Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Aktien TSLA

Inlägg av spacecoin »

Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jordad »

Zalman3 skrev:
Lite intressant är att CNBC länge hävdat att Teslas aktie har varit övervärderad. Nu känns det mera som de gett upp.
De erkänner att de har ingen aning om vilka mekanismer som fortfarande driver upp kursen.

Har man inte förstått dessa mekanismer, då blir man ju heller inte särskilt trovärdig i sin argumentation, att aktien måste ner.
CNBC är en marginell liten tv-kanal med typ 100t tittare. Inte värd att bry sig om. De verkar sprida vilken skit som helst bara de får betalt för det. Hedgefonder och andra som hade stora korta positioner har förlorat så mycket pengar vid det här laget att de antagligen inte längre har råd att betala CNBC för att sprida skit i samma utsträckning.

Man kan försvara Teslas värdering med helt sunda argument. Tesla ägs av flera stora institutioner. De är inte ägare av ideologiska skäl utan de äger Tesla för att de anser att det är en bra investering. Flera analytiker från stora institutioner har köp och högre riktkurs än dagens: https://www.marketbeat.com/stocks/NASDA ... ce-target/

Det var även två bra inlägg från användaren Wicket på amerikanska forumet idag om hur man kan tänka kring värdering: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-5642910

Jag är ingen expert och baserar min värdering mer på en helhetssyn av de industrier som Tesla är involverade i. Tillverkningskostnad för elbilar sjunker tex snabbare än vad den traditionella bilindustrin tar höjd för. Prisparitet kan ske inom bara några år men traditionella biltillverkare planerar inte för tillräcklig produktionskapacitet till skillnad från Tesla. Med hög expansionstakt når Tesla även stordriftsfördelar innan den saktfärdiga konkurrensen. Det ger högre lönsamhet som i sin tur finansierar ytterligare expansion. Stordriftsfördelar kommer förhoppningsvis även ge lönsamhet inom energilagring och soltak men det återstår att se.

Jag bryr mig mest om operativt kassaflöde nu eftersom Tesla i första hand måste kunna fortsätta expandera snabbt om de ska rättfärdiga dagens värdering. Det var smart och nödvändigt att Tesla gjorde sina resningar 2020 för att sänka risken inför satsningen på snabbare expansion och ny teknologi som 4680 och gigapress men de kan inte fortsätta så.
Screenshot_20210621-165145.png
Sedan finns det eventuellt framtida robotaxis, AI mm som jag tycker det är omöjligt att räkna på i dagens läge men en del fäster visst värde vid det. En del har säkert delvis ideologiska motiv med och det är väl bara fint. Jag har det med till viss del :)
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Aktien TSLA

Inlägg av MWall »

Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.

2. Man kan tänka sig att köpa aktier i ett annat bilföretag, under förutsättning att de tillverkar 100% elbilar.
Men tillverkar de fortfarande fossilbilar så är det stopp.

Så om någon annan biltillverkare ska få aktieköparens förtroende, så måste man dels bara sälja elbilar, och ta i från tårna för att försöka vara ännu bättre än Tesla.

Finns dom som köper en Nissan Leaf 30kWh för att göra ett Statement, det ska synas att man kör en elbil.

Och vissa som köper Tesla aktien gör ett Statement, man vill få bort fossila bilar så fort som möjligt.
Och man ser inte aktieköpet som en investering. Man ser det som att man ger pengar till Tesla.

Tydligen är denna grupp ganska stor.
För ska man med traditionella ekonomiska fundamenta kunna förklara dagens aktiekurs, så hamnar man fel.

Lite intressant är att CNBC länge hävdat att Teslas aktie har varit övervärderad. Nu känns det mera som de gett upp.
De erkänner att de har ingen aning om vilka mekanismer som fortfarande driver upp kursen.

Har man inte förstått dessa mekanismer, då blir man ju heller inte särskilt trovärdig i sin argumentation, att aktien måste ner.

Antalet elbilsfanatiska altruister med mer pengar än de behöver är antagligen inte tillräckligt många för att driva upp en kurs som TSLA:s. Det är ju ett helt stört resonemang. Nog för att du gillar att dra stora växlar på hur du och din syster resonerar men det här måste vara nytt rekord.

