Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Maw
Teslaägare
Inlägg: 3237
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Inlägg av Maw »

Kul jämförelse mellan det innovativa och framgångsrika SAAB från -70 och -80-talet och dagens Tesla.

Är Tesla M3 en reinkarnation av SAAB 99/900 och är dagens Teslaägare samma framsynta människor som gårdagens SAAB-ägare? :D

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Inlägg av martinot »

Festligt! :D

Jag tycker att jag med M3 och MY ser viss inspiration av BMC Mini med enkelhet, och nerskalad interiör och mittmonterad mätare/information. Upplever helt klart en viss, men tydlig, filosofisk inspiration av Mini när jag sätter mig i vår M3! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Inlägg av NiklasTesla »

Maw skrev:
Kul jämförelse mellan det innovativa och framgångsrika SAAB från -70 och -80-talet och dagens Tesla.

Är Tesla M3 en reinkarnation av SAAB 99/900 och är dagens Teslaägare samma framsynta människor som gårdagens SAAB-ägare? :D

Jepp ligger rätt mycket i det.

Precis som jag sade redan innan Model 3 började levereras till Sverige var att bilen skulle bli lika vanlig på våra svenska vägar som Saab 900 var på 80/90-talet (vilket nu verkar stämma då jag ser Model 3 överallt).

MVH
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Inlägg av Dafro »

Håller med, många 3or nu och Saab hade ett eget tänk, Saab har jag haft några av, därför jag har varit sugen på Tesla.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 868
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Inlägg av Delta »

Hade 4 st 9-5 Aero efter varandra. Den sista var en Hirsch som efter 14000mil såldes för 52k. (Ny över 400k). Älskade dem alla precis som mina 2 st MS. :D
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Tesla == SAAB på -70 och -80-talet?

Inlägg av dd88 »

Tycker att likheten mellan köparna är större än mellan bolagen. Alla hade väl någon granne på 80-talet som inte kunde sluta prata om sin SAAB med alla dess ”innovativa” idéer som egentligen inte borde ha lämnat ritbordet.

Roligast är väl ändå synen på Volvo. Stack lika mycket i ögonen då som tyskarna gör idag, något mindervärdeskomplex.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Skriv svar