När den kinesiska ledaren har blivit "återvald" i höst så kommer de släppa nolltoleransen.
Det har ju varit Xi Jinpings direkta direktiv att ha nolltolerens, och han har ju mer eller mindre satt sin ära i pant på att det är "the way", så jag ser inte hur det skulle ändra sig för att han blir omvald.
Han måste rimligen inse att strategin inte håller och/eller inte kommer tolereras på sikt men det ser illa ut att byta åsikt, så varför göra det innan man blivit invald.
Är såklart min egen bild av det hela. Han kan såklart köra vidare med nedstängningar och tillslut trigga en revolution också.
Ursäkta, men han personligen har drivit den här linjen hårt nu i flera år och jag tror inte den kommer att ändra sig:
Senast i tisdags sade han följande: The Covid Zero policy is the most “economic and effective” for China and the country is capable of achieving the goal of stamping out infection.
“China’s population base is large, and if ‘herd immunity’ and ‘lying flat’ policies were taken, the consequences will be unimaginable,” he said, according to Xinhua. “We would rather temporarily affect a little economic development, than to risk harming people’s life safety and physical health, especially the elderly and children.”
Problemet för Kina är att deras inhemska vaccin är kasst och dom vill inte importera för det skulle vara en prestigeförlust. Vad som är "bäst", "rätt", eller "rimligt" spelar knappast någon roll i sammanhanget.
Ursäkta, men han personligen har drivit den här linjen hårt nu i flera år och jag tror inte den kommer att ändra sig:
Senast i tisdags sade han följande: The Covid Zero policy is the most “economic and effective” for China and the country is capable of achieving the goal of stamping out infection.
/quote]
Det finns inget att be om ursäkt för.
Vi får som sagt se vad han säger efter valet och som sagt är detta min bild.
Man kan inte riktigt extrapolera junis leveranssiffror över hela året. Tesla levererar ju fler bilar mot slutet av kvartalet eftersom det är då båtarna kommer fram. Dessa bilar producerades ju i tidigare månader. Men det estimeras av endel att de producerade 120k bilar i juni, vilket i sig är fantastiskt. Om inget går åt skogen kan de nog nå de önskade 1.4M i år, trots lockdowns och supplychain problem. Vilket vore fantastiskt om de klarade. Och om alla planeter alignas så kanske de kan nå upp mot 1.5M eller lite mer.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Haha, och dessutom la han till ett maybe här, FSD har varit så gott som helt klart senaste 5-6 åren och då med mindre tveksamheter i svaret där.
Nu vet jag dock inte om man kan göra en enklare skräddarsydd version av FSD om man bara ska köra fram och tillbaka i en tunnel? Kanske kan komma runt regelverken där också?
Du tror inte dom kör med förare för att samla på sig datat som behövs för att få dom unika situationerna som kan uppstå i tunneln.
Så att man snabbare kan få ut en special SW för nämnda tunnlar?
Det är svårt med detaljerna bara. Parkering, urklivning, iklivning, färd.
När ska man starta? vad händer om det går fel? Nödstopp/hantering/omstart. Titta på den infrastruktur som Cruise och Waymo har.
Tesla kommer inte att ha Robotaxi i LVCC eller någon annanstans inom tre år ens om dom hade tekniken idag. Dom behöver specialutformade bilar och infrastruktur/organisation.
Allt annat är fantasier. ”Use FSD” lär innebära med förare de kommande fem åren. Vad är poängen med det?