Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

LarsOJ skrev:
spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Det handlar nog mest om affärerna de gjort tillsammans (far och son) i Kina och Ukraina.
Hur skiljer det sig från vad någon annan "person of power" gjort för sina halvdana avkommor, polare och släktingar? Trump, Clintons, Bush?
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
LarsOJ skrev:
spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Det handlar nog mest om affärerna de gjort tillsammans (far och son) i Kina och Ukraina.
Hur skiljer det sig från vad någon annan "person of power" gjort för sina halvdana avkommor, polare och släktingar? Trump, Clintons, Bush?
Tja här handlar det ju om att Joe Biden gjort dessa affärer för sin egen skull vad jag förstått.

Du kanske har rätt dock att det hör till vanligheten och bara mer pajkastning nuförtiden.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av wannabee »

spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Tja, Trumps söner och /eller de som var gifta med hans dotter/döttrar granskades ju mycket när Trump var president, varför ska det inte vara likadant med demokratiska presidenters barn?

Är det för att Demokrater är automatiskt goda och republikaner automatiskt onda? Vår press verkar ju typ tycks det.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

wannabee skrev:
spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Tja, Trumps söner och /eller de som var gifta med hans dotter/döttrar granskades ju mycket när Trump var president, varför ska det inte vara likadant med demokratiska presidenters barn?

Är det för att Demokrater är automatiskt goda och republikaner automatiskt onda? Vår press verkar ju typ tycks det.
Att granska är en sak, att hänga ut (privata bilder t ex) är en annan.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Elon Musk has just restored the Twitter account of Andrew Anglin, the neo-Nazi who founded the infamous website Stormfront and said women should be “raped and locked in cages.”

Good luck getting back those advertisers, Elon.
https://twitter.com/joncoopertweets/sta ... 9618512896

Jag tror Elon får hoppas på subscriptions...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av martinot »

SwedishAdvocate skrev:
wannabee skrev:
backe skrev:
wannabee skrev:
LarsOJ skrev:
Hårt tryck från EU. Vad är dom oroliga för?

”The European Commission on Wednesday threatened Musk with a ban unless Twitter abides by strict content moderation rules, as US Treasury secretary Janet Yellen indicated that Washington was reviewing his purchase of the social network.”

https://www.ft.com/content/a07ca1ae-9f9 ... bb30e18ed2
Jag ångrar verkligen att jag röstade ja till att gå med i EU, Swexit nästa..
P.g.a. att Elon måste jobba efter samma regler som alla andra?
Pga att EU visat mer och mer antidemokratiska tendenser, tex angående Polen och Ungern och häromdagen skulle de ju diskutera att Svenska regeringen var beroende av SD. /...
Eller så här:

För det här året har Freedom House gett Ungern betyget 69/100. Det är inte tillräckligt för att Ungern ska kunna betämnas som "Free". Istället benämns Ungern "Partly free". Således: De länder i EU som alla är överens om är demokratier har bestämt att Ungern – som inte längre kan klassas som en demokrati – inte längre ska få ta del av EU-bidrag. Tycker jag är mycket rimligt. Särskilt eftersom Ungern gått och blivit rätt skapligt korrupt dessutom...

Källa på om Ungern är en demokrati eller inte:
https://freedomhouse.org/country/hungar ... world/2022

Freedom House klassar fortfarande Polen som en Demokrati. Men, 2017 fick Polen betyget 89/100. Spola fram fem år till 2022 – och då har Polen sänkt det betyget till 81/100...

Källa på om Polen är en demokrati eller inte:
https://freedomhouse.org/country/poland ... world/2022
https://freedomhouse.org/country/poland ... world/2017
wannabee skrev:
.../ Elon vill ju göra Twitter öppet för dem i mitten alltså begränsa de Tio procenten i båda ytterkanterna vilket väldigt många personer organisationer företag och även EU verkar vilja hindra.
Det här har jag inte följt med i, men eftersom jag tycker att ditt första stycke är 'relativt felaktigt' så får jag en känsla av att det som du skriver om EU i det här andra stycket inte heller stämmer...
Både Ungern och Turkiet är djävla skitländer/styren, och borde inte få vara med i EU eller NATO. Kasta ut skiten. De är bägge kommunistvurmare som fjäskar för Putin.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av martinot »

backe skrev:
Just Liz Wheeler verkar sansad... Apple är marxister?
Tyvärr så går Apple, precis som Elon/Tesla, på kommunistiska CCPs krav att förhindra demokrati och yttrandefrihet.

