Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Zalman3 »


Man kommer snart också gå från Intel till sina egna chip i datorerna, vilket bör ge ytterligare en boost för dom.
Är faktisk tveksam att de överger Intel.
De körde PowerPC förut.
2006 gick man över till Intel och det blev ett lyft.

Men visst, det som talar mot Intel är att marknaden för PC stationära datorer är vikande och bärbara datorer ser inte heller ut så bra.
Däremot mobiltelefoner, paddor och i allt högre utsträckning bilar har en bättre marknad.
Och klarar sig kunderna med en ARM CPU i 90% av fallen, då täcker man en stor marknad.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Fredrik j skrev:
To66e skrev:
När Steve Jobs dog (R.I.P) så sades samma sak om Apple. "Hur kommer de att kunna utvecklas utan the master mind"?
Sanningen är att när ett företag har ett sånt konstant flöde av köp och sina lojala kunder så har du mycket mer frihet om vad du kan göra med dina produkter/tjänster.
Jag har själv varit en Apple kund, men Efter Iphone 6 så har telefonen knappt utvecklats på samma nivå som det gjorde under Steve Jobs tid. Trotts det så säljs deras mobiler ut på dag 1 över hela världen.
Apple har väl inte kommit med något nytt, likt iPhone, på senare år? Så mycket hype är det ju inte heller. Jag köpte min X ganska enkelt utan att stå i kö eller vänta.
Mobilmarknaden är mogen numera, folk köper inte ny mobil varje år längre. Det vet Apple och därför satsar man mycket på nya områden. Wearables(Watch, Airpods etc) och Services(icloud, Music etc) växer väldigt fort.
Man kommer snart också gå från Intel till sina egna chip i datorerna, vilket bör ge ytterligare en boost för dom.
Tänkte mer på innovativa produkter som Ipod och IPhone var när dom kom.
Apple Watch och airpods är innovativa dom också, totalt dominerande på marknaden.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Zalman3 skrev:

Man kommer snart också gå från Intel till sina egna chip i datorerna, vilket bör ge ytterligare en boost för dom.
Är faktisk tveksam att de överger Intel.
De körde PowerPC förut.
2006 gick man över till Intel och det blev ett lyft.

Men visst, det som talar mot Intel är att marknaden för PC stationära datorer är vikande och bärbara datorer ser inte heller ut så bra.
Däremot mobiltelefoner, paddor och i allt högre utsträckning bilar har en bättre marknad.
Och klarar sig kunderna med en ARM CPU i 90% av fallen, då täcker man en stor marknad.
Tveksam pga vad? Det är tydligt att Intel kört fast, senaste 6-7 åren har inte mkt hänt.
Det är också anledningen till att AMD kommit tillbaka och nu utmanar Intel likt de gjorde i början på 2000-talet.
Apple har krossat allt motstånd med sina A-processorer, flera år gamla iPhones är fortfarande snabbare än det senaste konkurrenterna levererar.
Troligen kommer man kunna göra samma sak med datorerna närmaste åren. Särskilt deras laptops lär bli dominanter när det kommer till att vara smidiga med enorm prestanda och samtidigt väldigt strömsnåla. Man kommer också kunna integrera med iOS/iPadOS på ett helt annat sätt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Fredrik j skrev:
To66e skrev:
När Steve Jobs dog (R.I.P) så sades samma sak om Apple. "Hur kommer de att kunna utvecklas utan the master mind"?
Sanningen är att när ett företag har ett sånt konstant flöde av köp och sina lojala kunder så har du mycket mer frihet om vad du kan göra med dina produkter/tjänster.
Jag har själv varit en Apple kund, men Efter Iphone 6 så har telefonen knappt utvecklats på samma nivå som det gjorde under Steve Jobs tid. Trotts det så säljs deras mobiler ut på dag 1 över hela världen.
Apple har väl inte kommit med något nytt, likt iPhone, på senare år? Så mycket hype är det ju inte heller. Jag köpte min X ganska enkelt utan att stå i kö eller vänta.
Mobilmarknaden är mogen numera, folk köper inte ny mobil varje år längre. Det vet Apple och därför satsar man mycket på nya områden. Wearables(Watch, Airpods etc) och Services(icloud, Music etc) växer väldigt fort.
Man kommer snart också gå från Intel till sina egna chip i datorerna, vilket bör ge ytterligare en boost för dom.
Tänkte mer på innovativa produkter som Ipod och IPhone var när dom kom.
Apple Watch och airpods är innovativa dom också, totalt dominerande på marknaden.
Nja. Inte så innovativt.