Vad är det som "fortfarande driver upp kursen"? Den har väl backat ca 30% sen toppen i januari? Finns inga tecken på att den vänder upp igen just nu utan det är nog fortsatt pyspunka som gäller. Visst studsar den upp några procent då och då men det är ju nåt annat. Det är så börskurser brukar se ut. Trenden är helt klart negativ just nu.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Aktien TSLA

Inlägg av MWall »

Jordad skrev:

Man kan försvara Teslas värdering med helt sunda argument. Tesla ägs av flera stora institutioner. De är inte ägare av ideologiska skäl utan de äger Tesla för att de anser att det är en bra investering. Flera analytiker från stora institutioner har köp och högre riktkurs än dagens: https://www.marketbeat.com/stocks/NASDA ... ce-target/
Vilka argument då? Påhittade Excelark med påhittade framtida fabriker och en obegränsad efterfrågan parat med fantasimarginaler? Man kan tweaka det mesta till sin fördel om man vill...
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jordad »

MWall skrev:
Jordad skrev:

Man kan försvara Teslas värdering med helt sunda argument. Tesla ägs av flera stora institutioner. De är inte ägare av ideologiska skäl utan de äger Tesla för att de anser att det är en bra investering. Flera analytiker från stora institutioner har köp och högre riktkurs än dagens: https://www.marketbeat.com/stocks/NASDA ... ce-target/
Vilka argument då? Påhittade Excelark med påhittade framtida fabriker och en obegränsad efterfrågan parat med fantasimarginaler? Man kan tweaka det mesta till sin fördel om man vill...
Man behöver inte uttrycka sig så nedvärderande. Bättre att diskutera fakta.

Ja värderingen av Tesla har ökat sedan Tesla bevisade att de kan bygga stora fabriker på rekordtid. Att man byggde en fabrik i Giga Shanghais storlek på så kort tid är en helt abnorm händelse i bilindustrin. Det tar i regel flera decennier innan bilfabriker når den kapacitet som Giga Shanghai har idag.

Varför sätter du dig inte in i de olika analyserna istället? Börja tex med Piper Sandler: https://t.co/2RymV59c0m?amp=1

Förklara sedan varför de olika analytikerna har fel och varför deras riktkurser inte stämmer om du anser det. Då lär vi oss alla något.

Ps. New street research är en bra början med:
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Aktien TSLA

Inlägg av MWall »

MWall skrev:
Jordad skrev:

Man kan försvara Teslas värdering med helt sunda argument. Tesla ägs av flera stora institutioner. De är inte ägare av ideologiska skäl utan de äger Tesla för att de anser att det är en bra investering. Flera analytiker från stora institutioner har köp och högre riktkurs än dagens: https://www.marketbeat.com/stocks/NASDA ... ce-target/
Vilka argument då? Påhittade Excelark med påhittade framtida fabriker och en obegränsad efterfrågan parat med fantasimarginaler? Man kan tweaka det mesta till sin fördel om man vill...
Zalman postade en bild från Youtube där nån satt och hittade på fabriker och att Tesla skulle bygga si och så många miljoner bilar 2025. Från tråden om hur väl förberedda biltillverkarna är.
Zalman3 skrev:
Tesla säljer över 6 miljoner bilar 2025.
Bilagan Screenshot_20210620-051500_YouTube.jpg finns inte längre

Kommer exempelvis GM gå i konkurs?
Screenshot_20210620-051500_YouTube.jpg
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jordad »

MWall skrev:
Zalman postade en bild från Youtube där nån satt och hittade på fabriker och att Tesla skulle bygga si och så många miljoner bilar 2025. Från tråden om hur väl förberedda biltillverkarna är.
Blanda gärna inte in mig i det. Jag tycker inte man ska titta på Solving the money problem eller Hyperchange. Deras slutsatser och prognoser är ofta alldeles för överdrivna. Däremot är Hypercharts som Gali driver jättebra :)

Samma gäller ARK. Deras prognoser är för överdrivna. De ingår inte heller i de analytiker som jag länkade till.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Larofo »

Jordad skrev:
MWall skrev:
Zalman postade en bild från Youtube där nån satt och hittade på fabriker och att Tesla skulle bygga si och så många miljoner bilar 2025. Från tråden om hur väl förberedda biltillverkarna är.
Blanda gärna inte in mig i det. Jag tycker inte man ska titta på Solving the money problem eller Hyperchange. Deras slutsatser och prognoser är ofta alldeles för överdrivna. Däremot är Hypercharts som Gali driver jättebra :)

