Det är ju bara att titta på hur aktiemarknaden värderarMaw skrev:Jag skulle säga något av de nya som Polestar, Lucid eller Rivian, har du något annat förslag?[JM] skrev:Om dett sker. Vilken av biltillverkarna skulle du säga är snabbast på att anpassa sig och anamma nya metoder, tekniker, byggsätt, lösningar?backe skrev:Jordad skrev:Att Tesla kommer ha en stor andel av bilmarknaden 2030 är nog troligt med tanke på framtida mål, ekonomiska muskler och dagens investeringar. Men kanske inte lika troligt att de kinesiska mindre tillverkarna kommer lyckas på samma sätt. De har rätt begränsade framtida mål även jämfört med traditionella biltillverkare.Sabbe skrev:Tesla och Kineserna kommer att ha 80% av bilmarknaden 2030. Detta pga att Tesla och Kinesiska tillverkarna kommer ha tillgång till majoriteten av batterierna som tillverkas då. Och ingen annan kommer att kunna konkurrera prismässigt.
När du/ni pratar om detta så utgår ni från att allt går Teslas väg och att allt dom gör är korrekt och att alla andra gör fel?
Det räcker med att 4680 inte faller väl ut och att man misslyckas med det så ser situationen helt annorlunda ut, eller att någon annan kommer på något som är en riktig kioskvältare som inte Tesla har tänkt på så ändras landskapet direkt, då kanske inte dessa GIGA-MEGA-satsningar är så kul att sitta med längre?
Sluta sitt här och tro att ni vet hur allt kommer gå bara för att någon på youtube sitter och ritar powerpoints med glada kalkyler om hur framtiden ska se ut, varken du eller jag vet hur det kommer se ut 2030.
Polestar, Lucid eller Rivian, jämfört med Tesla.
Jag vill ju att Polestar ska lyckas.
Men får usla betyg av sina ägare.
Jag visste att Polestar har haft kvalitetsproblem, är tung och klumpig med hög förbrukning, och är trång och bullrig.
Det jag inte visste är att Polestar ägarna är så missnöjda med förarmiljön.
Allt detta gör att Polestarfolket inte kommer att köpa en Polestar igen.
Bilder från AMS Polestar ägares betyg.