https://m3.idg.se/2.1022/1.616011/tiden ... ta-klockor
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
Det fanns gott om "smarta" telefoner innan iPhone också, från allsköns tillverkare.
Grejen är att Apple får ihop helheten så bra med sina produkter, det är därför de blir marknadsledande. Innovationen är alltså produkten som helhetskoncept. Inte att de var först med en viss teknisk lösning.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Fredrik j skrev:
Det fanns gott om "smarta" telefoner innan iPhone också, från allsköns tillverkare.
Grejen är att Apple får ihop helheten så bra med sina produkter, det är därför de blir marknadsledande. Innovationen är alltså produkten som helhetskoncept. Inte att de var först med en viss teknisk lösning.
Kanske för vissa då? För mig var det ett jasså och en ful klocka.
Airpods är annorlunda men jag kan inte ha inearlurar. Ramlar bara ur.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Fredrik j skrev:
Det fanns gott om "smarta" telefoner innan iPhone också, från allsköns tillverkare.
Grejen är att Apple får ihop helheten så bra med sina produkter, det är därför de blir marknadsledande. Innovationen är alltså produkten som helhetskoncept. Inte att de var först med en viss teknisk lösning.
Kanske för vissa då? För mig var det ett jasså och en ful klocka.
Airpods är annorlunda men jag kan inte ha inearlurar. Ramlar bara ur.
Folk är olika snabba att anamma ny teknik. Det du beskriver var likadant för smarta telefoner och egentligen all annan ny teknik. "Nä, det där är inget för mig". Ytterligare några år senare så har du en..

Wearables är redan en enorm marknad och den kommer fortsätta växa explosionsartat. Nästa stora grej ryktas vara glasögon.
Skulle inte förvåna mig om många slutat släpa runt på otympliga mobiltelefoner inom något decennium.
Själv har jag inte längre någon plånbok eller bilnycklar att släpa på. Ett steg på vägen..
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Fredrik j »

Jag släpar inte ens med mig telefonen överallt och klocka har jag aldrig använt.
Glasögon skulle ju vara intressant om dom kunde korrigera synrubbningar.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jerker »

Men vissa av oss anammar ju inte nyheter som är undermåliga eller inte passar oss, som t.ex. airpods. Jag kan inte heller ha nån typ av hörlur som bygger på att de ska tryckas in i örat för att stanna kvar. Tvärtom har jag sedan länge hörlurar som har en bygel runt örat eftersom det är det enda som funkar för mig.

Ett exempel på undermålig teknik som man tvingats till att acceptera är ju virtuella tangentbord. Jag sörjer fortfarande djupt att de fysiska tangentborden försvann, för jag svär varje gång jag måste skriva på det virtuella. Jag har aldrig blivit vän med de virtuella tangentborden av flera skäl. Det är en anledning till att jag använder min laptop oftare när jag ska skriva nåt på sociala medier. Jag släpar alltid med mig min laptop om jag ska vara borta över natt någon stans, har med mig den i bilen om jag kör långkörningar osv.

Sen är många "revolutionerande innovationer" totalt poänglösa i min värld. En sån är de där nya klockorna. Jag slutade ha nåt på armen för kanske 10 år sedan. Mobilen har ersatt den och jag begriper inte varför man nu ska en pryl till som bara är en förlängning av mobilen som jag ändå har med mig.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14477
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Aktien TSLA

Inlägg av taliz »

Jerker skrev:
Men vissa av oss anammar ju inte nyheter som är undermåliga eller inte passar oss, som t.ex. airpods. Jag kan inte heller ha nån typ av hörlur som bygger på att de ska tryckas in i örat för att stanna kvar. Tvärtom har jag sedan länge hörlurar som har en bygel runt örat eftersom det är det enda som funkar för mig.

Ett exempel på undermålig teknik som man tvingats till att acceptera är ju virtuella tangentbord. Jag sörjer fortfarande djupt att de fysiska tangentborden försvann, för jag svär varje gång jag måste skriva på det virtuella. Jag har aldrig blivit vän med de virtuella tangentborden av flera skäl. Det är en anledning till att jag använder min laptop oftare när jag ska skriva nåt på sociala medier. Jag släpar alltid med mig min laptop om jag ska vara borta över natt någon stans, har med mig den i bilen om jag kör långkörningar osv.