Samma gäller ARK. Deras prognoser är för överdrivna. De ingår inte heller i de analytiker som jag länkade till.
"Solving.." är rätt extrem.
Rob Maurer/Tesla Daily skulle jag ranka högst av Youtubers som följer Tesla.
Han är lugn, sansad, påläst, duktig, noggrann och ödmjuk.
Dvs allt som jag inte är. :D
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jordad »

Larofo skrev:
"Solving.." är rätt extrem.
Rob Maurer/Tesla Daily skulle jag ranka högst av Youtubers som följer Tesla.
Han är lugn, sansad, påläst, duktig, noggrann och ödmjuk.
Dvs allt som jag inte är. :D
Ja samma här :D
Bästa Tesla Daily är björndebatten med David Trainer:
Respektfull och båda får tala till punkt.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »

spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Remuz »

Zalman3 skrev:
spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Ja, du köpte en Tesla av andra anledningar vågar jag gissa. Vad dom är vet jag inte, men det var knappast för att skänka bort en mellanskillnad, jag gissar snarare att du gillade bilen, accelerationen, AP, SuC osv. Svårt för mig att bevisa såklart, men att du av ideologiska skäl gav bort 600k tror jag inte.
P85D svart/svart med gratis SuC
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Fredrik j »

Sen när handlar bilar bara om transport?
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Aktien TSLA

Inlägg av rockard »

Zalman3 skrev:
spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Det här börjar ju bli helt hysteriskt. Först verkade det som att du tror att du ger pengar till företaget Tesla när du köper en aktie av någon annan på börsen, men nu verkar det som att du på något sätt tycker att ditt bilköp hänger ihop med att köpa aktier. Mycket märkligt...
Svart X75D -17
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »

rockard skrev:
Zalman3 skrev:
spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Det här börjar ju bli helt hysteriskt. Först verkade det som att du tror att du ger pengar till företaget Tesla när du köper en aktie av någon annan på börsen, men nu verkar det som att du på något sätt tycker att ditt bilköp hänger ihop med att köpa aktier. Mycket märkligt...
Om jag tror på Tesla är det väl inte alls märkligt att jag:
1. Köpt en Tesla
2. Köpt Tesla aktier
3. Förbokat en Tesla
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
rockard
Teslaägare
Inlägg: 430
Blev medlem: 10 maj 2016 11:48
Ort: Solna

Re: Aktien TSLA

Inlägg av rockard »

Zalman3 skrev:
rockard skrev:
Zalman3 skrev:
spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Det här börjar ju bli helt hysteriskt. Först verkade det som att du tror att du ger pengar till företaget Tesla när du köper en aktie av någon annan på börsen, men nu verkar det som att du på något sätt tycker att ditt bilköp hänger ihop med att köpa aktier. Mycket märkligt...
Om jag tror på Tesla är det väl inte alls märkligt att jag:
1. Köpt en Tesla
2. Köpt Tesla aktier
3. Förbokat en Tesla
Ingen av dina punkter har någonsin varit en fråga, men kul för dig.
Svart X75D -17
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Maw »

Zalman3 skrev:
rockard skrev:
Zalman3 skrev:
spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Det här börjar ju bli helt hysteriskt. Först verkade det som att du tror att du ger pengar till företaget Tesla när du köper en aktie av någon annan på börsen, men nu verkar det som att du på något sätt tycker att ditt bilköp hänger ihop med att köpa aktier. Mycket märkligt...
Om jag tror på Tesla är det väl inte alls märkligt att jag:
1. Köpt en Tesla
2. Köpt Tesla aktier
3. Förbokat en Tesla
Jag trodde att du skulle byta till MG?
Du har ju tjatat om hur billiga och fantastiskt bra MG är i månader nu...
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »


Jag trodde att du skulle byta till MG?
Du har ju tjatat om hur billiga och fantastiskt bra MG är i månader nu...
Jag tror att MG med en privat leasing på 1.990kr per månad är en prispressare.
Vilket är bra för alla elbilsköpare.

MG har ju tryckt ner priset på en Nissan Leaf i Norge till 210.000Nok.

