Elof »

LarsL skrev:
Jag tittar inte på klippet, vill inte sponsra dem.

De kanske försöker vara Top Gear? Men då ska man komma ihåg att Jeremy Clarkson och James May är skolade och intelligenta människor vars åsikter är värda att lyssna till. Jag gissar att både jag och Clarkson och May har mer bil och maskinkunskap i mitt lillfinger än vad dessa personer har, alltså behöver jag inte lyssna på dem (mitt val).
Jag läste inte ditt inlägg. Och jag håller inte med. ;)
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av SwedishAdvocate »

LarsL skrev:
.../ Men då ska man komma ihåg att Jeremy Clarkson och James May är skolade och intelligenta människor vars åsikter är värda att lyssna till. Jag gissar att både jag och Clarkson och May har mer bil och maskinkunskap i mitt lillfinger än vad dessa personer har /...
James May kanske...

Clarkson... Not so much.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av MWall »

SwedishAdvocate skrev:
LarsL skrev:
.../ Men då ska man komma ihåg att Jeremy Clarkson och James May är skolade och intelligenta människor vars åsikter är värda att lyssna till. Jag gissar att både jag och Clarkson och May har mer bil och maskinkunskap i mitt lillfinger än vad dessa personer har /...
James May kanske...

Clarkson... Not so much.
De spelar ju roller också så svårt att säga. Nån som känner de privat?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av LarsL »

SwedishAdvocate skrev:
LarsL skrev:
.../ Men då ska man komma ihåg att Jeremy Clarkson och James May är skolade och intelligenta människor vars åsikter är värda att lyssna till. Jag gissar att både jag och Clarkson och May har mer bil och maskinkunskap i mitt lillfinger än vad dessa personer har /...
James May kanske...

Clarkson... Not so much.
Clarkson är hög utbildat och intelligent… han också. Går inte att jämföra med dessa nissar som tror de kan göra något liknande utan att ha den tyngden bakom sig.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av Zalman3 »

martinot skrev:
zimpan skrev:
Gääsp, Peder är en utdöende gammalmofig konservativ stofil som inte förstår sig på utveckling.
Exakt. För dagens moderna bilköpare så räcker inte den gamla tyska beprövade kassaskåpskänslan längre för att sälja bilar.

Tycker Christian förklarar detta mycket väl för herrarna Alrik och Peder här när han berättar varför hans M3P är en mycket roligare bil:

Christian har helt rätt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av SwedishAdvocate »

LarsL skrev:
SwedishAdvocate skrev:
LarsL skrev:
.../ Men då ska man komma ihåg att Jeremy Clarkson och James May är skolade och intelligenta människor vars åsikter är värda att lyssna till. Jag gissar att både jag och Clarkson och May har mer bil och maskinkunskap i mitt lillfinger än vad dessa personer har /...
James May kanske...

Clarkson... Not so much.
Clarkson är hög utbildat och intelligent… han också. Går inte att jämföra med dessa nissar som tror de kan göra något liknande utan att ha den tyngden bakom sig.
Min åsikt: Nu har jag inte sett Clarkson de senaste två åren... Men innan dess var ju kombinationen Clarkson och en elbil -- särskilt en Tesla -- en komplett katastrof. Och IMO så var inte det elbilens fel...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14384
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av taliz »

Brooks på dragtimes, som bland annat äger en Ferrari SF90, Lambo Huracan, McLaren 765LT mfl, gjorde just en liten jämförelse med en "Pederbil" och hans Tesla.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
tesla newbie
Inlägg: 500
Blev medlem: 01 sep 2021 15:32

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av tesla newbie »

Peder är ju ute efter att provocera och han gillar också bilar med bling bling och hög kvalitetskänsla. Jag kommer själv från en BMW, men tycker definitivt inte att kvalitetskänslan är sämre i Model Y än i min förra BMW X3. Det jag kan klaga på i Model Y är att frunken låter lite klonkigt när man låser upp den, samt att jag har lite skaller från bakluckan, men det hade jag bitvis i min X3:a också. Men gillar man blingbling och mycket krom och läder i interiören så är väl Tesla fel bil.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av dstr »

Zalman3 skrev:
martinot skrev:
zimpan skrev:
Gääsp, Peder är en utdöende gammalmofig konservativ stofil som inte förstår sig på utveckling.
Exakt. För dagens moderna bilköpare så räcker inte den gamla tyska beprövade kassaskåpskänslan längre för att sälja bilar.

Tycker Christian förklarar detta mycket väl för herrarna Alrik och Peder här när han berättar varför hans M3P är en mycket roligare bil:

Christian har helt rätt.
Lyssnade ni öht på vad Peder sa? (eftersom han mest upprepade Christians ord)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av dstr »

MWall skrev:
De spelar ju roller också så svårt att säga. Nån som känner de privat?
Självklart överdriver Peder sin roll. Det driver ju trafik och tråden här växer och växer. :) I det här fallet så har han dock många poänger om man lyssnar på VAD, inte HUR han säger det.


Jag träffar Peder någon gång om året i samband med hans evenemang Ba(r)ndagen. Han har ett stort hjärta.

Jag skulle påstå att Peder gillar alla bilar, och byter ofta. Han driver Storfräsarpodden, så även till den vill han driva trafik. Senaste infallet är en c-kortsreggad pickup och så håller han på och bygger en räserbil av en gammal jänkare, så det är definitivt inte bara bling.
Användarvisningsbild
d3marcus
Teslaägare
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2020 10:47

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av d3marcus »

Alltså, de spelar in filmer och skriver krönikor för att driva trafik. Knappast någon slump att så många filmer/artiklar handlar om Tesla då:

1) Många boomers hatar förändringar och med det elbilar och specifikt Tesla.
2) Många Tesla-leasare är mer av en hejarklack till bolaget än kritiska konsumenter och med det lättkränkta så fort något negativt yppas om Tesla.

Precis som Tesla jobbar de datadrivet…
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Allt är Teslaköparnas fel! Eller?

Inlägg av spacecoin »

d3marcus skrev:
Alltså, de spelar in filmer och skriver krönikor för att driva trafik. Knappast någon slump att så många filmer/artiklar handlar om Tesla då:

1) Många boomers hatar förändringar och med det elbilar och specifikt Tesla.
2) Många Tesla-leasare är mer av en hejarklack till bolaget än kritiska konsumenter och med det lättkränkta så fort något negativt yppas om Tesla.

Precis som Tesla jobbar de datadrivet…
+100. Fanns det en funktion för att ge en award på forumet så hade jag gett dig en guldmedalj.
Skriv svar