Sen är många "revolutionerande innovationer" totalt poänglösa i min värld. En sån är de där nya klockorna. Jag slutade ha nåt på armen för kanske 10 år sedan. Mobilen har ersatt den och jag begriper inte varför man nu ska en pryl till som bara är en förlängning av mobilen som jag ändå har med mig.
Det är väl ingen som påstått att airpods passar alla, lika lite som iPhone passar alla.
Men fråga vemsomhelst vad de tänker på om någon säger trådlösa hörlurar, eller smartphone... de är helt enkelt marknadsledande och "gold standard".

Du svarar ju själv på varför det blev som det blev. De flesta orkar inte släpa runt på ett fysiskt tangentbord. Själv använder jag bara laptop för jobb numera, annars är det iPad eller iPhone för hela slanten.

Hur poänglös är den när du kan ha en klocka, eller ett par glasögon, istället för en smartphone? Ju mindre och lättare prylar desto bättre IMO.
Dvs det behöver inte vara "en pryl till", utan en pryl istället för en annan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Teslaspolen »

Jerker skrev:
Men vissa av oss anammar ju inte nyheter som är undermåliga eller inte passar oss, som t.ex. airpods. Jag kan inte heller ha nån typ av hörlur som bygger på att de ska tryckas in i örat för att stanna kvar. Tvärtom har jag sedan länge hörlurar som har en bygel runt örat eftersom det är det enda som funkar för mig.

Ett exempel på undermålig teknik som man tvingats till att acceptera är ju virtuella tangentbord. Jag sörjer fortfarande djupt att de fysiska tangentborden försvann, för jag svär varje gång jag måste skriva på det virtuella. Jag har aldrig blivit vän med de virtuella tangentborden av flera skäl. Det är en anledning till att jag använder min laptop oftare när jag ska skriva nåt på sociala medier. Jag släpar alltid med mig min laptop om jag ska vara borta över natt någon stans, har med mig den i bilen om jag kör långkörningar osv.

Sen är många "revolutionerande innovationer" totalt poänglösa i min värld. En sån är de där nya klockorna. Jag slutade ha nåt på armen för kanske 10 år sedan. Mobilen har ersatt den och jag begriper inte varför man nu ska en pryl till som bara är en förlängning av mobilen som jag ändå har med mig.
Fysiska tangentbord är helt klart överlägset, men lite opraktiskt att bära med sig i fickan. Många envisas hålla telefonen i stående läge (är väl så man alltid haft telefoner). Själv fungerar det inte alls så speciellt bra, så jag har kört i liggande läge i så många fall det går sedan jag skaffade min första smartphone. Skriver och knappar med två tummar på samma avstånd ifrån sidorna, inte alls lika bra som ett tangentbord men bra behagligare än alternativet.

Kanske något du kunde prova?

//skrivet med touchknappar på en telefon
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Fredrik j »

taliz skrev:
Men fråga vemsomhelst vad de tänker på om någon säger trådlösa hörlurar, eller smartphone... de är helt enkelt marknadsledande och "gold standard".
Jag har iPhone X men resten av familjen har android. Vet inte iPhone är så mycket bättre. Stör mig på att inte ha bakåtknapp nere i högra hörnet som dom andra.
Smågrejor men ändå. Carplay är bättre än android auto i min bil. Men att iPhone skulle vara marknadsledande? Nä.
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3277
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Niklas Z »

Jerker skrev:
Ett exempel på undermålig teknik som man tvingats till att acceptera är ju virtuella tangentbord. Jag sörjer fortfarande djupt att de fysiska tangentborden försvann, för jag svär varje gång jag måste skriva på det virtuella.
Håller inte alls med om att virtuella tangentbord är undermåliga. På en liten handhållen enhet, som ska kunna bäras i fickan, är de överlägsna fysiska tangentbord. Däremot föredrar jag alla dagar i veckan fysiskt tangentbord när utrymmet inte är en begränsande faktor. Olika lösningar för olika tillämpningar helt enkelt.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Teslaspolen »

Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Men fråga vemsomhelst vad de tänker på om någon säger trådlösa hörlurar, eller smartphone... de är helt enkelt marknadsledande och "gold standard".
Jag har iPhone X men resten av familjen har android. Vet inte iPhone är så mycket bättre. Stör mig på att inte ha bakåtknapp nere i högra hörnet som dom andra.
Smågrejor men ändå. Carplay är bättre än android auto i min bil. Men att iPhone skulle vara marknadsledande? Nä.
Saken är att dom har en mindre bit av marknaden, men majoriteten av vinsten. Låter bekant när jag nu skriver det...
Verdi

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Verdi »

Fredrik j skrev:
taliz skrev:
Men fråga vemsomhelst vad de tänker på om någon säger trådlösa hörlurar, eller smartphone... de är helt enkelt marknadsledande och "gold standard".
Jag har iPhone X men resten av familjen har android. Vet inte iPhone är så mycket bättre. Stör mig på att inte ha bakåtknapp nere i högra hörnet som dom andra.
Smågrejor men ändå. Carplay är bättre än android auto i min bil. Men att iPhone skulle vara marknadsledande? Nä.

