Surfaren skrev:Detta hoppas jag att vi slipper. Att 1000 bilar har passerat utan att ingripa säger ingenting om hur den självkörande bilen klarar att hantera situationen då bil 1001 passerar och en traktor gör en U-sväng och samtidigt tappar två stora höbalar som tumlar runt på vägen.Zalman3 skrev:Man kan också tänka sig att vägar måste bli "godkända", i praktiken i Teslas fall, har 1000 Teslor kört sträckan med AP och ingen förare har ingripit, då är den godkänd för självkörning.
Att 1000 bilar passerat utan att någon förare behövt ingripa visar ju att de vita linjerna är hyfsat synliga. Inget annat dock.
För det är stor skillnad på stad och land!
På en liten grusväg har jag själv mött en traktor med stort släp med massor av rundbalar på flaket.
Ser att det svajar betänkligt!
Han har sidobalkar mot vägen på släpvagnen, men inga balkar mot diket.
I backspegeln ser jag hur en bal ramlar av och faller i diket!
Efter samma väg har jag en annan gång, sett på håll nåt märkligt som rör sig.
När jag kommer närmare ser jag att man flyttar en buske/träd!
Det man gjort är att man grävt upp busken med rötter och jord.
Satt ett spännband runt roten, och sen helt sonika kört iväg!
Så en personbil drar denna buske på rötterna!
Busken far hit och dit, tar hela vägen i anspråk!
Hade jag kört på busken så hade det blivit en rolig skadeanmälan.
"Jag anser att busken/trädet höll en hastighet av 20km/h vid krocken"