Verkligen tyvärr, för jag gillar ju ändå mycket av bägge företagens produkter. :(
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
lloydfabege
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 05 maj 2021 17:56

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av lloydfabege »

wannabee skrev:
spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Tja, Trumps söner och /eller de som var gifta med hans dotter/döttrar granskades ju mycket när Trump var president, varför ska det inte vara likadant med demokratiska presidenters barn?

Är det för att Demokrater är automatiskt goda och republikaner automatiskt onda? Vår press verkar ju typ tycks det.
Skillnaden är naturligtvis att Ivana Trump och Jared Kushner var anställda av staten som seniora rådgivare till presidenten och framförallt Kushner arbetade nära exempelvis den israeliska och saudiarabiska staten å USA:s vägnar. Mig veterligen har inte Hunter Biden haft någon statlig position.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
wannabee skrev:
spacecoin skrev:
Lurkern skrev:
Ser man det positivt kan nästa presidentval stå mellan två kandidater som granskats till fullo. Vore unikt.
Ska Hunter Biden bli president nu? :roll:

Om Joe Biden har en son som är missbrukare, gör det honom till en bättre eller sämre president? Ulf Kristerssons döttrar! Gräääv!
Tja, Trumps söner och /eller de som var gifta med hans dotter/döttrar granskades ju mycket när Trump var president, varför ska det inte vara likadant med demokratiska presidenters barn?

Är det för att Demokrater är automatiskt goda och republikaner automatiskt onda? Vår press verkar ju typ tycks det.
Att granska är en sak, att hänga ut (privata bilder t ex) är en annan.
Här är en ganska bra skriven story om ”Hunter Bidens laptop” som i själva verket är flera laptops och en hårddisk. Det är ju långt ifrån bara privata bilder det handlar om.

https://nymag.com/intelligencer/article ... ation.html
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Jag är mest intresserad av den publicistiska vinkeln. Vilket ansvar har man som plattform (Twitter) och som 'twittrare' med massor av följare? Att dra gränsen vid "free speech" tror jag är svårt. Som exempel är förtalsmål är ju ofta komplicerade; ex Ebba Busch vs "Esbjörns" ombud. Vidare är det olika lagar i olika länder.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
Jag är mest intresserad av den publicistiska vinkeln. Vilket ansvar har man som plattform (Twitter) och som 'twittrare' med massor av följare? Att dra gränsen vid "free speech" tror jag är svårt. Som exempel är förtalsmål är ju ofta komplicerade; ex Ebba Busch vs "Esbjörns" ombud. Vidare är det olika lagar i olika länder.
Ja exakt! Det är ju i dagsläget väldigt otydligt vilket ansvar Twitter ska ha/har och vilka/vems regler de ska följa. Tycker jag iaf.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5426
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av SwedishAdvocate »

martinot skrev:
backe skrev:
Just Liz Wheeler verkar sansad... Apple är marxister?
Tyvärr så går Apple, precis som Elon/Tesla, på kommunistiska CCPs krav att förhindra demokrati och yttrandefrihet.

Verkligen tyvärr, för jag gillar ju ändå mycket av bägge företagens produkter. :(
Den kritiken går väl att rikta mot rätt många fler företag... Som t.ex. mot alla andra biltillverkare...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Den långa versionen av "jag var full och köpte det, och mindes inte något när jag vaknade" :lol:
FjK0SgIXwAAO1zH.png
https://twitter.com/chancery_daily/stat ... 5992384513
SwedishAdvocate
Inlägg: 5426
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av SwedishAdvocate »

spacecoin skrev:
Den långa versionen av "jag var full och köpte det, och mindes inte något när jag vaknade" :lol:

[En bild med text.]

https://twitter.com/chancery_daily/stat ... 5992384513
Tycker jag inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Det vekar trenda nedåt...