Jag skaffade en iPhone 11 åt grabben. Själv har jag en Oneplus 6. Visst scrollar väl iPhonen lite bättre och är snabbare men batteriet är ju skräp på den. Alltid urladdad. Och tar sjukt mycket längre tid att ladda än min "simpla" kines-telefon. Min laddar verkligen jättesnabbt. Skulle på riktigt inte byta även om jag fick min son att gå på med på det. Som egenföretagare så är telefoner nästan "gratis" så jag köper precis vad jag tycker jag behöver. Köpte en Oneplus 6 eftersom jag hade en Samsung med "edge" eller vad det heter förut och på den nya versionen så fanns det bara såna. Dvs "krökta" skärmar runt hörnen, vilket jag inte alls gillade. Och enligt mina teknikintresserade kompisar ska inte Oneplus ha lika mycket "bloatware" som Samsung heller.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jerker »

I smartphonens barndom fanns det några mobiler med utskjutbart fysiskt tangentbord. Jag hade en sån och det tyckte jag var den ultimata lösningen. Inget besvärligt att ha med sig. Men den dog tyvärr ut. Alla skulle likna Iphone och utvecklarna slutade att tänka själva; de handlade i ren panik för att de skulle vara så lika Iphone som möjligt.

Om det är nåt jag ogillar med bärbara enheter så är det allt för små skärmar. Så jag har alltid haft mobiler med så stor skärm som möjligt utan att gå över gränsen där de blir för stora för att ha i fickan. Hur en klocka på armen, med sin pyttelilla skräm, skulle kunna ersätta den begriper jag inte.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren
Inlägg: 2266
Blev medlem: 06 jan 2016 22:40

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Off Grid Byggaren »

Jerker skrev:
I smartphonens barndom fanns det några mobiler med utskjutbart fysiskt tangentbord. Jag hade en sån och det tyckte jag var den ultimata lösningen. Inget besvärligt att ha med sig. Men den dog tyvärr ut. Alla skulle likna Iphone och utvecklarna slutade att tänka själva; de handlade i ren panik för att de skulle vara så lika Iphone som möjligt.

Om det är nåt jag ogillar med bärbara enheter så är det allt för små skärmar. Så jag har alltid haft mobiler med så stor skärm som möjligt utan att gå över gränsen där de blir för stora för att ha i fickan. Hur en klocka på armen, med sin pyttelilla skräm, skulle kunna ersätta den begriper jag inte.
Jag hade en sådan Nokia under flera år, och den var riktigt smidig att skriva på. Saknar fortfarande denna möjlighet.
Nokia.jpg
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jerker »

Verdi skrev:
Köpte en Oneplus 6 eftersom jag hade en Samsung med "edge" eller vad det heter förut och på den nya versionen så fanns det bara såna. Dvs "krökta" skärmar runt hörnen, vilket jag inte alls gillade. Och enligt mina teknikintresserade kompisar ska inte Oneplus ha lika mycket "bloatware" som Samsung heller.
Det stämmer. Har också en Oneplus 6 och där finns ingen bloatware som det finns på Samsung, t.ex. De packar ju telefonen full med sin egen, enligt dem själva, oumbärliga appar som dessutom inte går att avinstallera. Eftersom vi har Samsung på jobbet så har jag ju sett konsekvenserna av detta. Apparna växer i storlek och till slut får man problem med minnesutrymmet och kan inte ha de appar man själv behöver. Kunde man ha avinstallerat Samsungskiten så skulle telefonen kunnat få leva ett par år till, iaf tills operativsystemet blivit för gammalt. Men nu tvingas man köpa nya telefoner innan de tjänat ut rent fysiskt.