Blir intressant vilket privatleasingpris MG ZS EV med 73kWh batteriet får.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Jordad
Teslaägare
Inlägg: 1431
Blev medlem: 04 mar 2019 18:15

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jordad »

Zalman3 skrev:
Om jag tror på Tesla är det väl inte alls märkligt att jag:
1. Köpt en Tesla
2. Köpt Tesla aktier
3. Förbokat en Tesla
Diagrammet nedan från boken Guld och gröna skogar är förenklat men det ger ändå en bra bild av den oerhörda skada en genomsnittlig svensk medborgares sparande och pensionssparande kan göra.
Screenshot_20210622-233311.png
Att investera rätt är det största bidraget vi kan göra.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »

Jordad skrev:
Zalman3 skrev:
Om jag tror på Tesla är det väl inte alls märkligt att jag:
1. Köpt en Tesla
2. Köpt Tesla aktier
3. Förbokat en Tesla
Diagrammet nedan från boken Guld och gröna skogar är förenklat men det ger ändå en bra bild av den oerhörda skada en genomsnittlig svensk medborgares sparande och pensionssparande kan göra.
Screenshot_20210622-233311.png
Att investera rätt är det största bidraget vi kan göra.
Om man vill investera för att tjäna pengar är skog en bättre affär än aktier.
Över en 50 års period har skog ökat med ca 8% per år i snitt medans aktier ökat med ca 7%.

Om du då investerar 1 miljon kr i skog och väntar i 50 år, då är skogen värd ca 46,9 miljoner.

Om du investerar 1 miljon i aktier så är dom värda 29,45 miljoner efter 50 år.

Du har då tjänat ca 17,5 miljoner mera på skogen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Aktien TSLA

Inlägg av spacecoin »

Zalman3 skrev:
spacecoin skrev:
Zalman3 skrev:
Finns ju dom som resonerar så här.

1. Man köper Tesla aktier så dom har råd att snabbt expandera och därmed konkurrera ut fossila bilar.
Aktie kursen är ointressant.
Tror du att det är så här börsen funkar? Spännande...
Jag bytte från en Toyota Auris till en Tesla S75D.
En kompis hävdar att mitt transportbehov redan uppfylldes av Aurisen.
Han hävdar att jag av altruistiska skäl,
med Teslaköpet, gav ca 600.000kr till Tesla.
Har han fel?
Det är en irrelevant och felaktig jämförelse.

Tesla är ju bara delaktig i börstransaktionen om det rör sig om en emission. Faktiskt är det så att företaget Tesla går back på att kursen är hög, eftersom dom behöver återköpa aktier till marknadspris för att ge till Elon och alla andra direktörer med feta optionsprogram.

Tesla tror dessutom att BTC är en bättre investering än sin egen aktie.
TomParkering
Inlägg: 88
Blev medlem: 24 apr 2019 04:45

Re: Aktien TSLA

Inlägg av TomParkering »

Zalman3 skrev:
Jordad skrev:
Zalman3 skrev:
Om jag tror på Tesla är det väl inte alls märkligt att jag:
1. Köpt en Tesla
2. Köpt Tesla aktier
3. Förbokat en Tesla
Diagrammet nedan från boken Guld och gröna skogar är förenklat men det ger ändå en bra bild av den oerhörda skada en genomsnittlig svensk medborgares sparande och pensionssparande kan göra.
Screenshot_20210622-233311.png
Att investera rätt är det största bidraget vi kan göra.
Om man vill investera för att tjäna pengar är skog en bättre affär än aktier.
Över en 50 års period har skog ökat med ca 8% per år i snitt medans aktier ökat med ca 7%.

Om du då investerar 1 miljon kr i skog och väntar i 50 år, då är skogen värd ca 46,9 miljoner.

Om du investerar 1 miljon i aktier så är dom värda 29,45 miljoner efter 50 år.

Du har då tjänat ca 17,5 miljoner mera på skogen.
Å andra sidan är du förmodligen minst 80 bast.

Det är helt meningslöst att titta på historiska avkastningar i det tidsperspektivet. Inte för att du hinner bli gammal och dö utan för att förutsättningarna förändras så att vad som hände på 70-talet har noll relevans för vad som händer på 20-talet.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »

Aktien upp idag.
645,92 USD +22,21 (3,56 %)

Vad säger expertpanelen, vad beror det på?

AI dagen i juli?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Generalbogge »

Nej, tror inte det beror på AI dagen. NIO, XPEV, NKLA, HYLN, LI och NIU t.ex också upp mellan 3-7% så verkar vara uppåt i hela den branschen idag.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Aktien TSLA

Inlägg av fth »

Generalbogge skrev:
Nej, tror inte det beror på AI dagen. NIO, XPEV, NKLA, HYLN, LI och NIU t.ex också upp mellan 3-7% så verkar vara uppåt i hela den branschen idag.
Kanske någon läcka om USA-incitament?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »

VW ner idag.
219,65 EUR −3,75 (1,68 %)

Är det för dålig Kina försäljning?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar