Tibor, jag tror att du har rätt i att det känns lite gammalt att börja dra i bränderna igen. Nu måste det ju framgå även för dom mest John Broder-lika reportrarna att det inte handlar om nån spontanbrand utan hur lågt bilen går mot hur mycket skräp det ligger på vägarna.
Spännande tes om självkörande bilar. Håller helt med om att det räcker med en smäll som beror på bilen under samma tid som hundra dött manuellt körandes för att det skall skrivas ned totalt. Och vem skall hållas ansvarig.. Men jag ser fram emot den dagen man cruisar ut på motorvägen och kan säga till bilen att ta över ett par timmar så jag kanske är lite naivt positiv, men jag tror på det. Om inte annat som aktiv krocksäkerhet a la volvo och dom som bromsar åt dig om du bromsar för sent, aktiv fartkontroll och lite sådant. Men jag hoppas verkligen att det även leder till autopilot på motorvägar. Inne i stan och bostadsområden undrar jag om vi kommer att se något självkörande på ett ganska bra tag. Parkeringsplatser kanske.. gött om bilen åker och ställer sig själv och sedan kommer till närmsta hörn och plockar upp dig. Den kan ju puttra själv i 5 km/h for all I care.
Kan dom få en raket att landa på fötterna från mach 20 borde man kunna få en bil att fickparkera i 5 km/h (som vi får se på söndag om dom kan med sin Falcon 9)