"But every single time Musk began to speak, the crowd started booing again, much to the frustration of Musk."
https://gizmodo.com/elon-musk-booed-sta ... 1849881192
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
Det vekar trenda nedåt...

"But every single time Musk began to speak, the crowd started booing again, much to the frustration of Musk."
https://gizmodo.com/elon-musk-booed-sta ... 1849881192
Ouch! Tog nog hårt. Kan nog bli så om man är ständigt omgiven av ja sägare.
Lurkern
Inlägg: 906
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Lurkern »

Elon och San Franciscos är en kul kombination. Tidernas tightaste åsiktskorridor möter Mr "no f***s given".
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Lurkern skrev:
Elon och San Franciscos är en kul kombination. Tidernas tightaste åsiktskorridor möter Mr "no f***s given".
Jag tror inte Dave Chapelle är föredragen kvällsunderhållning för de du tänker på. Vi får se.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Twitter skriver om sin policy i efterhand för att rättfärdiga banningen av @ElonJet:
https://twitter.com/TwitterSafety/statu ... 9669354496

Konsekvensen blir väl att det är mot reglerna att skriva om, eller ladda upp fotografier på, folk samma dag om man kan lista ut var de är genom informationen. Låter supergenomtänkt!

Nästa Tesla-day blir 24 timmar i efterhand på Twitter då eller? :D Live-tweets från konserter förbjuds? Journalister i riksdagen? Osv.
Fredrik j
Inlägg: 10798
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

spacecoin skrev:
Twitter skriver om sin policy i efterhand för att rättfärdiga banningen av @ElonJet:
https://twitter.com/TwitterSafety/statu ... 9669354496

Konsekvensen blir väl att det är mot reglerna att skriva om, eller ladda upp fotografier på, folk samma dag om man kan lista ut var de är genom informationen. Låter supergenomtänkt!

Nästa Tesla-day blir 24 timmar i efterhand på Twitter då eller? :D Live-tweets från konserter förbjuds? Journalister i riksdagen? Osv.
Ja det där var ju inte så genomtänkt. Kunde man inte bara helt enkelt gjort det mot reglerna att berätta var elon Musk befinner sig? Det är ju syftet.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Fredrik j skrev:
Ja det där var ju inte så genomtänkt. Kunde man inte bara helt enkelt gjort det mot reglerna att berätta var elon Musk befinner sig? Det är ju syftet.
Ja det hade ju varit enklare. Eller snarare Elon Musks plan. Jag tror inte det här kommer att sluta bra.
Posta en selfie med kändis => ban. Eller behöver ju inte ens vara en kändis. Selfie med mamma på shoppingrundan lär ju räcka. :D
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6104
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Bloomberg:
"Elon Musk’s Twitter Is a Shakespearean Psychodrama Set in Silicon Valley
He’s ruling his newest acquisition the way he rules the rest of his empire: impulsively, erratically, vindictively, loudly. It really doesn’t need to be this way."

https://archive.vn/bf3gv
Fredrik j
Inlägg: 10798
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

spacecoin skrev:
Fredrik j skrev:
Ja det där var ju inte så genomtänkt. Kunde man inte bara helt enkelt gjort det mot reglerna att berätta var elon Musk befinner sig? Det är ju syftet.
Ja det hade ju varit enklare. Eller snarare Elon Musks plan. Jag tror inte det här kommer att sluta bra.
Posta en selfie med kändis => ban. Eller behöver ju inte ens vara en kändis. Selfie med mamma på shoppingrundan lär ju räcka. :D
En valrörelse kommer ju bli märklig. Ett idrottsevenemang?
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Kriper »

Elon nu hjälte i den ryska propagandan efter att Ukrainare spärrats från Twitter.
Skärmavbild 2022-12-15 kl. 16.26.03.png
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

Kriper skrev:
Elon nu hjälte i den ryska propagandan efter att Ukrainare spärrats från Twitter.
All publicitet är bra publicitet eller? :lol:
Skriv svar