In a highly anticipated speech at the Brookings Institution in Washington, Powell said it makes sense to "moderate the pace our rate increases" as the Fed heads toward its estimated peak in benchmark interest rates.
Tesla kommer att kunna sälja så många de kan tillverka. ”Konkurenterna” har inget alternativ som ens kommer i närheten av Tesla Semi.
AD3B7BA5-C43A-4DBE-AD2B-7DC0ADBEB99A.jpeg
Några av de företag som beställt Tesla Semi:
Posten
Är det Posten som i PostNord?
coolt att Deadmau5 beställt en semi. ska han dj:a från den eller? Det finns fler intressanta namn på listan… har du gjort den själv? den säger ju absolut ingenting annat att det potentiellt finns 30 icke-bindande beställningar på semi.
På WattEV:s hemsida har dom ett pressmeddelande på 50 VNR och inga Tesla Semi… kanske dags att skära ned på sockerdrickan?
Tesla kommer att kunna sälja så många de kan tillverka. ”Konkurenterna” har inget alternativ som ens kommer i närheten av Tesla Semi.
AD3B7BA5-C43A-4DBE-AD2B-7DC0ADBEB99A.jpeg
Några av de företag som beställt Tesla Semi:
Posten
Är det Posten som i PostNord?
coolt att Deadmau5 beställt en semi. ska han dj:a från den eller? Det finns fler intressanta namn på listan… har du gjort den själv? den säger ju absolut ingenting annat att det potentiellt finns 30 icke-bindande beställningar på semi.
På WattEV:s hemsida har dom ett pressmeddelande på 50 VNR och inga Tesla Semi… kanske dags att skära ned på sockerdrickan?
Visst är det coolt om han skulle DJ:a och all utrustning drivs med hjälp av batteriet Snacka om bra reklam för Tesla Semi och vilken stor exponering den skulle få.
Tesla har tusentals beställningar men frågan är om Tesla själva borde använda dessa för att spara på fraktkostnaden för leverans av material mellan fabrikerna och fordonsleveranser till kunder?
Tesla har tusentals beställningar men frågan är om Tesla själva borde använda dessa för att spara på fraktkostnaden för leverans av material mellan fabrikerna och fordonsleveranser till kunder?
Det gör nog mest för börskursen om dom levererar de 10 dom kan bygga nästa år till några externa kunder, så det är väl det som händer.
Tesla har tusentals beställningar men frågan är om Tesla själva borde använda dessa för att spara på fraktkostnaden för leverans av material mellan fabrikerna och fordonsleveranser till kunder?
Det gör nog mest för börskursen om dom levererar de 10 dom kan bygga nästa år till några externa kunder, så det är väl det som händer.
Större chans att de producerar närmare 5000 lastbilar nästa år än att de endast producerar 10
Tesla har tusentals beställningar men frågan är om Tesla själva borde använda dessa för att spara på fraktkostnaden för leverans av material mellan fabrikerna och fordonsleveranser till kunder?
Det gör nog mest för börskursen om dom levererar de 10 dom kan bygga nästa år till några externa kunder, så det är väl det som händer.
Större chans att de producerar närmare 5000 lastbilar nästa år än att de endast producerar 10
Tesla Set to Cut Shanghai Output in Sign of Sluggish Demand
The output cuts will take effect as soon as this week, said the people, who asked not to be identified because the information isn’t public. They estimate the move could reduce production by about 20% from full capacity, which is the rate at which the factory ran in October and November.
The decision was made after the automaker evaluated its near-term performance in the domestic market, one of the people said, adding that there’s flexibility to increase output if demand increases.
This has contributed to Tesla -- which has long eschewed incentives and traditional advertising -- deciding to offer extended insurance subsidies, reinstating a user-referral program and even advertising on television.
Var inte det här den största nyheten där? TV-reklam alltså...
Wired skriver idag att det inte går helt enligt plan i Grünheide:
"Tesla’s Berlin Hub Can’t Hire Enough People, or Keep Them
The company’s staffing problems have been magnified in Germany, where it is unable to meet targets as more workers head for the exit."
Wired skriver idag att det inte går helt enligt plan i Grünheide:
"Tesla’s Berlin Hub Can’t Hire Enough People, or Keep Them
The company’s staffing problems have been magnified in Germany, where it is unable to meet targets as more workers head for the exit."
Intressant artikel. Jag får Northvolt vibbar. Slavlöner och dålig organisation låter det som. Lycka till med det i Tyskland.
Till bägge deras försvar så är det väldigt svårt att växa snabbt och ha kontroll.
Visst men man kan ju ha med avtalsenliga löner i affärsplanen i alla fall. Det blir ju liksom fel om man utgår från att fixa billig arbetskraft från tex Polen och har krav på Tyska. Då är det ju bättre att förlägga fabriken i Polen direkt.
Har polare som jobbar på Northvolt. Totalt kaos är det jag hör. De försöker lära upp folk utan någon utbildning alls på avancerad produktionsutrustning.