Men nu börjar ju Googles egna appar ta samma roll. De länkar dem till varandra så när du försöker avinstallera en som du inte använder så säger systemet att då kommer app X, Y och Z sluta fungera osv.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jerker »

Off Grid Byggaren skrev:
Jag hade en sådan Nokia under flera år, och den var riktigt smidig att skriva på. Saknar fortfarande denna möjlighet.
Japp, det var den jag hade också. Dessutom var operativsystem i den på helt annan nivå än Googles ens har nått upp till idag, så det var väldigt synd att den gick i graven. Man kunde t.ex. gå över till kommandotolk och köra Linux direkt på den. Gick t.o.m. att installera X-windows på den. Och den körde apparna i separata fönster som på en dator och man kunde köra alla appar i bakgrunden uan att de behövde vara kodade för att klara det som det är på Android. Hade man bara fortsatt att utveckla sådana enheter så hade man gjort dem mer smidiga och tunnare så att skillnaden mot en utan fysiskt tangentbord hade varit marginell.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Teslaspolen »

Jerker skrev:
Verdi skrev:
Köpte en Oneplus 6 eftersom jag hade en Samsung med "edge" eller vad det heter förut och på den nya versionen så fanns det bara såna. Dvs "krökta" skärmar runt hörnen, vilket jag inte alls gillade. Och enligt mina teknikintresserade kompisar ska inte Oneplus ha lika mycket "bloatware" som Samsung heller.
Det stämmer. Har också en Oneplus 6 och där finns ingen bloatware som det finns på Samsung, t.ex. De packar ju telefonen full med sin egen, enligt dem själva, oumbärliga appar som dessutom inte går att avinstallera. Eftersom vi har Samsung på jobbet så har jag ju sett konsekvenserna av detta. Apparna växer i storlek och till slut får man problem med minnesutrymmet och kan inte ha de appar man själv behöver. Kunde man ha avinstallerat Samsungskiten så skulle telefonen kunnat få leva ett par år till, iaf tills operativsystemet blivit för gammalt. Men nu tvingas man köpa nya telefoner innan de tjänat ut rent fysiskt.

Men nu börjar ju Googles egna appar ta samma roll. De länkar dem till varandra så när du försöker avinstallera en som du inte använder så säger systemet att då kommer app X, Y och Z sluta fungera osv.

Har inte haft några problem, och det finns alltid sätt att bli av med bloat, inkluderat på Samsung och andra. Utan att roota. ;)
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3277
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Niklas Z »

Jerker skrev:
I smartphonens barndom fanns det några mobiler med utskjutbart fysiskt tangentbord. Jag hade en sån och det tyckte jag var den ultimata lösningen. Inget besvärligt att ha med sig.
Jag har också haft dylika tingestar. De tangentborden tyckte jag var minst lika dåliga att skriva på som virtuella tangentbord, men utan de senares flexibilitet och möjlighet till anpassning för olika appars behov. Det sämsta av två världar med andra ord.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jerker »

Teslaspolen skrev:
Har inte haft några problem, och det finns alltid sätt att bli av med bloat, inkluderat på Samsung och andra. Utan att roota. ;)
OK, det är kanske möjligt men inte nåt som genomsnittsanvändaren gör.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10910
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Jerker »

Niklas Z skrev:
Jerker skrev:
I smartphonens barndom fanns det några mobiler med utskjutbart fysiskt tangentbord. Jag hade en sån och det tyckte jag var den ultimata lösningen. Inget besvärligt att ha med sig.
Jag har också haft dylika tingestar. De tangentborden tyckte jag var minst lika dåliga att skriva på som virtuella tangentbord, men utan de senares flexibilitet och möjlighet till anpassning för olika appars behov. Det sämsta av två världar med andra ord.
Vi har olika uppfattning. Det bästa vore ju om det fanns en möjlighet att välja det som passar var och en bäst.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Teslaspolen »

Jerker skrev:
Teslaspolen skrev:
Har inte haft några problem, och det finns alltid sätt att bli av med bloat, inkluderat på Samsung och andra. Utan att roota. ;)
OK, det är kanske möjligt men inte nåt som genomsnittsanvändaren gör.
Absolut inte. Och det är ju löjligt att man inte kan ta bort program man inte vill ha. OK jag förstår om de inte låter en ta bort "appen" som styr gränssnittet, men om dom absolut ska bunta in Facebook så ska jag absolut kunna ta bort det på vanligt vis utan att behöva beväpna mig med en dator och kommandotolken.
Fredrik j
Inlägg: 10793
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Fredrik j »

Jerker skrev:
Alla skulle likna Iphone och utvecklarna slutade att tänka själva; de handlade i ren panik för att de skulle vara så lika Iphone som möjligt.
Undrar vilken bransch vi kommer se det i.... :lol:
Skriv svar