Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Re: Aktien TSLA

Inläggav Teslaägare elvis » 20 feb 2020 12:02

Är det någon som vet om vi som svenskar kan delta i den emission som Tesla nu genomför för att "stärka sin balansräkning"?
Användarvisningsbild
elvis
Teslaägare

Inläggav Teslaägare renes » 20 feb 2020 12:06

elvis skrev:Är det någon som vet om vi som svenskar kan delta i den emission som Tesla nu genomför för att "stärka sin balansräkning"?

Som jag förstått det är det bara vissa storbanker som får tillgång till det låga priset. Vi befintliga aktieägare verkar inte fått något erbjudande i alla fall.
M3 SR+ FSD, HW 2.5, 18" R3
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 20 feb 2020 12:16

renes skrev:
elvis skrev:Är det någon som vet om vi som svenskar kan delta i den emission som Tesla nu genomför för att "stärka sin balansräkning"?

Som jag förstått det är det bara vissa storbanker som får tillgång till det låga priset. Vi befintliga aktieägare verkar inte fått något erbjudande i alla fall.

Ja det är en riktad emission. De ska ju "bara" ta in $2,3 miljarder. Skulle bli lite märkligt med en nyemission där man får köpa typ en ny aktie per 70 existerande.
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
SÅLD - Aubergine-Bronze LR3AWD 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Charge Yellow Honda E Advance 2020
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Inläggav TiborBlomhall » 24 feb 2020 19:55

Aktien på väg neråt igen. Tillsammans med hela börsen... Dow Jones ner 1000 poäng på en dag. :shock:

Jag anser att corona viruset kommer tyvärr utlösa nästa lågkonjunktur. Börsen verkar ha börjat vakna till och fattat det idag. :?

Jag sålde iaf tillräckligt många TSLA aktier idag för att fått tillbaka pengarna jag satsade för ett år sen. Har ett tjugotal TSLA aktier kvar dock, som jag då "fått gratis" :mrgreen: De behåller jag några år nu, till andra sidan lågkonjunkturen.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Referralkod: tibor72449

Inläggav Teslaägare Teslaspolen » 24 feb 2020 20:00

Elon sa väl någon gång att TSLA värderingen är lite som om man skulle ha haft en husmäklare på gatan utanför som ropar ut ett nytt slumpartat värde på ens hus, varje dag.

Upp och ned, hejvilt!
Investera för framtiden med TRINE! https://www.jointrine.com/just-invested/26249
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Referralkod: hans816

Inläggav Jordad » 24 feb 2020 20:32

TiborBlomhall skrev:Aktien på väg neråt igen. Tillsammans med hela börsen... Dow Jones ner 1000 poäng på en dag. :shock:

Jag anser att corona viruset kommer tyvärr utlösa nästa lågkonjunktur. Börsen verkar ha börjat vakna till och fattat det idag. :?

Jag sålde iaf tillräckligt många TSLA aktier idag för att fått tillbaka pengarna jag satsade för ett år sen. Har ett tjugotal TSLA aktier kvar dock, som jag då "fått gratis" :mrgreen: De behåller jag några år nu, till andra sidan lågkonjunkturen.

Det krävs väl pandemi i en värre sjukdom än denna för att det ska trigga en global lågkonjunktur? Är inte dödligheten i den här sjukdomen alldeles för låg för att orsaka något sådant? Lågkonjunktur brukar oftast triggas av höga räntor och överhettad arbetsmarknad i kombination med någon svart svan.

Självklart kan det påverka lite och skulle alla få panik samtidigt så blir det ju en börskrasch men det kan det ju bli när som helst egentligen.
Jordad

Inläggav Teslaägare Svenssons » 24 feb 2020 20:33

TiborBlomhall skrev:Jag sålde iaf tillräckligt många TSLA aktier idag för att fått tillbaka pengarna jag satsade för ett år sen. Har ett tjugotal TSLA aktier kvar dock, som jag då "fått gratis" :mrgreen: De behåller jag några år nu, till andra sidan lågkonjunkturen.

Skatteverket kommer nog vilja ha sitt också...
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red
Cybertruck Dual FSD Pre-order #2059
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Referralkod: axel6326

Inläggav TiborBlomhall » 24 feb 2020 20:36

Det räcker med att fabrikerna i Kina minskar leveranstakten, pga riktig pandemi eller enbart rädsla, för att världsekonomin också ska sakta ner.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Referralkod: tibor72449

Inläggav Teslaägare taliz » 24 feb 2020 20:47

Problemet för marknaden är inte antalet som dör, utan att produktion och konsumtion minskar betydligt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Referralkod: martin51282

Inläggav Teslaägare Feddan » 24 feb 2020 21:14

Svenssons skrev:
TiborBlomhall skrev:Jag sålde iaf tillräckligt många TSLA aktier idag för att fått tillbaka pengarna jag satsade för ett år sen. Har ett tjugotal TSLA aktier kvar dock, som jag då "fått gratis" :mrgreen: De behåller jag några år nu, till andra sidan lågkonjunkturen.

Skatteverket kommer nog vilja ha sitt också...

3915583_0.jpg
:P
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Referralkod: carl6058

FöregåendeNästa

Återgå till Företaget Tesla